ng900aero kirjoitti:Sopiiko 9-5:een ng900:n huohotusjärjestelmä?
Edit: Saabin huollossa sanoivat että jos alkaa vinkuna niin öljypohja irti ja öljysihdin putsaus. Avasin meidän 9-5:n venttiiilikopan kannen, ja tuota öljymöhnää löytyi sieltä, ei karstaa, vaan samanlaista liejua mitä löytyy esim. vanhan og900:n vaihdeaskista, pilaantunutta öljyä joka on paakkuuntunutta, ei kuitenkaan kovaa.
Meinaan napata öljypohjan pois, ja päästää paineella (paineilmaa pönttöön jossa on liuotinta, ja siitä letku eteenpäin) päältäpäin jotain liuotinainetta kaikkiin kanaviin/läpi koneen kunnes on puhdas kaikin puolin. Onko suosituksia aineesta mikä ei tuhoaisi esim. stefoja??
Ja männistä tämä ongelma EI johdu, jos johtuisi, silloin kone olisi harva, käynnistyisi huonosti ja kävisi huonosti, veisi öljyä jne. Tämän koneen pelastus oli se että oli italialaisella huithapelilla joka ei ollut korjannut poikkinaista huohotusletkua, oli ollut poikki vuosikaudet, ulina alkoi melkein heti sen jälkeen kun vaihdoin uuden. Onneksi en ole ajanut kuin alle 100km sen jälkeen kun tuo ulina alkasi, nokat, jne eivät olleet kuluneet eikä jakohihnan kiristin ollut tullut ulos jne:)
Kun täällä on monta insinööriä niin please tutkikaa noita b205:n kampikammiotuuletuskuvia verrattuina b204:ään ja sanokaa oma mielipiteenne siitä voiko muuttaa samanlaiseksi?? Ongelma on todellakin tuossa kampikammio-tuuletuksessa, öljy ei virtaa/uusiudu riittävästi koneessa jolloin paakkuuntuu esim. reunoille josta tippuu klönttejä öljypohjaan tukkien sihdin jne. Öljyjen vaihtovälilä ei ole merkitystä, meidän autoon on vaihdettua10-20tkm:n aikana, ja 99,5% ajoista ajettu Italiassa.
Edit: siis suomeksi sanottuna öljy ei virtaa kunnolla koska öljytilassa on ylipaine, kun pitäisi olla alipaineinen.
Eli kaikki 93/05 -saabistit joilla on koneet b205/b235/, napatkaa venakoppa irti ja tutkikaa tilanne, tuon verran pysyy työkalut kädessä vaikka on ns. peukalo keskellä kämmentä.