Taas "tsadi" sekasin ku lunta tuli pikkasen

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jsuomi
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Su Touko 09, 2004 19:17
Paikkakunta: Somero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jsuomi »

Et koskaan oo tullu aatelleeks et se painaa pikkasen enemmän rekka tyhjänäki, ku ykskä henkilöauto. Kyl kuskit ajaa osaa, mut ku auto on täynä ja on vähänki liukas keli sen pysäytys matka on pikkasen pitkä vaikka kuinka jarruttais. Vielä ku taksat on huonot ja työnantaja painaa päällee on pakko painaa menemään, vaikka olis kuinka liukasta.
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2869
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Mua ärsyttää yleinen asenne, jota sinäkin toistat.

"Rekkakuski osaa hommansa. Auto painaa tyhjänäki. Tiukat aikataulut.."

Eiköhän se jonkinmoinen työnantaja ja aikataulut paina päälle henkilöautokuskeillakin ainakin tuossa ruuhkaliikenteessä? Rekkakuskin vain tieliikenteen ammattilaisena vain pitäisi suhtautua oikein ja ajaa tilanteen mukaan? Miten sitä muuten voidaan väittää ammattilaiseksi.

Eiköhän hommansa osaava rekkakuski käsitä autonsa painon ja ominaisuudet sekä tyhjänä että lastissa ja tajuaa ajaa kelin ja olosuhteiden mukaan?

Olen kanssa huomannut saman kuin Firges tuolla edellä. Ensinnäkin tuon pääjohtajan kuolema, rekkojen alla lytistyneenä. Eikä yksittäinen tapaus niinkään ratkaise, mutta kun melkein joka kerta kun lähtee liikenteeseen, kohdalle osuu liikennettä vaarantava rekka... ammattimiehiä? Varmaan osa, mutta ei varmastikaan kaikki.

Mun mielestä tämä ammattiliikenteen "ymmärtäminen" on Suomessa pitkälti kiinni entisen radio-ohjelmajuontaja Esko Riihelän vaikutteesta. Siinä ohjelmassa "ammattimies" ei ollut koskaan käyttäytynyt tai toiminut väärin... syyllinen tilanteeseen kuin tilanteeseen oli henkilöautoilija.
jsuomi
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Su Touko 09, 2004 19:17
Paikkakunta: Somero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jsuomi »

Ammattimies on ammattimies. Kyl henkilöautoilijat töpeksii liikenteessä suhteessa enemmän ku rekkakuskit. Yleensä mulle ainaki ei rekkoijen kanssa tuu mitään ongelmii, paitsi ryssien kanssa ne kiilaa aina etee. Se kyl täytyy myöntää et siellä on paljon mätiä omeoita mukana joiden määrä on lisääntymäs, mut kyl suurin osa rekkakuskeista osaa hommansa ja osaa varoo. Eniten potuttaa se et henkilöautoilijat ei tajuu rekkakuskei aina kiilataan eteen asenteella "Se on niin iso, ni se on niin hidas et kyl siihen eteen kerkii." Täytyy muuten sanoa etten ole rekkakuski, olevan vaan muuten sympaattinen heidän asialleen.
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

jsuomi kirjoitti:Ammattimies on ammattimies. Kyl henkilöautoilijat töpeksii liikenteessä suhteessa enemmän ku rekkakuskit. Yleensä mulle ainaki ei rekkoijen kanssa tuu mitään ongelmii, paitsi ryssien kanssa ne kiilaa aina etee. Se kyl täytyy myöntää et siellä on paljon mätiä omeoita mukana joiden määrä on lisääntymäs, mut kyl suurin osa rekkakuskeista osaa hommansa ja osaa varoo. Eniten potuttaa se et henkilöautoilijat ei tajuu rekkakuskei aina kiilataan eteen asenteella "Se on niin iso, ni se on niin hidas et kyl siihen eteen kerkii." Täytyy muuten sanoa etten ole rekkakuski, olevan vaan muuten sympaattinen heidän asialleen.
[avautuminen]

Aika vähän sympatiaa irtoo kyllä koko raskaalle liikenteelle.
-Tuhoo tiet
-Aiheuttaa vaaratilanteita jatkuvasti
-Ovat tien tukkona

Oikeesti pitäs rekkaliikenteelle laittaa semoset maksut että teollisuus siirtäs kuljetuksensa raiteille. Järjenvastasta kuljettaa paperirullia rekalla.

Teiden kulumisesta on hyvä esimerkki tampereella, hervannan valtaväylä motarin risteyksestä hervantaa on ihan kauheessa kunnossa, no kaukokiidon tms varikko on täällä joten rekat jyrää sitä pätkää koko ajan.

Syy siis ei ole pelkästään kuskeissa vaan järjestelmässä joka tekee tavaroiden kuljetuksesta rekoilla kannattavaa. Tässä se AKT perintö näkyy. Venäläisiä kaivataan tänne koheltaan kaikista vähiten, niille pitäs lyödä semmoset rätingit eteen että pysyvät siellä rajan takana [/avautuminen]
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Jotenkin tuntuu, että tämä keskustelu on karannut käsistä :) Yhtä monta mielipidettä suomen tieliikenteestä kuin kirjoittajiakin.
#1890
christian80
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2005 14:34
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja christian80 »

J-ani kirjoitti:Jotenkin tuntuu, että tämä keskustelu on karannut käsistä :) Yhtä monta mielipidettä suomen tieliikenteestä kuin kirjoittajiakin.
tuntuu vähän siltä... :)
Saab 900: Built like e Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW. (Quentin Willson - Top Gear)
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

christian80 kirjoitti:
J-ani kirjoitti:Jotenkin tuntuu, että tämä keskustelu on karannut käsistä :) Yhtä monta mielipidettä suomen tieliikenteestä kuin kirjoittajiakin.
tuntuu vähän siltä... :)
Eihän tämä muuten keskustelua olisikaan, jos ei mielipiteitään saisi tuoda julki. Olisi myöd kummallista jos muitten ihmisten mielipiteitä täällä kirjoteltaisi.

Mutta samaa mieltä muutaman aikasemman kirjottajan kanssa siitä, että nopeudet ja turvavälit pitäisi suhteuttaa vallitseviin olosuhteisiin, oli alla minkäkokoinen auto hyvänsä. Kiireeseen tai raskaaseen autoon vetoaminen ei ole millään tavalla hyväksyttävää.

Rekkamiehiä sympatisoin sen verran, että vaihdan pimeällä huomattavasti aikaisemmin lyhkäsille edssä ja takana. Muuten en paljoa heidän (jos kenenkään) tien tukkona ole.

Jotenkin tuntuu, että nykyään on hävinnyt (lähes) kokonaan ohituspaikan näyttäminen vilkkua vilkauttamalla. Sillon ainakin tietäisi ohittamaan lähtiessä, että rekkakuski on tilanteen tasalla ja että peiliin on vilkaistu.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
lehtola
"Aero"
Viestit: 302
Liittynyt: Ma Joulu 08, 2003 12:20
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lehtola »

Lainaus (TK)
"Pohjola on liikeyritys, ei yleishyödyllinen järjestö tai valtionyhtiö. Johdolla on täysi oikeus määrätä itse palkkionsa, ja tuskinpa kovin moni yritysjohtaja olisi valmis työnantajansa varoja säästääkseen vähentämään omaa palkkaansa."

Ei sinänsä liity asiaan, mutta eikö omistajat määrää johdon palkkioista.
Ja vielä ruuhkista: Taitaa olla niin, että Helsinki ympäristöineen on jäänyt lapsipuolen asemaan tiemäärärahoissa. Esim. Pasilan orsi. jolla saataisiin iso Ruskeasuon tukos poistettua on ollut suunnitelmissa varmaan 15 vuotta. Rahaa ei vain ole. Samaan aikaan esim. Varkauden ja Kuopion väliä levennetään ja oikaistaan. Liekö sisäministerin kotipaikalla tässä tapauksessa osuutta asiaan?
Lisäksi Hesan ongelma on myös se, että täällä kaupunki joutuu itse kustantamaan yleiset tiet lisättynä pienellä valtion avulla kun muualla valtio kustantaa yleiset tiet kokonaisuudessaan. (näin ainakin olen käsittänyt. Korjatkaa jos olen väärässsä).


Matti
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1352
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

on seki oikeesti huvittavaa, että tästä tulee tämmönen maaseutu pk-seutu taistelu... kyllä se pelti ryppääntyy täällä maallakin, jos moottoritielle lyödään joku urpo kaupunkilainen poikittain lumisateella... hehe... eiku tsori oikeesti... kuullu liian monta kertaa asuvani lapissa... pk-seutu... myydään se ryssille
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Totta.
Samassa Suomessa ollaan Saabeilla ajetaan ja sama valuutta.

Paskannellaan vain eri lääneissä, sovitaanko, että ei täällä netissä.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
meverkko
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Voittaako järki lopulta???

Viesti Kirjoittaja meverkko »

Jos palataan takaisin alkuperäiseen aiheeseen?

Eilen radiosta kuuntelin, että tienpito tuona aamuna on todettu asianmukaiseksi eikä tienpitäjää tulla asettamaan syytteeseen tapahtuneista kolareista (vrt. Konginkangas). Sensijaan useita kymmeniä autonkuljettajia epäillään liikenteen vaarantamisesta. (ilmeisesti tyyliin: ajoin 120 lasissa ja näkyvyyttä nolla ja yhtäkkiä joku urpo seisoo keskellä kaistaa... Eihän siitä vauhdista voi väistää!!! Mitä se siinä mun tiellä oli, olis ollut jonkun toisen edessä...)
Saab 9-5 2,3T -07
Saab 900S -92
H-D Road King -03
Nikon @ http://ralli.verkkonen.net #1474
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Onneksi meikäläinen oli viime viikon Vuokatissa, eikä tarvinnut lähteä aamulla ajamaan Kehä I:stä ja Tuusulantietä kotoa töihin. Näin television aamu-uutisista mitä oli tapahtunut.

Meidän firman suunnittelija kertoi, että kun oli torstaiaamuna ajanut Helsinki-Tampere -moottoritietä etelään päin, niin oli joutunut jossain Klaukkalan jälkeen odottelemaan 2,5 tuntia liikennesuman selvittämistä. HUH HUH! 8O
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
saba2,1
"Aero"
Viestit: 459
Liittynyt: Ma Elo 23, 2004 22:56
Paikkakunta: Helsinki/Lappeenranta

samaa mieltä!

Viesti Kirjoittaja saba2,1 »

"on seki oikeesti huvittavaa, että tästä tulee tämmönen maaseutu pk-seutu taistelu... kyllä se pelti ryppääntyy täällä maallakin, jos moottoritielle lyödään joku urpo kaupunkilainen poikittain lumisateella..."

Totta kyllä tuo, että maallakin rytisee, kun joku törttöilee tai menettää muuten vaan ajokkinsa hallinnan.. Meinaan eikös se ollut viime talvena Kuopion moottoritiellä, kun oli kolme ketjukolaria samaan aikaan ja taisi olla vähän vajaa sata auto rutussa. :? Että kyllä sielläkin osataan.

Mutta takas asiaan, Mun mielestä ihan asiallista nostaa syytteitä liikenteen vaarantamisesta niille, jotka vaaraa oikeasti aiheuttivat. Erisasia on se, että kuka pystyy sanomaan syylliset ja mitä tapahtui, kuka ajoi kenenkin päälle.. 8O
-900i2,1-92, käyttis: Vo**o v40 D3 Summum aut.
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Uutisointi surullisesta aiheesta on ollut lähinnä huvittavaa. Tämän päivän iltasanomat kertoi surmansa saaneen nais autoilijan kohtalosta: ohi ajava auto "koukkasi" naisen päälle??? Ja ihan varmaan niin sillä kelillä koukittiin! Autoilijaa ollaan asettamassa syytteeseen. Toisin päin ajateltuna: mitä allejäänyt autoilija käveli moottoritien kaistalla, ei edes auton penkan puolella vaan kaistalla. Ei varmaankaan ollut menossa laittamaan varoituskolmiota?!
Samanlaisia uutisia kuin "Rekka jyräsi pikkuauton yli( henkilöauto väärällä kaistalla)" tai "Autoilija surmasi jalankulkijan (jalankulkija käveli punaisia päin)"
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2715
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: samaa mieltä!

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

saba2,1 kirjoitti: Mutta takas asiaan, Mun mielestä ihan asiallista nostaa syytteitä liikenteen vaarantamisesta niille, jotka vaaraa oikeasti aiheuttivat. Erisasia on se, että kuka pystyy sanomaan syylliset ja mitä tapahtui, kuka ajoi kenenkin päälle.. 8O
Niin tohon sopis melkeen kaikki tai ei mitään menetelmä. Kaikki jotka olivat mukana kolareissa syytteeseen tai sitten ketään ei syyteltäisi. Olen jälkimmäisen kannalla, koska en usko kolaroijien joukosto pystyttävän erottelemaan noita "syyllisiä" :roll:
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Vastaa Viestiin