Noniin. Lunastukseenhan se auto sitten meni. Eikä ihme, vahinkotarkastaja kertoi korjausarvioksi 9300e. Mm. pelkän ajovalon hinta olisi ollut 2500e
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Olivat tsekanneet myös osien saatavuutta käytettynä, myös ulkomailta, ja ei kuulemma löydy.
Kaikkinensa propsit kyllä erittäin hyvästä toiminnasta ko. vakuutusyhtiölle. Kaikki on toiminut näppärästi, selkeästi jne.
Lunastuskorvaus peloista huolimatta oli oikein hyvä eli hyvinkin se, mitä tuollaisesta autosta joutuisi rajusti tinkimällä liikkeessäkin maksamaan, eli reilu kymppi. Siihen suhteutettuna, ja itsekin osien saatavuuden heikoksi todenneena, kertakorvaus (eli rahaa ja auto jäis itelle) 6500e oli sellainen, etten edes harkinnut asiaa.
Ajatus tällä hetkellä on hankkia 2-5ke vetokoukullinen ja mielellään nelivetoinen kiesi tilalle. Jo aiemmin olen katsellut mm. Outlander I -malleja bensa-automaattina.
Miksi downgreidaus? No siksi, että rouvan työsuhdeauto vaihtuu 3/2023 ja se tulee olemaan katumaasturi. Eli siihen asti pitäisi pärjätä jollakin ja sen jälkeen itse voisi alkaa sitten miettimään autoilun tarpeita 2023-2024 talvesta alkaen. Eli sähkö, yksityisliisari, työsuhdeliisari, halpa nelari, NG93 Saappi jne. Hitto, kun se JPVeten nelari meni jo!
Ajatuksia halvasta nelarista, mieluusti automaattivaihteistolla, otetaan vastaan!
Edit. Ai niin. Tässähän pääsee laskemaan aika hyvin käyttökulut vale-Citikasta arvonalenemineen, kun myin just suoralla kaupalla ilman vaihtoautoa sen vakuutusyhtiölle
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Ellen väärin muista, auton pyyntihinta 12/2019 oli liikkeessä 13900e, mutta meni toki vaihdossa se Rellu. Mutta jos sen olisi ilman vaihtoautoa saanut tingittyä vaikkapa 13000e, niin ei mahdottomasta arvonalenemasta puhuta.