Saabin myynti Euroopassa 2004

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Saabin myynti Euroopassa 2004

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

http://www.gmeurope.com/1122.html

Tarkempi:
http://www.gmeurope.com/download/Year_i ... w_2004.pdf

Josta selviää muun muuassa, että GM henkilöstö Ruotsissa:

Tuotanto: 2893
Toimisto: 1677
Engineering: 1343
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

Parinkin maan kohdalla olin aika yllättynyt...

1. Olen lähes 20vuoden ajan reissannut Kreikassa ja Saabit on kyllä olleet aika harvassa. Viime kesänä jaksoin ihmetellä katukuvassa uudehkoja Saabeja ja kuvasinkin useamman niistä kun kuvittelin vieläkin harvinaiseksi autoksi Kreikassa. Tuon tilaston luettuani tunsin itseni vähän hölmöksi.
Tuossa listasta voi lukea että, 1190kpl Saabeja on myyty Kreikassa viime vuonna. Eipä pahemmin jää jälkeen Suomen 1500kappaleesta 8O

2.Onhan toi kansainvälisilläkin foorumeilla näkynyt että, Briteistä löytyy "pesunkestäviä" Saabisteja, mut silti mä yllätyin että lähes joka neljäs euroopassa myyty Saab saa omistajansa Britteinsaarilta.
SAABMikko
"Turbo"
Viestit: 229
Liittynyt: Ma Maalis 08, 2004 12:43
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SAABMikko »

2,3T sport kirjoitti: 1. Olen lähes 20vuoden ajan reissannut Kreikassa ja Saabit on kyllä olleet aika harvassa. Viime kesänä jaksoin ihmetellä katukuvassa uudehkoja Saabeja ja kuvasinkin useamman niistä kun kuvittelin vieläkin harvinaiseksi autoksi Kreikassa. Tuon tilaston luettuani tunsin itseni vähän hölmöksi.
Tuossa listasta voi lukea että, 1190kpl Saabeja on myyty Kreikassa viime vuonna. Eipä pahemmin jää jälkeen Suomen 1500kappaleesta 8O
Joo, on aika yllättävän suuri luku... vaikka ei nyt itsellä niin paljon kokemusta Kreikassa matkailusta ole. Kreetalla (muistaakseni Iraklionissa) kerran bongasin oikein Saabin likkeenkin. Ja melkoinen yllätys oli, kun keskellä jotain perinteistä kreikkalaiskylää seisoi puun alle hylätty 96... harmi kun ei tullut kuvattua.
pertti666
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:47
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pertti666 »

2,3T sport kirjoitti:
2.Onhan toi kansainvälisilläkin foorumeilla näkynyt että, Briteistä löytyy "pesunkestäviä" Saabisteja, mut silti mä yllätyin että lähes joka neljäs euroopassa myyty Saab saa omistajansa Britteinsaarilta.
Itse olen jokusen vuoden tilannut brittiläistä viikoittain ilmestyvää AUTOCAR - nimistä autolehteä (omaperäinen nimi sinänsä :P )..uusimman numeron mukaan helmikuussa 05 oli saab yksi harvoista myyntiään kasvattaneista merkeistä. Ainakin ko lehdessä saab aloitti vuoden alussa jokanumeroisen aukeamailmoittelun; viime numerossa oli ilmoitus teemalla (vapaa suomennos): perustuu wrightin veljesten ideaan, ja sitten tekstissä hehkutettiin lentokoneteollisuus juuria...

Car - lehdessä on muuten parhaillaan kestotestissä 9-3 cabbe, muuta vikaa ei juuri ole kuin että "persuus" jäätyy: briteissä on penkinlämmittimet lisävarusteena 255£ hintaan, ja testiautossa on nahkapenkit + että briteilläkin on ollut talvi tänä vuonna..
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
NeroSaab
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: To Syys 11, 2003 17:09
Paikkakunta: Italia

Viesti Kirjoittaja NeroSaab »

johtusko Kreikan myynti siitä että siellä on erittäin pieni ajoneuvovero,
ja autot lähtee sieltä heti muualle....
Äidillä oli ennen kaks ysiysiä,
ja koko perhe päätti ettei enää koskaan...

Saab 9/2000 Aero Wagon Musta
Vastaa Viestiin