Sachs race engineering
Sachs race engineering
Kattelin tuossa Sachsin webbisivuilla olleita pdf-dokumennteja ja sieltä löyty seuraavia tietoja:
- 883082999621 sre-asetelma ja vakio 215mm levy kestää 265Nm
- em. sintterilevyllä 340 Nm
- 883082999737 sre-asetelma ja vakio 228mm levy kestää 335Nm
- em. sintterilevyllä 430 Nm
...621 käy 90/99/OG900 kaikkiin ja ...737 käy OG900 runkonumerosta L... eteenpäin.
http://www.sachs-race-engineering.de/ow ... 00000.html
- 883082999621 sre-asetelma ja vakio 215mm levy kestää 265Nm
- em. sintterilevyllä 340 Nm
- 883082999737 sre-asetelma ja vakio 228mm levy kestää 335Nm
- em. sintterilevyllä 430 Nm
...621 käy 90/99/OG900 kaikkiin ja ...737 käy OG900 runkonumerosta L... eteenpäin.
http://www.sachs-race-engineering.de/ow ... 00000.html
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Itse kävin kans ihmettelemässä kyseisiä settejä koska omassa autossani vakio turbon kytkin kesti huimat 28000 km
Lähdin kyselyreissulle Hessumobiiliin ja siellä ei kyseisillä numeroilla:
-883082999621
-883082999737
löytynyt mitään tietoa. lupasivat ottaa maahantuojalta tietoa kytkinpaketista. Tuli tietoa et Suomeen ei ole ikinä tuotu kyseisiä paketteja ja kuulema maahantuoja suhtautuu aika nihkeästi asiaan koska paketteja pitäis tilata kymmenen kappaletta
Ja tänään ehkä sais tietää et onnistuisiko kyseisen paketin saaminen suomeen. hintatietoa ei ole vielä saatavilla.
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Lähdin kyselyreissulle Hessumobiiliin ja siellä ei kyseisillä numeroilla:
-883082999621
-883082999737
löytynyt mitään tietoa. lupasivat ottaa maahantuojalta tietoa kytkinpaketista. Tuli tietoa et Suomeen ei ole ikinä tuotu kyseisiä paketteja ja kuulema maahantuoja suhtautuu aika nihkeästi asiaan koska paketteja pitäis tilata kymmenen kappaletta
![Surprised :o](./images/smilies/icon_surprised.gif)
Ja tänään ehkä sais tietää et onnistuisiko kyseisen paketin saaminen suomeen. hintatietoa ei ole vielä saatavilla.
Sachsin sivulta löytyy hinnasto. ...621 183€ ja ...737 228€. Lisäksi Saabin kohdalla paineasetelmat on HD eli heavy duty versioita.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Nyt tuli myöntävä vastaus maahantuojalta:
Täytyy tehdä "tehdastilauksena" eli itse maksoin noin puolet ennakkoon koska Hessumobiilissa ainakin sanoivat et tuotetta EI voi palauttaa. ja täälä varmistavat asiakkaan....... hmmm ei tuu sana mieleen.... ostohalukkuuden ettei jää hyllyyn pölyttymään.
Eli hintaa tuli 883082999737 paketille 330 euroa.
Toimitusaika 2-viikkoa.
Täytyy tehdä "tehdastilauksena" eli itse maksoin noin puolet ennakkoon koska Hessumobiilissa ainakin sanoivat et tuotetta EI voi palauttaa. ja täälä varmistavat asiakkaan....... hmmm ei tuu sana mieleen.... ostohalukkuuden ettei jää hyllyyn pölyttymään.
Eli hintaa tuli 883082999737 paketille 330 euroa.
Toimitusaika 2-viikkoa.
Näköjään reilu 100€ hintaa enemmän ku Sachsin omassa listassa. Mutta pistähän kokemuksia tänne, kun saat asennettua asetelman ja ajettua sillä.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Onkos tuossa nyt pelkkä asetelma vai koko paketti vahvemmalla levyllä laakereineen?Sabeli kirjoitti:Nyt tuli myöntävä vastaus maahantuojalta:
Täytyy tehdä "tehdastilauksena" eli itse maksoin noin puolet ennakkoon koska Hessumobiilissa ainakin sanoivat et tuotetta EI voi palauttaa. ja täälä varmistavat asiakkaan....... hmmm ei tuu sana mieleen.... ostohalukkuuden ettei jää hyllyyn pölyttymään.
Eli hintaa tuli 883082999737 paketille 330 euroa.
Toimitusaika 2-viikkoa.
Foxbody turbo
Joo näyttäisi olevan valmistajan omia hintoja ja nämä välikädet ain rokottelee välist ei kait se kauppa muute kannattas.
Niin ja kyselin ja tivasin sitä levy hommaa mut ei ollu maahantuoja varma asiasta et tuleeko levyineen, se laakeri oli ainakin erikseen ja asetelma ja levy samassa siis saschin sivuilla mutta parin viikon päästä nähdään.
To4:lle tiedoks et sieltä löytyy 9000:een myös settejä, näytti olevan niitä Maptunin ja SP:n tarjoamia paineasetelmia (600-700nm) mut koodit oli jotain hepreaa eli ei ollu mallikohtaisia.
Niin ja kyselin ja tivasin sitä levy hommaa mut ei ollu maahantuoja varma asiasta et tuleeko levyineen, se laakeri oli ainakin erikseen ja asetelma ja levy samassa siis saschin sivuilla mutta parin viikon päästä nähdään.
To4:lle tiedoks et sieltä löytyy 9000:een myös settejä, näytti olevan niitä Maptunin ja SP:n tarjoamia paineasetelmia (600-700nm) mut koodit oli jotain hepreaa eli ei ollu mallikohtaisia.
Tuo on käsittääkseni asetelma ja levy ilman laakeria. Kuten Sachsin paketit yleensä ovat.to4 kirjoitti:Onkos tuossa nyt pelkkä asetelma vai koko paketti vahvemmalla levyllä laakereineen?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Saabiin on saatavana viri-kytkimiä myös Spec´ltä:
http://www.specclutch.com/specMain.html
Jos tullit+alvit ym hirvittää, on Ruotsissa kyseisen firman jälleenmyyjä:
http://www.etapp.se/
Saman firman tuotteita tuo myös Prostreet, mutta hinnat on suht korkeita. 2.0 tonnarin stage 2-3, 597€ sis. ALV. Stg 2 kesto +30% vakioon verrattuna, stg 3 +50%.
Itse ajattelin laittaa tilauksen paikallisen jenkkikorjaamon kautta, sen omistaja käy haalimassa muutaman kerran vuodessa kontillisen tavaraa lätäkön toiselta puolelta ja on kuulemma tuonut Specin tuotteita aiemminkin. Kulut ovat huomattavasti pienemmät kontin seassa kuin erillisenä lähetyksenä. Ilmoittelen sitten, kun tiedä tarkemman hinnan vanhemman tonnarin stage 3:lle, lähtöhinta jenkeissä 489$ (342€).
http://www.specclutch.com/specMain.html
Jos tullit+alvit ym hirvittää, on Ruotsissa kyseisen firman jälleenmyyjä:
http://www.etapp.se/
Saman firman tuotteita tuo myös Prostreet, mutta hinnat on suht korkeita. 2.0 tonnarin stage 2-3, 597€ sis. ALV. Stg 2 kesto +30% vakioon verrattuna, stg 3 +50%.
Itse ajattelin laittaa tilauksen paikallisen jenkkikorjaamon kautta, sen omistaja käy haalimassa muutaman kerran vuodessa kontillisen tavaraa lätäkön toiselta puolelta ja on kuulemma tuonut Specin tuotteita aiemminkin. Kulut ovat huomattavasti pienemmät kontin seassa kuin erillisenä lähetyksenä. Ilmoittelen sitten, kun tiedä tarkemman hinnan vanhemman tonnarin stage 3:lle, lähtöhinta jenkeissä 489$ (342€).
Foxbody turbo
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 93
- Liittynyt: Pe Elo 08, 2003 14:42
- Paikkakunta: Sievi
Rupesi kiinnostamaan itteäkin tuo kytkin... Sattuneesta syystäto4 kirjoitti: Itse ajattelin laittaa tilauksen paikallisen jenkkikorjaamon kautta, sen omistaja käy haalimassa muutaman kerran vuodessa kontillisen tavaraa lätäkön toiselta puolelta ja on kuulemma tuonut Specin tuotteita aiemminkin. Kulut ovat huomattavasti pienemmät kontin seassa kuin erillisenä lähetyksenä. Ilmoittelen sitten, kun tiedä tarkemman hinnan vanhemman tonnarin stage 3:lle, lähtöhinta jenkeissä 489$ (342€).
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Oletko saanut hintatietoja?
vm.1986 9000i special ;-)
#2008
#2008
Sachs Race Engineering viritysasetelmat numero mallia:
3082 999 XXX
sisältävät aina _vain asetelman_, joka on n +30% jäykemmällä painevoimalla ja tasapainotettu tarkemmin kuin vakio
niiden kanssa voi käyttää joko Sachs vakiolevyä tai Sachs Race Engineering massakilpa- tai sintterikilpalevyä
muiden sintterilevyjen kanssa on varmistuttava että levy on yhtä paksu kuin Sachs Race Engineering sintterilevy tai muutettava vastaavasti vauhtipyörän porrastusta
3082 999 XXX
sisältävät aina _vain asetelman_, joka on n +30% jäykemmällä painevoimalla ja tasapainotettu tarkemmin kuin vakio
niiden kanssa voi käyttää joko Sachs vakiolevyä tai Sachs Race Engineering massakilpa- tai sintterikilpalevyä
muiden sintterilevyjen kanssa on varmistuttava että levy on yhtä paksu kuin Sachs Race Engineering sintterilevy tai muutettava vastaavasti vauhtipyörän porrastusta
http://www.etapp.se/page.php?page=pages ... tle=Övrigtto4 kirjoitti:Saabiin on saatavana viri-kytkimiä myös Spec´ltä:
http://www.specclutch.com/specMain.html
Ilmoittelen sitten, kun tiedä tarkemman hinnan vanhemman tonnarin stage 3:lle, lähtöhinta jenkeissä 489$ (342€).
http://www.prostreet.fi/viritysosat/voi ... /spec.html
---------------------------------------------
USA:ssa hinnat ovat aina ilman ALV = TAX, koska eri osavaltioissa on eri TAX
USA:ssa TAX lisätään hintaan vasta kassalla / USA:n sisälle myytävään pakettiin loppusummaan
USA:sta ulos myydään tietenkin tuolla hinnalla
kun autonosa tuodaan Suomeen EU:n ulkopuolelta esim USA:sta Suomen tulli veloittaa ALV:n 22% ja tullin noin 3% _rahdillisesta hinnasta_ eli ns CIF-hinnasta
Esimerkki:
500USD maksava autonosa jonka lentorahti + huolinta maksaa 100USD = yhteensä CIF-hinta 600USD
Suomen tulli veloittaa (600USD x 0,22) + (600USD x 1,03) = noin 150USD
Huolintaliike esim DHL, UPS, FedEx hoitaa tämän automaattisesti
(oli tuote sitten maksettu etukäteen tai laskutetaan tai C.O.D = cash on delivery)
esim kun etukäteen esim VISA:lla tai pankin kautta maksumääräyksenä maksettu tavara saapuu Suomeen lentokentälle lähettää se yksityishenkilölle ns tulliennakkolaskun joka täytyy maksaa 2 arki-pv kuluessa (muuten menee 25eur/vrk säilytysmaksua) kun se näkyy huolintaliikkeen tilillä toimittaa se paketin
niinpä USA:ssa 500USD maksava autonosa joka painaa 5-10kg maksaa lentorahdilla tulleineen ja alveineen noin 750USD Suomessa
(eli nykykurssilla noin 580eur)
-----------------------------------
laivarahdilla (1-2kk) rahdin osuus tietenkin pienenee eli CIF hinta laskee
Tonnari aero:n asetelma on muistaakseni XXX XXX 740 loppuinen. Hyllyssä odottaa yksi asennusta. Laitan sen samalla kun laatikkoon vaihtuu "tukevammat" sisuskalut. On muuten SRE:n tuotteilla katteet kohdallaan. Minusta hinta on pelkälle asetelmalle aika suolainen ostaa sen sitten mistätahansa. Ehkä niitä sitten tehdään niin pieninä sarjoina. Toisaalta onhan se yhdessä vakiolevyn kanssa varmaan paras vaihtoehto mikäli autolla on tarkoitus ajaa myös normaalia ajoa. Minulta muten jää noin 10tkm ajettu aero:n vakioasetelma ylimääräiseksi. Sille varmaan löytyisi sopiva hinta jos jollain olisi sille käyttöä. Pikkuvirin hanskaamiseen aero:n vakiokytkin riittää vallan mainoisti.
3082 999 740 on Saab 9000 240mm SRE viritysasetelma
Sachs SRE asetelmat tehdään eri paikkakunnalla eri tehtaassa kuin Sachs vakioasetelmat ts race-osastolla
vakiolevyn kanssa ovat hyvä virityskytkin kadulle
huomaa:
vaihda kytkintyösylinteri ja sen letku uusiin, koska jäykempi asetelma rassaa kuluneita letkuja
nimim. vanha kytkinletku hajalle
meni heti kun tuli SRE asetelma omaan tonnariin
työsylinteri oli onneksi laitettu uusi samalla kertaa kuin asetelma niin ei askia tarvinnut irroittaa
Sachs SRE asetelmat tehdään eri paikkakunnalla eri tehtaassa kuin Sachs vakioasetelmat ts race-osastolla
vakiolevyn kanssa ovat hyvä virityskytkin kadulle
huomaa:
vaihda kytkintyösylinteri ja sen letku uusiin, koska jäykempi asetelma rassaa kuluneita letkuja
nimim. vanha kytkinletku hajalle
meni heti kun tuli SRE asetelma omaan tonnariin
työsylinteri oli onneksi laitettu uusi samalla kertaa kuin asetelma niin ei askia tarvinnut irroittaa