Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Paljonko tommonen laraushybridi kuluttaa kun akku on tyhjä? Tämä se jaksaa ihmisiä ihmetyttää. Tässä seuraavaksi OIKEA vastaus kysymykseen.
Joko tämän verran:
https://photos.app.goo.gl/T18USHaweackctuJA
Tai sitten tämän verran:
https://photos.app.goo.gl/YqWVsLwkhNvikcMw7
Tai sitten enemmän jos poljet autobahnilla lämä pohjassa kolmatta sataa, tai vähemmän jos ajat Alpeilta alas 30km pitkää serpentiinitietä.
Njoo, ekassa linkissä ajeltiin Hartolan Kuninkaanportilta Haarajoen K-marketin pihaan, patteri tyhjänä. Matkalla alkuun satasen rajoitusta, joilla 2kpl ohituksia kaasu pohjassa. Heinolan pohjoispuolelta Lusista motaria, marssivauhti cruisella 130km/h mittarinopeutta. Keskinopeus oli jotain karvan alle 115km/h ja kulutus tuo 7,2l/100km ja sähköisiä kilometrejä kertyy noissa vauhdeissa tyhjällä akulla harvakseen.
Toka linkki siitä marketilta kotiin Paippisiin, matkalla rajoitukset 60-80, joiden mukaan about ajeltu. Ei ohituksia. Sähköisiä kilometrejä kertyy hitaammassa vauhdissa huomattavasti enemmän, jopa yli puolet koko matkasta. keskikulutus 3,8l/100km ja keskinopeus karvan yli 60km/h.
Kuormaa oli koko erhe, eli kaksi aikuista, yksi esiteini ja kaksi karmeaa tappajakoiraa ja parin yön yökamppeet.
Että näin, helppoon kysymykseen helppo vastaus.
Fordin neitsyyskin meni tässä reilu viikko sitten, nimittäin ulkomailla ajamisen suhteen. Pyörähdettiin Pärnussa lomalla, poikettiin myös Latvian puolella. Siitä reissusta ei sen kummempia raportoitavia auton suhteen. Täydellä tankilla ja akulla lähdettiin, patteria piisasi n. 15km vielä Viron puolellakin, loppumatka ajeltiin tyhjällä patterilla. Kotiin tuotiin vähän tuliaisia, Latviassa alkomahooli on vielä ihan kohtuuhintasta ja Ainazin Superalkossa ihan OK valikoima.
Joko tämän verran:
https://photos.app.goo.gl/T18USHaweackctuJA
Tai sitten tämän verran:
https://photos.app.goo.gl/YqWVsLwkhNvikcMw7
Tai sitten enemmän jos poljet autobahnilla lämä pohjassa kolmatta sataa, tai vähemmän jos ajat Alpeilta alas 30km pitkää serpentiinitietä.
Njoo, ekassa linkissä ajeltiin Hartolan Kuninkaanportilta Haarajoen K-marketin pihaan, patteri tyhjänä. Matkalla alkuun satasen rajoitusta, joilla 2kpl ohituksia kaasu pohjassa. Heinolan pohjoispuolelta Lusista motaria, marssivauhti cruisella 130km/h mittarinopeutta. Keskinopeus oli jotain karvan alle 115km/h ja kulutus tuo 7,2l/100km ja sähköisiä kilometrejä kertyy noissa vauhdeissa tyhjällä akulla harvakseen.
Toka linkki siitä marketilta kotiin Paippisiin, matkalla rajoitukset 60-80, joiden mukaan about ajeltu. Ei ohituksia. Sähköisiä kilometrejä kertyy hitaammassa vauhdissa huomattavasti enemmän, jopa yli puolet koko matkasta. keskikulutus 3,8l/100km ja keskinopeus karvan yli 60km/h.
Kuormaa oli koko erhe, eli kaksi aikuista, yksi esiteini ja kaksi karmeaa tappajakoiraa ja parin yön yökamppeet.
Että näin, helppoon kysymykseen helppo vastaus.
Fordin neitsyyskin meni tässä reilu viikko sitten, nimittäin ulkomailla ajamisen suhteen. Pyörähdettiin Pärnussa lomalla, poikettiin myös Latvian puolella. Siitä reissusta ei sen kummempia raportoitavia auton suhteen. Täydellä tankilla ja akulla lähdettiin, patteria piisasi n. 15km vielä Viron puolellakin, loppumatka ajeltiin tyhjällä patterilla. Kotiin tuotiin vähän tuliaisia, Latviassa alkomahooli on vielä ihan kohtuuhintasta ja Ainazin Superalkossa ihan OK valikoima.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Foordsoni kelkottu tänään 60tkm huoltoon mittarilukemalla n. 60800km, lisäksi metrin mittainen lista takaisinkutsukampanjoita (4kpl). Huollon varasin heinäkuun lopulla, ja tämä oli ensimmäinen vapaa aika...Sijaisautoksi arvottiin vuoden 2020 Focus farkku, litranen egobuusti koneena ja automaagilla. Ai sattana mikä kulttuurishokki tommonen kaksoinkytkinvaihteisto taas oli kun on ehtinyt tottumaan CVT:n silkinpehmeään ja pykälättömään menoon Hirveetä ryskäämistä vaihteiden vaihto ja hiukan pedaalia polkasemalla kauhee arvonta, että mikäs vaihde keksittäis nyt heittää pesään. Kamaluuden kruunaa keyless sisäänpääsyn puute. Hirvee projekti aina kaivella sitä avainta jostain taskun pohjalta Onneksi sentään käynnistys on avaimeton.
Äsken tuli huollon tarkastusvideo: alustassa ei moitteita, jarrupaloissa pintaa 8mm edessä ja 6mm takana, kesäkumeissa pintaa edessä 5,2-5,5mm ja takana 5,7...6mm.
60tkm huollon hinta (varauksessa näkyi) aika karut 660€, sijaisauto 49€, pyyhkijöiden vaihto 55€ yms. Taas saa leaseplan kaivaa kuvetta
Äsken tuli huollon tarkastusvideo: alustassa ei moitteita, jarrupaloissa pintaa 8mm edessä ja 6mm takana, kesäkumeissa pintaa edessä 5,2-5,5mm ja takana 5,7...6mm.
60tkm huollon hinta (varauksessa näkyi) aika karut 660€, sijaisauto 49€, pyyhkijöiden vaihto 55€ yms. Taas saa leaseplan kaivaa kuvetta
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Saiko 700 eurolla muuta kuin videon, jota ei ehkä selvin päin viitsi edes katsoa ?
Toisaalta se saattaa päivästä riippuen voittaa kotimaisen tv:n tarjonnan .
Toisaalta se saattaa päivästä riippuen voittaa kotimaisen tv:n tarjonnan .
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Juuri Mitsun 220+55 €:lla marmorilla huollattaneena kiinnostais kyllä kuulla mitä Fordsonin 660 oiron huoltoon sisältyy videoinnin lisäksi? Siis mitä kaikkea vaihdettiin?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Alle kirjoituksen meseen 60tkm huolto maksaa 6000-7700kr riippuen huoltamosta. Moottorin öljyt+suodatin, polttoaine- ja ilmansuodatin, sekä paljon tarkistuksia. Moottori öljy 6L maksaa yksistään 1260kr. Tuttu huoltopaikka, niin sain noin 15% alennusta loppulaskusta.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Merkkihuollot osaavat laskuttaa moottoriöljystä 100e/litra ja mekaanikon työveloitus 150e/tunti, niin eipä siihen mitään ihmeitä tarvita, että syntyy 600e lasku
Eski
Eski
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
25% laskusta on liikevaihtoveroa, täällä moms.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Oli ns. "isompi" huolto. Tulpat, jarrunesteet, moottoriöljy + suttari, raitisilmasuttari ja moottorin ilmansuodatin vaihdettiin. Lisähintaan oli tosiaan vielä ilmastoinnin toiminnan tarkistus, sulkien vaihto ja sijaisauto, noista tuli sen about 150€ lisää siihen reilun kuuden huntin huoltopakettiin.
Bonuksena pääsin sentään huollosta himaan asti ilman pimpelipompeleita, mutta kun tossa viiden jälkeen lähdettiin kylille, niin "pimpelipompeli", tarkista jarrujärjestelmä Jarrunesteet siis vaihdettu, nesteen pinta on maksimissa, mutta paikoillaan jarrua painaessa tuntuis olevan poljin vähän pehmeä... eli ilmaahan siellä varmaan sitten on ja tosiaan punainen huutomerkki palaa mittaristossa (ei poistunut useammallakaan uudelleenkäynnistyksellä). Tjooh, pitää varmaan maanantaina käydä vähän rekkuloimassa Pitänee alkaa käyttämään tota jossain Luigin Pajalla tms., ei varmaan paljoa huollon laatu ainakaan heikkenisi
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Itse asiassa ruotsin arvonlisäveroprosentti on 25, eli laskun loppusummasta 20 % on veroa, kun 25 % lasketaan laskun verottomasta summasta. Suomessa normaali alv-kanta 24 % ja tällöin loppusummasta n. 19,35 % on veroa.
Ihan vertailuna viime vuodelta Mitsun "iso huolto": öljyt, öljynsuodatin, raikkari, jarrunesteet ja tietenkin normaalit tarkastukset ja voitelut sekä 12v akun testiraportti: 305,00 oiroa.
Tuosta puuttuu Fordiin verrattuna siis tulpat ja ilmansuodatin. Tulpista ei tietoa, mutta tän viikon huoltokäynnillä opin että se on 55 € päälle. Tällöin oltaisiin siis 360 eurossa. Jos nyt ymmärsin oikein niin 660 euroa fordin huollossa sisälsi sijaisaiton ja pyyhkimet 104 eurolla, eli Ilman niitä huolto olis ollut 556 €?
Vielä olis n. 200 euron hintaero tulppien vaihdolle. En tiä mitä se Mitsuun maksaa, kun vaihtoväli on 100 tkm eikä ole kohdalle osunut.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Ymmärsit väärin vaikeasti ymmärrettävän tekstiniAZP kirjoitti: ↑Pe Syys 02, 2022 19:13
Ihan vertailuna viime vuodelta Mitsun "iso huolto": öljyt, öljynsuodatin, raikkari, jarrunesteet ja tietenkin normaalit tarkastukset ja voitelut sekä 12v akun testiraportti: 305,00 oiroa.
Tuosta puuttuu Fordiin verrattuna siis tulpat ja ilmansuodatin. Tulpista ei tietoa, mutta tän viikon huoltokäynnillä opin että se on 55 € päälle. Tällöin oltaisiin siis 360 eurossa. Jos nyt ymmärsin oikein niin 660 euroa fordin huollossa sisälsi sijaisaiton ja pyyhkimet 104 eurolla, eli Ilman niitä huolto olis ollut 556 €?
Vielä olis n. 200 euron hintaero tulppien vaihdolle. En tiä mitä se Mitsuun maksaa, kun vaihtoväli on 100 tkm eikä ole kohdalle osunut.
Erittelyä loppulaskusta en saanut enkä kyllä pyytänytkään, kun en sitä maksanutkaan. Tässä alempana kuitenkin huollon varauksen yhteydessä saatu hinnoittelu, joka pitänee aika hyvin kutinsa. Tuo pesu ja sisäputsi jäi toteutumatta, kun "pesun äijjät sanoi, että eivät ehdi tekemään". On se tietty vaikee varata resursseja, kun huollot buukkaa ainoastaan vähän yli kuukauden etukäteen Eli pesun kanssa ois ollu touhutonnin setti. Köyhälle kallista, minulle saman hintaista kuin kaikkina muinakin kuukausina.
https://photos.app.goo.gl/g7ntgoGPYWdcZb3y8
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Okei, eli siis Fordin huolto vaihtotöineen plus jarrunesteen vaihto yhteensä 672 euroa. Ja siinä siis sisällytettynä samat vaihdot ja työt kuin Mitsun 360 euron huollossa poislukien sytytystulpat. Aika hyvät erot huoltohinnoissa, kun huomioidaan että autothan on aika vertailukelpoisia keskenään.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Edellinen huolto volkkariin oli about 450€ tuolla sisällöllä. Tulpistahan tulee helposti tuo 150€ tuohon. Kugan tulpat näyttää olevan 12,50/kpl saksassa, eli marmorihinnoilla vaihtotyön kanssa 100-200€
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Ja minä kun luulin että Sitikan huollattaminen on kallista.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Tulpat on tehty kullasta nykyään, jos ne merkkihuollon yhteydessä vaihdattaa. Meillä viimeksi siitä Superbin isosta huollosta yli 200 euroa koostui tulpista. Taisin kommentoidakin, että kullastako ne on nykyään vuoltu.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Eikös niissä jotain platinapinnoitteita ole joissakin
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16