Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Joo kompaan aeroa, meillä vaimo ei ajele niin neljällä päriää. Jos ajais niin tarttis olla viides.
Tosin toi jako kuulostaa oudolta, sehän menee niin että automiehellä pitää olla yks jenkki, yks natsipakastin, yks ikuisuusprojekti (joka nyt mulla sattuu olemaan myös natsipakastin) ja sitten se käyttöauto a.k.a. perhevankkuri.
Tosin toi jako kuulostaa oudolta, sehän menee niin että automiehellä pitää olla yks jenkki, yks natsipakastin, yks ikuisuusprojekti (joka nyt mulla sattuu olemaan myös natsipakastin) ja sitten se käyttöauto a.k.a. perhevankkuri.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Tällä matikalla Porvoon automyynnillä pitäisi olla siis jatkuvasti laanilla 16 kiesin myyntivarasto
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Mutta onnittelut Porvooseen, harvemmin on kymppitonnin arvoinen autokuume laantunut tuulilasin pyyhkimien putsaamisella
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Btw. Oman vainon heppamatikalla tämä tarkoittaisi, että säästit juuri 10ke, joten voitkin sujuvasti alkaa katselemaan hyvällä omalla tunnolla 20ke kiesiä
![Inlove :heart_eyes:](./images/smilies/icon_heart_eyes.png)
#matikkanelonenuskontokymppi
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
josta tulikin mieleen, talossa sigun pari biiliä, jossain vaiheessa vaino sanoi että myisin tän femman pois. Vaan nyt ääni kellossa muuttunut, etten saisi edes ajaa sillä, senkun maksan vaan ne huollot, verot, pesut, jne.
(no joo, tullut välillä sellaista että "uber" tyyliin piti lähteä).
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Viimeksi muokannut torque, Ti Tammi 10, 2023 23:28. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
^^Ne on nuo vapaapäivät, oikeat sellaiset kun vaimo ei ole töissä, hyvin vaarallisia, kun ehtii kaikenlaista katsella koneelta ja käydä katsomassakin. Tänään oli 07-20 työpäivä, niin se kummasti latistaa intoa mihinkään ylimääräiseen. Seuraavat 2pv menee neljän koiran kanssa touhutessa ja sitten pe-ma työputki, eli ei ole vaaraa, että täällä mitään tapahtuu.
Eiköhän pakun hankinnasta tule todellinen maraton, kun ei tiliä huvita oikein tyhjentää kuin aivan nappiyksilöön, enkä usko, että sitä käytettävissä olevilla varoilla ihan heti löytyy, kun hinnanmuodostusta katselee. Ynnä se, että neljän tunnin rupeama maantiellä sunnuntaina riitti taas piiitkäksi aikaa. Kun nyt pääsisi ilman virheliikkeitä vielä pari kuukautta, sitten olisi käsillä taas 4 x renkaanvaihto, useampi vahaus ja pinnoitus, Accordien kevään "ruosteet kiinni"-talkoot, Harmaan ruostesuojaus ja vuosihuoltoa yms. Tappaa sekin pahimmat haihattelut.
Jos ihan totta puhutaan, niin en todellakaan tiedä mihin tuuliviiri täällä lopulta pyörii. Yhtenä päivänä ajan Konalla 5v, toisena se lähtee heti huomenna. Sitten i20 menee pojalle, eikun minulle. Ostan nelivedon, Jeepin, pakun, automaatti se olla pitää, mutta jos on Hiace, niin voi olla manuaalikin. Myyn Mustan, eikun korjaan sen.
Ai stna. Uskomatonta scheissea tämä mun touhu on. Minä mitään osta, kunhan sekoilen. Tai no, ajattelin normaalin satsin osakkeita ostaa, kuten joka kuukausi. On taas "oma eläke" askeleen lähempänä. Siitä en oikein halua tinkiä ja se haittaa myös tätä autohaihattelua. Mikä lienee vain ja ainoastaan hyvä asia.
Eiköhän pakun hankinnasta tule todellinen maraton, kun ei tiliä huvita oikein tyhjentää kuin aivan nappiyksilöön, enkä usko, että sitä käytettävissä olevilla varoilla ihan heti löytyy, kun hinnanmuodostusta katselee. Ynnä se, että neljän tunnin rupeama maantiellä sunnuntaina riitti taas piiitkäksi aikaa. Kun nyt pääsisi ilman virheliikkeitä vielä pari kuukautta, sitten olisi käsillä taas 4 x renkaanvaihto, useampi vahaus ja pinnoitus, Accordien kevään "ruosteet kiinni"-talkoot, Harmaan ruostesuojaus ja vuosihuoltoa yms. Tappaa sekin pahimmat haihattelut.
Jos ihan totta puhutaan, niin en todellakaan tiedä mihin tuuliviiri täällä lopulta pyörii. Yhtenä päivänä ajan Konalla 5v, toisena se lähtee heti huomenna. Sitten i20 menee pojalle, eikun minulle. Ostan nelivedon, Jeepin, pakun, automaatti se olla pitää, mutta jos on Hiace, niin voi olla manuaalikin. Myyn Mustan, eikun korjaan sen.
Ai stna. Uskomatonta scheissea tämä mun touhu on. Minä mitään osta, kunhan sekoilen. Tai no, ajattelin normaalin satsin osakkeita ostaa, kuten joka kuukausi. On taas "oma eläke" askeleen lähempänä. Siitä en oikein halua tinkiä ja se haittaa myös tätä autohaihattelua. Mikä lienee vain ja ainoastaan hyvä asia.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
^Spekuleeraus autojen kanssahan on melkeinpä paras ja jännittävin osuus koko harrastusta. Sitten kun se mötikkä on pihassa, niin aika nopeasti se suurin innostus laantuu, kun ymmärtää, että "autohan tämäkin vaan on", jolla niitä arkisia kauppa-, työ- ja harrastusreissuja ajelee.
Jos nyt vaikka ajattelen itseäni, niin toki avon kanssa oli harvinaisen pitkä kuherruskuukausi, kesti kuukausia, mutta sen jälkeen se on ollut arjessa melko arkista ajelua, paitsi silloin, kun ajelu ei liitykään arkeen. Hox. Eli just vaikka pienet kesälomareissut jne. niin se sama ihastus nousee taas esiin.
Ja onhan sulla komea kattaus jo nyt pihassa! Mutta Ehkä sun olis pitänyt se komee satku sittenkin jättää hellittäväksi ja sunnuntaiajeluihin.
Jos nyt vaikka ajattelen itseäni, niin toki avon kanssa oli harvinaisen pitkä kuherruskuukausi, kesti kuukausia, mutta sen jälkeen se on ollut arjessa melko arkista ajelua, paitsi silloin, kun ajelu ei liitykään arkeen. Hox. Eli just vaikka pienet kesälomareissut jne. niin se sama ihastus nousee taas esiin.
Ja onhan sulla komea kattaus jo nyt pihassa! Mutta Ehkä sun olis pitänyt se komee satku sittenkin jättää hellittäväksi ja sunnuntaiajeluihin.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Kävin itse pitkästä aikaa katsomassa omaa salkkua, kyllähän se on hieman siipensä saanut näiden markkinahäriöiden takia, vaan ei nyt ihan katastrofi, ne fyffet ei kuitenkaan autohankintoinhin tarkoitettu.Tai no, ajattelin normaalin satsin osakkeita ostaa, kuten joka kuukausi. On taas "oma eläke" askeleen lähempänä.
Tuotto sinänsä ok, vaan salkun arvo laskenut.
Viimeksi muokannut torque, Ke Tammi 11, 2023 00:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
^^Juu, Saabejakin katellaan, se on selvä. Varmaan tämä menee niin, että jos hyvä paku löytyy, menee enempi rahaa, muussa tapauksessa sitten joku halvempi ropattava tai fiilisteltävä. Katselin eilen taas tosissani bensa-Volvojakin, V70 tietty. Jokin niissä viimeisissä sämpylämallisissa mua puoleensa vetää. Kuskin penkki ?
^^Mulla oli ihan hyvä vuosi, netto-osingot nousivat 53% vs. viime vuosi, säädin salkkuja aika reilusti ja panostin enemmän Usan markkinoille etenkin rahoituspuolelle, josta tulee pikku riskillä aika kovat osinkotuotot. Sillä tiellä jatkan, nyt n. 6.5 vuoden punnertamisen jälkeen alkaa jäädä viivan alle sen verran, että jo huomaa ja vaikkei saisi uuttakaan pääomaa sijoitettua, niin osingoilla tekee jo kaikenlaista. Mulle ei salkkujen arvo niin merkkaa, ihan puhtaasti osingoilla peilaan toiminnan tehokkuutta. Muutamia tonneja nousi kokonaisarvo viime vuonna kovasta laskusta huolimatta, mutta siihen nähden mitä panostin, niin todellakin vähän. No, kun jossain vaiheessa lähdetään taas pidemmälle nousukaudelle, niin se voi olla kivaa seurattavaa. Nyt pitää ostaa mitä pystyy, kun on iso joukko omistuksia ostohinnoissa.
^^Mulla oli ihan hyvä vuosi, netto-osingot nousivat 53% vs. viime vuosi, säädin salkkuja aika reilusti ja panostin enemmän Usan markkinoille etenkin rahoituspuolelle, josta tulee pikku riskillä aika kovat osinkotuotot. Sillä tiellä jatkan, nyt n. 6.5 vuoden punnertamisen jälkeen alkaa jäädä viivan alle sen verran, että jo huomaa ja vaikkei saisi uuttakaan pääomaa sijoitettua, niin osingoilla tekee jo kaikenlaista. Mulle ei salkkujen arvo niin merkkaa, ihan puhtaasti osingoilla peilaan toiminnan tehokkuutta. Muutamia tonneja nousi kokonaisarvo viime vuonna kovasta laskusta huolimatta, mutta siihen nähden mitä panostin, niin todellakin vähän. No, kun jossain vaiheessa lähdetään taas pidemmälle nousukaudelle, niin se voi olla kivaa seurattavaa. Nyt pitää ostaa mitä pystyy, kun on iso joukko omistuksia ostohinnoissa.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
kovaa peliä lännessä, minuakin usein houkuteltu sinne, vaan sen verran ailahtelevaa touhua siellä että ei napannut (joutuu käyttää paljon omaa aikaa että saa ne omat pois sieltä).säädin salkkuja aika reilusti ja panostin enemmän Usan markkinoille etenkin rahoituspuolelle, josta tulee pikku riskillä aika kovat osinkotuotot.
Ainakin minun kokoiselle tuo v70 mk3 penkki sopii kuin käsine käteen, ei mitään ekstra säätöä tarvii tehdä (jotenkin ryhdikäs, vrt se yksi bimmerin 5 sarjalainen, oli kuin jokin sohva), ja ei femman penkki huono ole, vaan vaimo ajelee sit hieman eri säädöillä.Jokin niissä viimeisissä sämpylämallisissa mua puoleensa vetää. Kuskin penkki ?
Ja sit oli se Opel Astra koe, en muista oliko J vai H sarjaa, kuitenkin "sportti" malli. Vaikka suht hoikka olenkin, niin kuskin paikalle kun meni, tunne oli että ruuvipenkissä istuisi. Sinne se jäi.
Viimeksi muokannut torque, Ke Tammi 11, 2023 01:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Skodan pyyhkijän takeltelusta tuli mieleen että tämäkin tehtiin paremmin jo 99:iin aikoinaan. Ja ultimaalinen zeniitti saavutettiin OG900:ssa kun saatiin tihkutoiminto. ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
No tuossa jotain, automaagilla (jaa, olikin vain etuveto)Ostan nelivedon, Jeepin
https://www.nettiauto.com/jeep/renegade/13336658
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Eiks toi renegade oo meikattu fiat 500X ![Facepalming :facepalm_man:](./images/smilies/icon_man_facepalm.gif)
![Facepalming :facepalm_man:](./images/smilies/icon_man_facepalm.gif)
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
En tiedä kumpi oli ensin ja oliko perussuunnittelussa insseillä Fiatin vai Jeepin lippiksessä päässä, mutta samaa tekniikkaa on ja pohjalevy.
Sanoisin kuitenkin ihan muotoilun perusteella, että Fiudella on kyllä enempi meikkiä kuin Jeepillä. Tai että Jeepin muotit on rakennettu moottorisahalla ja Fiatin kirurginveitsellä sekä lisäksi pumpattu vähän botuliinia.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Niin, torque, mulla tämän vuoden osinko-odottamasta tulee Suomesta/Ruotsista 30% ja Amerikan Yhdysvalloista 70%. Jatkossa vaaka kallistuu hitaasti mutta varmasti Usan suuntaan. Siellähän on mitä vaan ja markkinat ovat kuitenkin suht vakaat, koska Usa on maailman moottori Kiinan ohella, vaikka kuinka asiaa pyörittelee. Omistan vakaita ns. osinkoaristokraatteja ja kuninkaita, sekä vakuutuksia ja kiinteistöjä hallinnoivia firmoja, ynnä pieniä ja keskisuuria yrityksiä rahoittavia rahoitusalan firmoja. Siihen päälle lääkkeitä, viinaa ja tupakkaa jne. En omista lainkaan noita hype-osakkeita Applea, Teslaa, Google, Amazonia, Netflixiä yms., koska eivät sovi omaan sijoitus-strategiaan, joka perustuu passiivisen tulon luomiseen osingoilla. On parempi keskittyä omaan suunnitelmaan, eikä sohia joka suuntaan.
Noista Jeepeistä ei kyseeseen tule oikeastaan kuin Grand Cherokee V6 tai V8 bensana, suurin osa muusta tarjonnasta Suomessa ei kiinnosta. Opiskelin aika paljon Jeepeistä taannoin ja kiinnostavia malleja ei mainitun lisäksi oikeastaan ole.
Noitten pakujen osalta on tosiaan kovin vähän mitään kiinnostavaa alta kymppitonnin. Mietin tuossa, että jos ei tule mitään "pakko ostaa" helmeä vastaan halvemmassa hintaluokassa, niin saatan hyvinkin toimia tämänhetkisen todellisuuden mukaan, eli Konasta i20:een ja siitä luopuminen vuoden kuluttua saapumisesta. Voisi vuoden keräillä käsirahaa jokusen tonnin ja siirtää kuukausittainen kuluerä sitten nelivetopakun osamaksuihin. Nykyinen ja tuleva ajon luonne ja tarve on sellainen, että paku/pickup on entistä enemmän se oikea auto minulle, vaikka miten päin vääntää ja kääntää. Aivan hyvin voisin panostaa vaikka vähän ajettuun ja hienosti pidettyyn Hiaceen ja pitää sen sitten paaliin saakka, siinä sivussa levottomuutta hillitsemään parin tonnin henkilöautoja puuhakaudelle maaliskuu-lokakuu.
Kun tuo Kona tuossa on käytössä siirtymiin vielä jonkun kuukauden, otan harrasteeksi seurata lähiseutujen pakumarkkinoita ja käyn koeajamassa mahdollisimman laajasti erilaisia vaihtoehtoja, tiedä vaikka sieltä löytyisi joku uusi suosikki. Kaveri yrittää koko ajan aivopestä minua hankkimaan MB Viton, mutta en ole lämmennyt. Tähän saakka mitä olen tsekkaillut, kaikki ovat olleet takavetoja tai loppuun ajettuja nelivetoja. Kuulemma uudemmat eivät enää ole niin susia kuin ne vanhat, joista minun mielikuvani Vitosta on muodostunut. Täytyy käydä muutama Vitokin koeponnistamassa, kun kuulemma Mersu on Mersu
Toisaalta mun pitää muistaa, että kilsoja tullee vuodessa vain joku 7000-8000, joten luulisi nyt noilla kilsoilla kerran vuoteen itse huoltamalla ja tarvittavat korjaukset tekemällä, pystyvän pitämään liikenteessä vaikka Transporterin...
Noista Jeepeistä ei kyseeseen tule oikeastaan kuin Grand Cherokee V6 tai V8 bensana, suurin osa muusta tarjonnasta Suomessa ei kiinnosta. Opiskelin aika paljon Jeepeistä taannoin ja kiinnostavia malleja ei mainitun lisäksi oikeastaan ole.
Noitten pakujen osalta on tosiaan kovin vähän mitään kiinnostavaa alta kymppitonnin. Mietin tuossa, että jos ei tule mitään "pakko ostaa" helmeä vastaan halvemmassa hintaluokassa, niin saatan hyvinkin toimia tämänhetkisen todellisuuden mukaan, eli Konasta i20:een ja siitä luopuminen vuoden kuluttua saapumisesta. Voisi vuoden keräillä käsirahaa jokusen tonnin ja siirtää kuukausittainen kuluerä sitten nelivetopakun osamaksuihin. Nykyinen ja tuleva ajon luonne ja tarve on sellainen, että paku/pickup on entistä enemmän se oikea auto minulle, vaikka miten päin vääntää ja kääntää. Aivan hyvin voisin panostaa vaikka vähän ajettuun ja hienosti pidettyyn Hiaceen ja pitää sen sitten paaliin saakka, siinä sivussa levottomuutta hillitsemään parin tonnin henkilöautoja puuhakaudelle maaliskuu-lokakuu.
Kun tuo Kona tuossa on käytössä siirtymiin vielä jonkun kuukauden, otan harrasteeksi seurata lähiseutujen pakumarkkinoita ja käyn koeajamassa mahdollisimman laajasti erilaisia vaihtoehtoja, tiedä vaikka sieltä löytyisi joku uusi suosikki. Kaveri yrittää koko ajan aivopestä minua hankkimaan MB Viton, mutta en ole lämmennyt. Tähän saakka mitä olen tsekkaillut, kaikki ovat olleet takavetoja tai loppuun ajettuja nelivetoja. Kuulemma uudemmat eivät enää ole niin susia kuin ne vanhat, joista minun mielikuvani Vitosta on muodostunut. Täytyy käydä muutama Vitokin koeponnistamassa, kun kuulemma Mersu on Mersu
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Ei tosiaan ole mitään havaintoa tämmöisistä, mutta näköjään etuveto-Vitoja löytyy myös. Jos tuommoisella ajaisi sen 5v, olisi mittarissa kenties 140 tkm, kai siitä vielä jotain myydessä/vaihtaessa saisi. Toi olisi jotakuinkin sellaisella varustelulla, että kelpaisi ja muutenkin speksit kohdillaan.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/vito/13240979
Noitahan on paljon tarjolla myös 1.6-litraisena dieselinä, 88 heppaa. Tuntuu jotenkin alimittaiselta. Minullahan ei ole mihinkään kiire, mutta silti. Vai olenko vain juuttunut Hiace-ajatteluun, että kaikki alle 2.5-litraa eivät ole mitään...
Täytyy vissiin vähän opiskella näitäkin, kuulemma ovat hyviä ajaa ja kulutuskin taitaa olla Hiaceen verrattuna 2-3 litraa pienempi, ainakin.
Tämmöiselle pikkukoneiselle https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/vito/13333513 luvataan:
Kulutus:
Kaupunki: 7.8 l/100km
Maantie: 5.4 l/100km
Yhdistetty: 6.3 l/100km
Ohhoh. Aika paljon Vitot ovat umpiperällä ja ilman sivuikkunoita, loput sitten näitä takaikkunoilla ja oikean sivun ikkunalla, joka on minimivaatimus. Läpijuostavia ei sattunut silmiin.
EDIT: Pikainen silmäys ja nämä pikkukoneiset olivatkin näköjään Relluja/Opeleita koneiden osalta. Että silleen. Eli halvemmalla pääsee kun kattelee Traficia tai Vivaroa jos tommosta mielii...
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/vito/13240979
Noitahan on paljon tarjolla myös 1.6-litraisena dieselinä, 88 heppaa. Tuntuu jotenkin alimittaiselta. Minullahan ei ole mihinkään kiire, mutta silti. Vai olenko vain juuttunut Hiace-ajatteluun, että kaikki alle 2.5-litraa eivät ole mitään...
Täytyy vissiin vähän opiskella näitäkin, kuulemma ovat hyviä ajaa ja kulutuskin taitaa olla Hiaceen verrattuna 2-3 litraa pienempi, ainakin.
Tämmöiselle pikkukoneiselle https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/vito/13333513 luvataan:
Kulutus:
Kaupunki: 7.8 l/100km
Maantie: 5.4 l/100km
Yhdistetty: 6.3 l/100km
Ohhoh. Aika paljon Vitot ovat umpiperällä ja ilman sivuikkunoita, loput sitten näitä takaikkunoilla ja oikean sivun ikkunalla, joka on minimivaatimus. Läpijuostavia ei sattunut silmiin.
EDIT: Pikainen silmäys ja nämä pikkukoneiset olivatkin näköjään Relluja/Opeleita koneiden osalta. Että silleen. Eli halvemmalla pääsee kun kattelee Traficia tai Vivaroa jos tommosta mielii...
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Itselläni on ollut ajoittain pakukuumetta, mutta tähän asti sen on torpannut se, että pitäisi olla enemmän istumapaikkoja kuin 1+2, joka vähentää merkittävästi tarjontaa nelivedoissa siihen ympätystä automaattivaihteista puhumattakaan.
Nyt tässä päivänä eräänä tajusin, että hetkinen, tyttären harrastuskuviot ovat muuttuneet siten, että kuskauksia on todella vähän ja kimppakyytirinkejä, joissa 1+3 (eli avo) oli minimi, ei ole enää.
No ei kun selailemaan jälleen kakkoskopan Vitoja ja tarjontaa alkoi löytymään. Mullahan on vielä kriteerinä se, että saisi olla lyhyt versio, joka sekin on mun nurkkapyörityksiin viiden metrin pituudellaan metrin liian pitkä
Tavarankuljetuskapasiteettia en tosin tarvitse mihinkään, mutta jostain syystä aina pakulla tai pikkubussilla ajaessa tulee sellainen leppoisa "rahtarifiilis". Avolavatkin ovat aina viehättäneet, esim. VW Amarok tai Fordin Ranger, niissä kun on jotain äijäfiilistä, mutta kustannukset henkilöautona ovat melko levottomat ja pakuinahan ne onkin sitten 1+1.
Edit. Ja siis tällaisiahan mä aikoinaan kuolasin myös ajatuksella, että olisi tämä koko uusioerhe mahtunut kerralla kyytiin, mutta sittenhän se asia ratkaistiin selvästi edullisemmalla Captivalla ja myöhemmin vale-Citikalla. Ja sittemmin ne harvat reissut, joissa koko septetti ollaan koolla, on hoidettu kahden auton taktiikalla.
![Kuva](https://cdn.nettiauto.com/live/2022/09/22/ff7c4e9eb75d4687-medium.jpg)
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/vito/13151194
Nyt tässä päivänä eräänä tajusin, että hetkinen, tyttären harrastuskuviot ovat muuttuneet siten, että kuskauksia on todella vähän ja kimppakyytirinkejä, joissa 1+3 (eli avo) oli minimi, ei ole enää.
No ei kun selailemaan jälleen kakkoskopan Vitoja ja tarjontaa alkoi löytymään. Mullahan on vielä kriteerinä se, että saisi olla lyhyt versio, joka sekin on mun nurkkapyörityksiin viiden metrin pituudellaan metrin liian pitkä
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Tavarankuljetuskapasiteettia en tosin tarvitse mihinkään, mutta jostain syystä aina pakulla tai pikkubussilla ajaessa tulee sellainen leppoisa "rahtarifiilis". Avolavatkin ovat aina viehättäneet, esim. VW Amarok tai Fordin Ranger, niissä kun on jotain äijäfiilistä, mutta kustannukset henkilöautona ovat melko levottomat ja pakuinahan ne onkin sitten 1+1.
Edit. Ja siis tällaisiahan mä aikoinaan kuolasin myös ajatuksella, että olisi tämä koko uusioerhe mahtunut kerralla kyytiin, mutta sittenhän se asia ratkaistiin selvästi edullisemmalla Captivalla ja myöhemmin vale-Citikalla. Ja sittemmin ne harvat reissut, joissa koko septetti ollaan koolla, on hoidettu kahden auton taktiikalla.
![Kuva](https://cdn.nettiauto.com/live/2022/09/22/ff7c4e9eb75d4687-medium.jpg)
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/vito/13151194
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05