Hah joo
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Sain aiemmin manaamani Spotifyn toimimaan, kun tarkastaessani tilauksen voimassaoloa ja hintaa osuin sen nettiselaimesta aukeavaan hallintanäkymään. Siellä pystyi myös säätämään, missä laitteissa profiili on kirjautuneena. Poistin MBUX-kytköksen, josta lähtien Spotify on toiminut autossa hyvin.
Ilmeisesti oli niin, että aiemmin profiili oli kytketty sekä Android-autoon että MBUX:ään suoraan. Tämä sekoitti pasmat ja kumpikaan ei toiminut. Nyt soitto tapahtuu vissiin Android-auton kautta, mutta sitä pystyy ohjaamaan ihan päänäkymästä menemättä sen kummemmin valikoiden syövereihin.
Toinen juttu, mutta myös digiteemalla.
Törmäsin seuraaviin ketjuihin melko sattumalta, kun Facessa liityin sopivaan ryhmään:
https://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=218319
https://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=217477
Ao. uutisen olin lukenut aiemmin sen kummemmin asiaa pohtimatta:
https://www.hs.fi/talous/art-2000009702247.html
Kaikkea sitä. Eli parhaimmillaan noin vuosimallin 2018, vielä helposti kymppitonnien arvoinen auto voi valmistajan ja maahantuojan mielestä olla valmis menettämään osan jossain tapauksissa melko keskeisistä ominaisuuksistaan? Ja vielä se, kuinka ketjujen perusteella asia vaikuttaa pitkälti olevan vain omistajan/käyttäjän murhe. Tippuminen 2G:n varaan kuulostaa melko laihalta lohdulta.
Monessa kohdassa on tullut vastaan väite, että Tesloihin tuollainen 3G-> päivitys olisi mahdollista tehdä muutamalla satasella. Uskon, että näin voi hyvinkin olla.
Tässä omassa EQE:ssä, joka on valmistettu huhtikuussa 2023 on 4G LTE. Kesästä lähtien valmistetuissa autoissa on jo vissiin 5G. Varmaan tässäkin saisi elinkaariajattelun näkökulmasta varmuuden maksimoimiseksi olla 5G, mutta juttujen perusteella 4G taitaa elää 5G:n rinnalla vielä melko pitkään, vähintään 10 vuotta ja ehkä senkin jälkeen.