Kuumasta Teslahuumasta ja Elon Muskin persoonallisuuden ruotimisesta takaisin tylsään arkeen, joka ei toki aina Ford-henkilöllä ole niin tylsää
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
No, viime aikoina kuitenkin on ollut, tylsää siis, mutta raportoidaan nyt jo perinteinen talvirenkaisiin siirtyminen, joka tapahtui viime viikolla keskiviikkona. Eli taas ajellaan kuukausitolkulla keliin täysin sopimattomilla, lähes hengenvaarallisilla renkailla. Ai miten niin? No tässä vertailussa mm. Hakkapelitta 10 vs. mm. Michelinin CrossClimate all season kumi märällä ja kuivalla asfaltilla, eli niissä olosuhteissa joissa eteläisessä Suomessa ajetaan "hihavakiolla" arvottuna vähintään 80% talvirengaskaudesta:
https://photos.app.goo.gl/RWiQNXqjRYNhtYzDA
Vertailu julkaistu HS Visiossa:
https://www.hs.fi/visio/art-2000009835220.html
Onneksi Teslaan tulee kitkat, koska Performance-malliin ei ollut edes saatavilla nastakumeja Teslan kautta ainakaan. Kitkat on sentään vähän vähemmän hengenvaaralliset sulalla asfaltilla
Kesägummeina toimi koko kauden Nokian Hakka Blue 3 SUV:t. Näillä oli ajettu edelliskaudella 14861km ja vaihdettu alle 11.4.2023 mittarilukemalla 78589km. Kumien mennessä vaihtoon, oli mittarissa 93532km.
https://photos.app.goo.gl/XvvJMEGykDixL3X97
Eli lisää tuli 14943km, joten melko tasaisesti näköjään kertyy kaudella kilometrejä, 82km tuli enemmän tällä kesäkumikaudella vs. edellinen vuosi
Nokialaisille siis saldoksi 29804km, mikä on suvereenisti pisin suorite kesäkumeille ajossa olleiden liisinkirakettien alla. Etukumit on kyllä vaihtokunnossa, varmaan oli n. 2mm max pintaa niissä. Joka tapauksessa kelpo suorite.
Talveen mennään yhden talven ajetuilla Nokian Hakkapeliitta 10 SUV nastaroplottimilla 11.10.2023 alkaen mittarilukemalla 93532. Niissä takana viime talvelta 13438km ja ovat about uudenveroisessa kunnossa.