Voe herramakiesus ja jösses. Eli MB:llä ovat laskeneet, että esi-ilmastointikäsky (siis ihan oikeasti autolle toimitetaan viesti, jonka informaatioarvo on tyyliin "AC 20" tai "AC ON") kuljettaa niiiin paljon dataa, että sitä ei voi luotettavasti roudata 2G:n päällä, joten eivät tarjoa enää palvelua aiheeseen. Sillaihan ne toiminnot kyllä tippuu pois, että autonvalmistaja ne ihan suoranaisesti estää. Ja toki, voi olla että siinä viestissä kulkee aina esmes kaikki auton datat vaikka vaan ilmastointia komentaisi, se on sitä tehokasta suunnittelua.
Seuraavaan hengenvetoon kehtaan todeta, että on kyllä umpipaskaa suunnittelua, jos viestintämoduulin vaihto nopeampaan vaatii "laajamittaista erikoismuutostyötä" eikä vaan sen viestintä
moduulin vaihtoa ja muille softapäivitystä. Sehän on moduuleihin perustuvan modulaarisen rakenteen idea, niitä voi vaihtaa ja päivittää yksittäin. Nnngggh. Tiesittekö, että voitte kotiverkkoon vaihtaa 4G-modeemin tilalle 5G -modeemin ihan vaan vaihtamalla? Ja sen tilalle taas 6G -modeemin ihan vaan vaihtamalla. Jos sen olisi suunnitellut MB, joutuisitte vaihtamaan ja päivittämään joka ikisen laitteen, joka siinä kotiverkossa on.
AZP kirjoitti: ↑La Tammi 13, 2024 19:48
Jos 2G ajettaisiin alas, niin eikös se sitten tarkoittaisii sitä että 4G- ha 5G-verkon ulkopuolella ei ole kenttää minkäänmoiseen mobiilikommunikointiin, eli ei soitella eikä lähetetä tavan tekstareitakaan sitten puhelimista?
Jep. 1G eli NMT ajettiin alas jo aikaisemmin, eikä siinä toiminutkaan kuin puhelut.
Sinällään 4G:tä ja 5G:tä levitetään aika kulovalkean tavoin - kun niille on varattu myös matalampia taajuuskaistoja kuin edes 2G:lle, niin signaalille saadaan kantavuutta lisää eli tukiasemaverkkoa voi itse asiassa harventaa. Toki alemmat taajuudet on tiedonsiirroltaan hitaampia kuin korkeammat, mutta mieluummin hyvin kuuluva kohtuunopea kuin pätkivä tykki.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla