Toivottavasti katsastusvaatimuksista sitten poistetaan myös päästöjen mittaus, jos ne ei edes katsastusaseman suorittamana ole Traficomin mukaan mikään todiste päästötasoista
"Tiedotteessaan Traficom painottaa, että korjaamon tai katsastusaseman päästömittaustodistus ei ole osoitus ajoneuvon päästötasosta tai osoitus vaatimustenmukaisuudesta."
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Eihän käytönaikainen päästömittaus ole koskaan(?) ollutkaan osoitus ajoneuvon päästötasosta, vaan sillä osaltaan tutkitaan että onko katsastettava vehje säällisessä kunnossa katsastushetkellä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla
Mulle on jäänyt vähän epäselväksi mihin kaikkeen tuo nyt vaikuttaa, minkä ikäisiin autoihin ym. Mites nää joissa on moottorinohjaus kokonaan heivattu ja jotain MaxxEcua tilalla kuten itselläkin yhdessä vehkeessä on?
Täytyy ruveta ajelemaan vain <-1978 ajoneuvoilla joista saa ruiskuta bensat putkesta pihalle jos tämä homma nyt siihen menee.
Ainakin tuttu katsuri sanoi, että heillä ei ole työhön tiedossa mitään muutosta että jos reilun kuukauden päästä kaikki muuttuu, niin kyllä heillä pitäisi olla jo siitä tietoa.
Joillain autoliikkeillä on koekäytössä nox-haistelijaa käytössä, jolla pystytään ns. pikatestaamaan pakokaasuista onko ad-blue systeemi käytössä vai ei. Ilmeisesti myös raskaassa voidaan mitata myös ab-blue-nesteen ikääntyneisyyttä, jolla katsotaan onko ad-blue ollut käytössä vai ei.
Mutta itsellä on sellainen veikkaus, että homma on enemmän pelottelua kuin mitään todellista muutosta. Pari satunnaista uhria toki tarvitaan jatkuvasti maksamaan sakkoja, jotta pelote pysyy.