Lainataanpa nelivetoketjua. Onko tämmösistä kokemuksia:
https://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/14477446
Vähän kiinnostelis halvan hinnan vuoksi tää. Mimmonen tuo 2.0 pumppusuutinkone on, onko yhtä kestäviä kuin vanhemmat 1.9:t?
Tympii vähän tuo nykyinen Volvo, kun on omaan makuun aika paska ajaa. Tosin iskarien vaihto vois ehkä auttaa sitä huojumista?
Nelivetoista mietinnössä, kokemuksia vm 1996-2007
Re: Nelivetoista mietinnössä, kokemuksia vm 1996-2007
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Nelivetoista mietinnössä, kokemuksia vm 1996-2007
2.0 pumppareilla on pahempi maine kuin 1.9 edeltäjillänsä. Muistaakseni se kuitenkin keskittyy johonkin tiettyyn suutinmalliin, jonka löytää tietyistä moottorikoodeista (muistaakseni nimenomaan juuri tuossa 140hv teholuokassa), joten siitä kannattanee etsiä varmuuden vuoksi syvällisempää lisäinfoa. Jos ei tuo osu kohdalle, niin ymmärtääkseni noiden 2-litraistenkin pitäisi olla melko varmaa patarautaa.
Nelivetona 3C:ssä on aiemmista Passateista poiketen Haldexi, mutta sehän on jo Volvosta sinänsä tuttua kauraa. Volkkari kuitenkin on selvästi Volvoa vanhempi ja tuo taitaa vielä olla ohjaukseltaan selvästi reaktiivinen eli ensin etupää sutii ja vasta sitten takapää kytkee, eli meno on helposti puskevampaa. Toiminee kuitenkin liikenteessä ihan hyvin kunhan on kunnossa, jääradalla viiveily voi harmittaa.
Nelivetona 3C:ssä on aiemmista Passateista poiketen Haldexi, mutta sehän on jo Volvosta sinänsä tuttua kauraa. Volkkari kuitenkin on selvästi Volvoa vanhempi ja tuo taitaa vielä olla ohjaukseltaan selvästi reaktiivinen eli ensin etupää sutii ja vasta sitten takapää kytkee, eli meno on helposti puskevampaa. Toiminee kuitenkin liikenteessä ihan hyvin kunhan on kunnossa, jääradalla viiveily voi harmittaa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Nelivetoista mietinnössä, kokemuksia vm 1996-2007
Ruoste noissa vag se ilkein puoli ja ennen -00 tehdyistä Passateista kerrottiin että on ruostuva takapalkki jota osana ei tahdo saada mistään.
Dieseleistä ei tietoa, muutamaa bensa passat /A4 98-05 katselin mutta lopulta pikkuriikkisen Suzukin ostin.
Dieseleistä ei tietoa, muutamaa bensa passat /A4 98-05 katselin mutta lopulta pikkuriikkisen Suzukin ostin.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Re: Nelivetoista mietinnössä, kokemuksia vm 1996-2007
No niin, lopulta järki voitti ja noudatit ohjettaScraab kirjoitti: ↑Ma Maalis 06, 2023 09:37Tällä elämänkokemuksella jos joutuisi ostamaan auton 7000,- budjetilla ja haluaisi vielä nelivetoa, olisi valintani luultavasti tämän tapainen:
https://www.nettiauto.com/suzuki/sx4/13385135

Re: Nelivetoista mietinnössä, kokemuksia vm 1996-2007
KylläScraab kirjoitti: ↑Pe Elo 23, 2024 09:42No niin, lopulta järki voitti ja noudatit ohjettaScraab kirjoitti: ↑Ma Maalis 06, 2023 09:37Tällä elämänkokemuksella jos joutuisi ostamaan auton 7000,- budjetilla ja haluaisi vielä nelivetoa, olisi valintani luultavasti tämän tapainen:
https://www.nettiauto.com/suzuki/sx4/13385135![]()

Meni vain aikaa kun pirkkavolvo kesti mennen läpi leimastakin pari vuotta pitempään kuin sillä odotusarvo oli.
Pari hyvää SX4 meni ennenkuin kerkesi edes kysellä ja pari hylkäsin. Hinta tällä 248tkm ajetulla -08 ja kori suora, pohja kova + tekniikka kunnossa jäi tasan 4000€.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Re: Nelivetoista mietinnössä, kokemuksia vm 1996-2007
Kiitos Volkkaritiedoista, hyödyllistä on.
Mites tuo Volvon keikkuminen, saako sitä jollain kuriin? Tekeekö vanhat iskarit tota, että mutkaan/monttuun ajaessa auto jää heijaamaan sivusuunnassa, vai onko se ominaisuus tai pitääkö ihan jousia vaihdella jäykempiin? 250 000 taulussa Volgassa, että voihan ne iskarit jo olla ehtoopuolella.
EDIT: kappas, Passatti ehtikin jo mennä
No halpahan se olikin.
Mites tuo Volvon keikkuminen, saako sitä jollain kuriin? Tekeekö vanhat iskarit tota, että mutkaan/monttuun ajaessa auto jää heijaamaan sivusuunnassa, vai onko se ominaisuus tai pitääkö ihan jousia vaihdella jäykempiin? 250 000 taulussa Volgassa, että voihan ne iskarit jo olla ehtoopuolella.
EDIT: kappas, Passatti ehtikin jo mennä

Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Nelivetoista mietinnössä, kokemuksia vm 1996-2007
Iskarin oikea nimihän on heilahduksenvaimennin ja sen tehtävä on nimen omaan absorboida ripustuksen heilahtelun energia niin että pyörä ei jää heilumaan jousen pompottaessa sitä edestakaisin. Jos auto jää heilumaan kuopan tai töyssyn jälkeen kuin laiva aallokossa, niin katse ekana just iskareihin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K