Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Maanantaina 8.4. pajalle aika. Olisi saanut ajan jo Pääsiäisen jälkeiselle tiistaille, mutta ei ollut huoltoneuvojalla varmuuttaa siitä, että ehtiikö uusi huopa siihen mennessä saapua (pyhät, lakko jne.). Lisäksi hyväksyin luuriin pätkähtäneen renkaiden vaihtoaikaehdotuksen, joten kesägummit ruuvataan alle 3.4. Tais olla aika silestonet nuo viime kesärengaskauden kumit ainakin edessä, joten jäämme jännityksellä odottamaan, että mitä mustaa ja pyöreää testihäviäjää sinne alle ilmestyykään! :D
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

No niin, gumminvaihto tänään mittarilukemalla 106435km, eli talvikumeille tuli tällä kaudella ajoa 12813km. Edellistalvena kertyi 13438km, eli näillä nyt ajettu 26251km ja Nokialaiset vielä uudenveroisessa kondiksessa (Hakkapeliitta 10 SUV), 6mm merkki näkyi etusissa selvänä eikä nastoja näyttäisi puuttuvan.

Kesäkumeiksi tuli uudet Hakka Blue SUV 3:t. Eiköhän noilla päästä elokuuhun asti ihan OK.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13458
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja AZP »

Jokos tää hoppa on vaihtunut Yykköseen?

Tuli ihan tää ketju mieleen kun aamulla Tanskassa vuokra-autoa hakiessa Sixtuksen virkailija lätkäisi Kugan avaimet kouraan. Pösön 3008:a ennusti vielä varausvaiheessa, mutta kai ne jostain aavisti että asiakas kärsii Fordismista kotona niin laitetaan se kärsimään lomareissullakin :mrgreen:

Paitti että tää eioo töpselikuka, vaan vanhan liiton öljypoltin, oikeen 1.5-litrainen urpokiisseli, mahtavat 120 hevosvoimaa. Juuttien motarin 130 km/h alueella painaessa saa mennä talla pohjassa että pysyy lähelläkään sakkorajaa. Onneks tässä maassa ei tunneta käsitettä mäki, vois meinaan yläsemmoisessa tulla jopa valemusseakin ikävä :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13458
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja AZP »

Kuukkeli palautettu eilen, vajaa 900 km tuli käyttötestailtua viiden päivän aikana. Vähän meinas eilen lentokentälle päin ajaessa iskeä vanha kunnon rangeahdistus, kun noin 800 km ajelujen jälkeen tankki näytti edelleen 1/4 täyttä ja range n. 300 km. Kun tuo lukema tai litkumittari ei tuntuneet laskevan seuraavien kymmenien kilsojen motarihurjastelun aikana, alkoi iskeä epäluulo että onko dieselmittari rikki. Pitäiskö käydä tankkaamassa ihan siltä varalta ettei myöhästytä lennolta kun on jääty tienposkeen?

No rohkeesti eteenpäin vaan ja just ennen lentokenttää tankille. Vuokra-autoahan ei kukaan hinuta palauttaessa täyteen vaan heti ekasta napsusta pyssy takaisin holsteriin, mutta minäpä naksauttelin sitten pari kertaa, koska en meinannut uskoa että tankki on täynnä 44 litran kohdalla 8O

Tasan viisi litraa oli keskikulutus, tämäkin olettaen että tankki oli lähtiessä oikeasti ihan oikeasti täynnä. Suuri osa kilsoista kertyi kuitenkin moottoritiellä, yhtään en säästellyt kaasun käytössä ja autohan ei ole pieni eikä virtaviivainen. Täytyy sanoa että aika kova suoritus. Juuttien pikkumaanteillä kaheksaakymppiä huristellessa olis varmaan päässyt neljään litraan.

Sitten pieni realitycheck itselle ennen kuin innostuu nykyajan dieseleistä. Reissun polttoainekulut Tanskan n. 1,75 euron litrahinnalla oli vajaa 9 euroa per 100 km. Lomaan tarvittavat ajelut kotisuomessa oli kotoa lentokentälle ja takaisin, ja vaikka tuohon sisältyi karmealla 35 sentin kWh-hinnalla suoritettu 10 min pikalataus, niin näiden ajelujen kustannus per 100 km oli vielä noin 70 % halvempi kuin dieselöinti Tanskassa. Että jos tuntuu dieselkuga nuukalta niin sähköautoiluhan on kuin laittaisi rahaa pankkiin :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

AZP kirjoitti:
Ke Heinä 24, 2024 22:53
Jokos tää hoppa on vaihtunut Yykköseen?
Ei ole, edelleen painellaan päättäväisesti kohti taivaspaikkaa Foordsonilla. Elon Muskin jengiin liitytään 9.8. perjantaina. Kuukkelilla menty viime ajat vailla ongelmia, mitä nyt tuulilasi piti käydä vaihdattamassa pari viikkoa sitten. Järvenpään Autoklinikalta sai moitteetonta palvelua siihen hommaan.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Ja näin läks Kuga tänään luiskaan. Vantaan Nuolitien palautuspisteelle piti ajaa ihan itse tällä kertaa, kun uuden auton toimittaja ei tarjoa samaa palvelua kuin ns. perinteiset automerkit. Aiemmin siis voinut jättää wanhan auton uuden autotoimittajan laanille ja ne on hoitaneet sitten sen palautuksen leasing-yhtiölle. Tesla pihtailee tässäkin, eli itse sai käydä jättämässä auton Drivalian palautuspisteelle. Ukko kiersi pikaisesti auton läpi ja totesi, että ei mitään akuuttia korjattavaa ja lyötiin nimet pahviin. Se siitä, 115tkm ja rapiat tuli foordilla taivallettua. Oikein pätevä plugari kyllä, vaikka matkaan mahtuikin kaikenlaista hässäkkää aina alun sähköajon kiellosta patterinvaihtoineen ja useampia takaisinkutsuja, sekä pariin otteeseen porsinut latausluukku. Mutta oli kyllä ihan mukavan leppoisa auto ajella, ja voimalinjan sulavuus kyllä ihan plugarien parhaimmistoa. Jarrut kesti koko rupeaman, takajarrujen osalta varoittelivat viime huollossa, että alkoi pinta olla vähissä, mutta siis ilman jarrupalojen/levyjen vaihtoa meni 115tkm.
Siitä sitten vaan kyttäämään käytettyjen autojen palstoja ja hankkimaan osa Saappi-foorumin historiaa, rekkarilla IUZ-789 löytynee lähitulevaisuudessa tarjonnasta. Ihan jännä nähdä, että mikä tuommoiselle lätkäistään pyynniksi. Uutena oli liki 60k€ auto.

Tilalle haettu, myöskin Vantaalta, Elonin kosto mallia Y, varianttia Performance. Aiemmin viikolla tuli tontille myös Plugitin älylatausasema kuorman hallinnalla, niin pärjäillään kivasti 3x25A sähköliittymällä, vaikka Tesla imeekin sen 11kW kolmesta vaiheesta. Tuo älyasema on siis pakollinen, jos haluaa täysedulla saada kotona ladatut sähkötkin liisinkivuokran piikkiin. Plugit maksaa siis kerran kuussa ladatut sähköt minun tilille ja velottaa leasingyhtiöltä ne. Äppiin piti syöttää sähkösopparin tiedot, meillä siis pörssisähkö ja sopparin marginaali sekä sähkön siirtohinnat ja vero. Perus- tai kuukausimaksuja ei tietenkään saa leasingin piiriin. Kotilataus pitää käynnistää aina tägillä tai äpistä, ilman tunnistusta asema ei ala latamaan. Siihen saa tilattua myös useampia tägejä, myös ns. omaan käyttöön, jolloin lataukset menisi omasta pussista (esim. oman kakkosauton lataukset, vieraat tms.).

Katotaan jos jotain joskus jaksan siitä tuonne yleiseen Tesla-topikkiin laittaa, mutta ei taida oma eikä lukijoiden mielenkiinto riittää seuraamaan tuommoisen lähiöiden yleisimmän sähkökatiskan taivalta oman topikin vertaa. Eli se oli siinä, bye bye Foordi.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Noni, ostohousua jalkaan ja suunnaksi Raisio:
https://www.nettiauto.com/ford/kuga/14530690

26790€ pyyntihinta. Ostohinta aikoinaan n. 49200€, eli vajaa 22,5k€ arvonalenemaa reilussa neljässä vuodessa ja 115tkm matkalle.
Hyvin on kuvakäsitelty tai meikattu kaikki ulkopintojen kiveniskemät yms. piiloon :mrgreen:
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 4047
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Länsiautolla lienee markkinoiden "paras" filtteri, heidän autoistaan ei saa kuvien perusteella mitään selvää pellien ja maalipinnan todellisesta kunnosta, kaikki ovat aivan yhtä kauniita, nuoret, vanhat, vähän ajetut, enemmän ajetut. Jos nyt pään kokoinen klommo tms. on, niin sitten, mutta ei muuten.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7682
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja tetammi »

V.J.S kirjoitti:
Pe Elo 09, 2024 18:57

Katotaan jos jotain joskus jaksan siitä tuonne yleiseen Tesla-topikkiin laittaa, mutta ei taida oma eikä lukijoiden mielenkiinto riittää seuraamaan tuommoisen lähiöiden yleisimmän sähkökatiskan taivalta oman topikin vertaa.
Toisaalta sun juttuja on moni täällä seurannut vuosien ajalta niin se antaa kyllä erilaisen vertailukohdan kuin joku random kaveri netissä
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Vastaa Viestiin