Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3853
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Mii on nyt myynnissä siellä mistä tulikin, näytti apin mukaan olevan ovet levällään, ennenkuin terminoin auton sieltä ja poistin tilini, joten lienee pesty ja huomenissa tulee kuvien kera myyntiin -> https://www.nettiauto.com/seat/mii-electric/14799379

Eilen ja toissapäivänä tosiaan laitoin omien sivujensa kautta ostotarjouspyynnön seitsemälle toimijalle, liitin lyhyen videon, kuvat ja detaljit sekä tiedon, että haluan loppuvelan lunastuksen ja rahaa päälle. Alla lyhyt yhteenveto miten meni noin niinkuin minun mielestäni.

1. Kamux, ostotiimistä Aku Korpela otti yhteyttä soittamalla heti klo 10 jälkeen ja lyhyen neuvottelun jälkeen sovittiin kaupat. Oli sen verran yläkanttiin omaan arvioon, että kun ei muista kuulunut mitään, niin löin homman lukkoon samointein. Auto oli jo klo 13 paikallisella Kamuxilla, huomenna vien toiset renkaat, suko-laturin ja toisen avaimen. Peruutin maksupalvelusta 3pv päästä erääntyvän lyhennyksen, maksavat loppuvelan ja rahat sen päälle ovat tililläni mahdollisesti jo huomenna.

2. J.Rinta-Jouppi, lähetti s-postia ja tarjosi alle loppuvelan häviten Kamuxin tarjoukselle kolmisen tonnia

3. Saka, otti yhteyttä Whatsappilla ja tarjosi alustavasti n. 1.5 tonnia vähemmän kuin Kamux

4. Rinta-Joupin Autoliike, vanha tuttu soitti, mutta niin myöhään iltapäivällä, että auto oli jo Kamuxilla, ei puhuttu hinnasta

5. Hedin, lähettivät työpäivän jo päättyessä s-postia jossa kyselivät, millaista hintaa haluaisin. Kiitin mielenkiinnosta.

6. Auto-Bassadone, ei kuulunut mitään

7. Nelipyörä, ei kuulunut mitään

Jo ties monennenko kerran Kamux oli aika lailla omaa luokkaansa, kai se osuu aina välillä kun kunnolla rappaa. Ei taaskaan järkevää kauppaa minulta, mutta kun on tuuliviiri, niin on. Olen silti todella tyytyväinen, sain varmasti aivan maksimisumman mitä tuosta pystyi saamaan. Muutama kysely tuli yv:llä ja muuta kautta nettitutuilta, mutta näin tällä kertaa.

Mii lähti, joten nyt ollaan kahden Hiacen loukussa, parivaljakon taittama taival on yhteensä noin 1 070 000 kilometriä. Tämähän vastaa matkaa Kuuhun ja takaisin Maahan ja nyt ollaan toisella reissulla kohti Kuuta ja siitä on 78% taitettu. Olkoon he nyt tästä lähin manuaali ja automaatti.

Manuaali kävi tänään katsastuksessa, en ehtinyt peruuttaa toimeksiantoa, vasta huhtikuussahan tuo olisi pitänyt katsastaa. Johtaja oli jo ehtinyt konttorille, kun soitin. No, auto on nyt katsastettu huomautuksitta kilometrilukemalla 524668. Mitään sanomista ei ollut, esim. savutusarvo jonka raja-arvo on 2.5, oli 0,37. Jatkan edelleenkin valitsemallani linjalla ja poljen joka reissulla lämän tiskiin kakkosella ja vedätän punarajalle.

Lähtöpassien sijaan manuaali palasi kotipihaan fanfaarien kera :heart_eyes: , ihan liian hyvä hukattavaksi muutamalla tonnilla, ei pystynyt, niin paljon olen käyttänyt tuohon aikaa ja vaivaa. Henkilökohtainen side on muodostunut liian vahvaksi.
Kuva

Automaatti odottaa tässä talliin pääsyä, otin vanhan reen käyttöön, jolla kuskasin Miin kesärenkaat ym. manuaaliin, vietäväksi huomenna Kamuxille. Samalla reellä roudasin automaatista 120 kg kerrallaan hiekat takaisin manuaaliin, jonka varustin joka osalta käyttöautokseni.
Kuva

Pari tuntia siinä meni, kun suoritin roolienvaihdon, tämähän sisälsi taas hiekkalastin siirron autosta toiseen, automaatti sai raksutella sen verran, että sain lumet poistettua päältä, ennen talliin ajoa.
Kuva

Ja kertakaikkiaan, automaatti ilostui uudesta kodistaan toden teolla, välkytteli niin edessä kuin takana. Vähän sellaista Team Ahman tuntua tässä minun meiningissä... Ilma oli ihan käsittämättömän kostea, kun lämpötila meni kunnolla plussalle ja vettä roimi niskaan, harvoin Hiace noin käryää missään kelissä.
phpBB [video]


Melkoisen tiukka sovitus on, montaa senttiä ei vetokoukun nupista jäänyt oveen,
Kuva

mutta edessä on sentään tilaa aukoa konepeltiä ja kiertää auton ympäri. Vaan onhan tämä läpijuostava, joten ei mitään hätää !
Kuva

Mutta, eipä automaatti arvannut, että pääsee nyt huilaamaan. Otan auton pois liikennekäytöstä lopputalven ajaksi, laitan autoa vähin erin omannäköiseksi, aina kun kelit sallivat. Torstaiksi luvattiin +7 ja aurinkoa, siihen vähän lämpöpuhallin puhaltelemaan mukaan, niin pystyy kenties jopa muutaman pintaruosteen hiomaan pois ja vähän siistimään. Katselin muutenkin vähän konepellin alle, kaikki nesteet vaikuttivat olevan ok, polttoainesuodatin ja öljynsuodatin vaikuttivat tuoreilta, kuten huoltokirjan mukaan pitäisikin. Defa vilkutti täysiä akkuja välittömästi kun kytki kiinni. Käytin kuitenkin Webastoa parikymmentä minuuttia ja auto raksutti vain tyhjäkäyntiä pihalla, homma kunnossa. Mustaa ohjaustehostimen nestettä imaisin ekat pari desiä pois ja kaadoin tilalle tuoretta Dexron II ATF:ää. Siitä se lähtee.

Eli manuaali on nyt mun lopputalven auto, automaatti laitetaan iskuun ja siitä tulee mun kesäauto, manuaali menee kesäksi lepäämään ja pikku fiksiin. Ennen ensi talvea tuskin teen peliliikkeitä omien autojeni suhteen, näissä riittää puuhaa mukavasti. Punnitaan sitä mahdollista nelivetoa tässä kun vuosi etenee. Toki jos nämä veteraanit porsivat, niin sitten pitää tehdä jotain, mutta ei kai nyt sentään.

Kylläpäs on hyvä ja innostunut fiilis, ihan kuin olisi kevät !!! Jos ei muuten niin pään sisällä...
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 AT Executive, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom. 5ov pitkä -05, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5395
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Hauska, että Kamux myy tota Miitä "1-Omistaja". Ei nekää vissiin hirveesti oikolue, että mitä teksteihinsä kopioivat...
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2904
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Cona »

Oli minunkin exässä ilmoituksessa penkinlämmittimet ja kuitenkin kyseessä Saksan tuonti ilman pohjoismaiden herkkuja. Pikkuvikoja. :mrgreen:

Kiitos Porvooseen, kun viitsit jakaa autonvaihdoista aitoa dataa. Helpottaa meidän amatöörien suhtautumista autokauppoihin. :wink:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Scraab
Matalapaineturbo
Viestit: 172
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2018 13:03

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Scraab »

JP_Vette kirjoitti:
Ke Tammi 15, 2025 11:59
Hauska, että Kamux myy tota Miitä "1-Omistaja".
Joskus, eikä niin harvoinkaan, uudemmissa autoissa omistaja pysyy, haltijat vaihtuvat :mrgreen:
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3853
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Totta, omistaja en ollut ensinkään. Eka omistaja taisi olla se eka ja ainoa omistaja :D Eilen vein loput kamat Kamuxille ja homma taputeltiin, rahat tulivat tilille kuten pitkin ja kaikkiaan Kamuxille tästä arvosana 10+. Juuri näin !

Jotain pientä tänään, poistin automaatin takalasista edellisen omistajan firmaa mainostavan tarran. Siinä homma puolessa välissä.
Kuva

Ja valmiina, liimajämät poistettuna.
Kuva

Pesin/kastelin tarrat ensin WD-40:llä ja annoin vaikuttaa hetken, sitten annoin kuumailmapuhaltimella vähän lämpöä ja rapsuttelin muovilastalla kunkin merkin kulmaa sen verran, että sain kynnellä kiinni ja hitaasti irti. Suht kivuttomasti hoitui, vaikka oman aikansa ottikin.

Laitoin takakonttiin Adsodry:n vähän kosteutta taltuttamaan. Aloitin imuroitsemisen hytissä. Samalla tuli tsekkailtua, että tosiaan musasysteemi on autoon joskus asennettu, kuskin penkin alla on AutoStudion vahvistin.
Kuva

Pelkääjän tuplapenkin alla on iso subbarikotelo ja penkkien välissä on säätöpotikka. Valitettavasti ääntä en saanut aikaan, ainoastaan etukaiuttimet soivat, säätöpotikkaan ei virtavaloa syttynyt. Kovasti näyttää johtoa olevan ja tuntuivat olevat kytkettyinäkin, mutta minä en noista systeemeistä mitään ymmärrä. Katsotaan, jaksaako noita tutkia joskus enemmän.

Huomenna on vähän lämpimämpi päivä, inspiraation iskiessä voisi pestä etupenkit ja kenties pari pintaruostepaikkaa putsata. Valitettavasti lämpöaalto jäänee lyhyeksi ja talvi palaa ensi viikolla kohti ajankohdan normaalimpaa olotilaa. Sen ehdoilla edetään.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 AT Executive, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom. 5ov pitkä -05, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7591
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja tetammi »

On se vaa nopee liikkeissään :mrgreen:
Valokynällä kannattaa aluksi kattoo et tuleeko virta vahvistimelle saakka, iso punainen(todennäköisesti) tulee yleensä suoraan akulta. Musta paksu tietty maadoitus mutta sitten pitäis olla yksi ohut missä lukee yleensä remote/acc vahvistimen kyljes, siihen pitäis tulla sähköä kun soitin päällä.
Vahvistimen päädyssä on varmaan myös sulake. Jos noi kunnossa niin varmaan vahvistin rikki, hapettunut tai kärventynyt. Uusii perusvahvistimia saa kyllä melko edukkaasti...
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5395
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Scraab kirjoitti:
Ke Tammi 15, 2025 15:52
Joskus, eikä niin harvoinkaan, uudemmissa autoissa omistaja pysyy, haltijat vaihtuvat :mrgreen:
Totta muuten. En hoksannu tätä :D
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7591
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Mä kun oon ostanut vaa uusii ja paljon käytettyjä niin miten tuo nyt menee?
Oon kyl kuvitellut et liikkeet lunastaa välissä lainan jolloin omistajuus siirtyy heille ja seuraava haltija kun ostaa rahoituksella niin se rahoitusyhtiö olisikin jo kolmas omistaja.. :roll:
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2904
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Cona »

Onko Hiacessa ollut sama mankka exällä vai onko vaihtunut välissä köyhempään? Siellähän yleensä pitäisi olla RCA-piuhat kytkettynä, jotta signaali siirtyy. Jos Subbarin valo syttyy niin ainakin saa herätteen ja virtaa. :D
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3853
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Mankka lienee samaa aikakautta kuin autokin, en usko että on vaihtunut. Kaivelin kuskin penkin alta vahvistinta näkyviin. Toisella puolella oli 25 ampeerin sulake, joka oli ehjä. Vieressä punainen virtajohto, kiinni, musta maajohto, kiinni. Niiden keskelle meni ohuempi johto. Kaiutinjohdot omissa koloissaan paikoillaan.
Kuva

Toisella puolella oli säätöpotikan "remote" paikoillaan ja vieressä inputtiin käsittääkseni subbarin isot liittimet, kaikki vaikutti olevan kiinni. Puuttuuko jotain ?
Kuva

Subbari on asennettu varmaan penkki irrottamalla, en jaksanut alkaa sitä nyt kaivella esiin, kun oli muutakin. Konehuoneen puolella akkuihin tulee jos jonkinlaista johtoa ja liitintä, täytyy siellä ihmetellä, koskapa en saanut minkäänlaista eloa edelleenkään laitteisiin. Mihinkäs kohtaan sitä valokynää nyt pitäisi tökkiä noiden kuvien perusteella ?

Tuossa on vielä sieltä "remote" kyljeltä toinen kuva.
Kuva

Mitäs muuta. Rälläköin oikean etuoven alareunasta pintaruosteet ja ruvet pois.
Kuva

Vetäisin vapaalla kädellä ilman teippauksia tai suojauksia pohjat ja pinnat tuohon ensimmäiseen pokkaukseen. Häivytystä tuli liikaa ja meni ihan veetuiksi, jouduin pyyhkimään sen pois ja vetämään päälle väriä, joten ei kestä yhtään lähempää tarkastelua, mutta onpa ruosteet nyt poissa. Tehdään uudestaan keväämmällä. Oven sisäpuolelta irrottelin ne mitkä lähti sipaisemalla ja ruiskuttelin kotelosuojaa riittävästi. Tuttua puuhaa Accordeista, jospa tällä lailla saisi oven alareunan pysymään muodossaan, ennenkuin häviää kokonaan.
Kuva

Kynnyksessä oli myös röpelöä, rallattelin ne Dremelillä pois.
Kuva

Ruosteenestoa pohjalle joka kuvassa ja päälle tuli vielä toinen primer ja päällimaali, onpa vähän siistimpi. Kuskin puolella samanlaista rupea, tehdään se kun vapaapäivä ja keli sattuu kohdilleen. Voi mennä pitkällekin.
Kuva

Raottelin takalasin tiivistettä muovityökaluilla ja kartoittelin vähän, sen työstöön joutuu tallin ovet aukomaan, joten kelien pitää parantua. Täytyy vetää sinne tiivisteen alle myös vähän enempi tököttiä sitten, kun siellähän se todellinen ongelma on.

On tässä taas todellinen Puuhamaa ! Konehuoneen puolella kun johtovirityksiä katselin, tulin kurkanneeksi Toyotan "omaa" akkua joka etualalla, sehän oli aika uusi, ottaen huomioon, että manuaalissa samannäköinen akku on vuodelta 2015.
Kuva

Kaverina tällä on ei kovin pahan näköinen Hankook, tuskin tarvitsee akkujen kanssa jumpata vähään aikaan. Aikaa tuhraantui helposti 5-6 tuntia tänään puuhastellessa, aika paljon saa liikkua, kun maalit sun muut on kellarin lämmössä, mutta tuleepahan hyötyliikuntaa. Tallissa oli just plussan puolella ja aika kosteaa, mutta 2 kilowatin lämmitin puhalteli päivän aikana kosteuden pois ja nosti lämpötilaakin muutamalla asteella, siinä kohdevalon myös loimottaessa, pystyi suht hyvin tuota ovea työstämään. Kun ei ole niin valtavan tarkkaa tämmöisen kanssa.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 AT Executive, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom. 5ov pitkä -05, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7591
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Power laatikon punaiseen jatkuva sähkö ja ohueen soittimen ollessa päällä.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7927
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja mestari »

onko tuo sähköauton myyntin kaikkinensa nyt noilla km lukemilla ok hommaa? vai jääkö siinä ns tappiolle :D
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13385
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja AZP »

Ekan kuvan paksu punainen pitäis tulla suoraan akun plussalta, akun lähellä siinä kaapelissa pitäisi olla isohko sulake. Ja siis paksua jöötiä kuuluisi olla akunkengälle saakka.

Paksu musta vastaavasti jonnekin auton runkoon kiinni.

Niiden välissä riviliittimessä oleva ohut lanka lienee heräte eli kuten Teemu sanoi, siihen pitäisi tulla plussaa kun soitin on päällä.

Kaiutinliitäntään tulevat kaksi johtoa pitäis kai mennä subbarille, jolloin varsinaisia kaiuttimia soitetaan soittimelta eikä vahvarilta. Muussa tapauksessa joitain johtoja puuttuu tai subbari on aktiivisubbari, eli sisältää oman vahvistimen.

Inputiin tulevat siniset liittimet on RCA-johdot, jotka syöttävät soittimelta signaalin vahvistimelle.

Jos siis subbaria ja vain subbaria ajetaan tuolla vahvistimella niin kaikki kytkennät vahvarin päässä näyttävät olevan paikallaan. Sitten pitäis vielä tutkia onko akulla se plussa, rungon maadoituksessa miinus, soittimella heräte ja RCA:t sekä subbarilla kaiutinjohdot kaikki kiinni.
Viimeksi muokannut AZP, To Tammi 16, 2025 22:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3853
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Kiitos herroille ! Kyllä siellä akun päässä maata otetaan ja parikin sellaista koteloa on, joissa majailee sulake luultavasti. Otan kuvia sieltäkin, tässä vaiheessa kyllä melkein arvaan, että tuo vahvistin on mykkä. Kauheasti ei mene pieleen, jos hankkii uuden, tökkää johdon siihen ja kokeilee. Toki pitäisi varmaan tuo subbari tsekata myös. No, tässä lienee +2kk aikaa, ennenkuin tuolla aletaan ajella.

Mitä tulee sähköauton myyntiin, niin ainahan siinä häviää, kun tällä tahdilla vaihtaa. Tuon hintaisessa autossa ei isoja summia, mutta kuitenkin. Kyllä minä vähän luulen, että jos minä uudempaa kalustoa pihaan laitan, niin se on liisari ja 1-2 vuodeksi, ulkoistan arvonaleneman ja kärsin nahoissani sen kuukausimaksun, varsinkin, jos sähköautoa havittelen.

Olen tässä miettinyt tilannetta ja alustava suunnitelma on, että ajelen nyt tämän talven loppuun tuolla manuaali-Hiacella ja kun automaatti on kunnossa, menee manuaali myyntiin. Sen tilalle etsitään sitten ensi talven autoksi neliveto, hintaluokassa max. n. 5000 euroa. Automaatti sitten talveksi lepäämään. Mitä alustavasti markkinoita katselin, niin haastavaa tulee olemaan, hirveetä paskaa on tarjolla nelivetoina alle vitosella. Jos nyt pitäisi veikata, niin Subaru Outback/Legacy lienee lähimpänä, kenties Suzuki Liana tai ekan kopan Honda CR-V, niiden joukosta löytyi muutama kiinnostava yksilö. Toki jos Hiace löytyisi, niin kiva, mutta tuntuu että niiden hinnat vaan nousevat koko ajan.

Accordit ovat "tarkkailuluokalla" koko ajan, varsinkin harmaaseen tulee rivakasti kilometrejä, toivottavasti pysyy nipussa, mutta katsastuksesta katsastukseen periaatteella mennään. Musta vetää öljyä entiseen malliin ja sitä annostellaan lisää tarvittaessa, katsotaan mikä on tilanne alkukesästä, että vieläkö koitetaan kerran katsastaa vai pistetäänkö myyntiin korjattavaksi. Jos joku sopiva automaatti alta 300 euron/kk sattuu tulemaan liisarina tarjolle, on mahdollista että musta lähtee.

Epätodennäköinen, mutta mahdollinen vaihtoehto on, että muutoksia ei tule, vaan vuoden päästä keväälläkin on sama kokoonpano pihassa. Siihen ei kukaan usko, mutta jos nämä sattuisivat pelaamaan viimesen päälle hyvin, niin kuka tietää.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 AT Executive, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom. 5ov pitkä -05, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5306
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

IC1970 kirjoitti:
To Tammi 16, 2025 21:50
Epätodennäköinen, mutta mahdollinen vaihtoehto on, että muutoksia ei tule, vaan vuoden päästä keväälläkin on sama kokoonpano pihassa. Siihen ei kukaan usko, mutta jos nämä sattuisivat pelaamaan viimesen päälle hyvin, niin kuka tietää.
Olis siinä vedonlyönnissä kertoimet kohdallaan. ;)
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Vastaa Viestiin