e-farkku
Re: e-farkku
MG5-1 = MG4:
https://www.youtube.com/watch?v=rQzjrxT33DQ
https://www.youtube.com/watch?v=rQzjrxT33DQ
Re: e-farkku
Suomalaisten uusi suosikki? 77 k€:n Penari nappaa tän tittelin Octavialta ja Corollalta?
https://tekniikanmaailma.fi/farmarikori ... uosikilta/

https://tekniikanmaailma.fi/farmarikori ... uosikilta/
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: e-farkku
No nyt osuu perinteisen farkun ystävälle tuon femma-farkkun ulkonäkö kun nenä päähän.
Yök tulee vain tuosta kojetaululaudasta, mittaristosta.
On ulkoa tyyli-siisti! Ostan kun likinäkö iskee, eikä näe kojaetaululautaa
Yök tulee vain tuosta kojetaululaudasta, mittaristosta.
On ulkoa tyyli-siisti! Ostan kun likinäkö iskee, eikä näe kojaetaululautaa

Re: e-farkku
Jep, on tosiaan hieno penari ulkoa, mutta pitäisi palkata kuljettaja ja istua itse takapenkillä. Ratin takana on vaikea istua, kun tuo kojelauta aiheuttaa jatkuvasti oksennusrefleksin
Eski

Eski
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: e-farkku
^ tässäkö on nykyaikaisia, näyttöjen dominoivia kojelautoja kauhisteleville pussihoususaabisteille unelmien kojelautadesign?



-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: e-farkku
Nyt nyt tiedetään mistä kuupan kojelaudan design juontaa juurensa.
Ovat Saabilla ottaneet ton ja poranneet pari reikää ja laittanee reikiin pari pyöreää näyttöä
Bemarilla eivät oo löytäneet porakonetta joka olis tehny neliskanttisia reikiä. Saksmanni tokaisi että Scheisse, laitataan tohon päälle vaan.
Ovat Saabilla ottaneet ton ja poranneet pari reikää ja laittanee reikiin pari pyöreää näyttöä

Re: e-farkku
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: e-farkku
Jep, huhujahan on ollut jo aikaisemmin että olisi tulossa korvaaja MG4n pohjalevyllä. MG5:han on jo "vanha" malli, olisko myynti aloitettu jo UK:ssakin 2019 ja autohan pohjautuu täysin ICE autoon, eli alustakaan ei ole suunniteltu sähköautoksi. Hyvin on huvenneet myytävät autot nettiautossa. Tänään tais olla enään 19 kpl myynnissä kun parhaillaan niitä taisi olla noin 119kpl.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: e-farkku
Nyt joutuu kyllä sanomaan, että farkkujen ystävät alkavat olla ahtaalla:
Volvo on lopettamassa farmariautojen valmistamisen, yhtiön pääjohtaja sanoo
https://tekniikanmaailma.fi/volvo-on-lo ... 88dcff38-4
Volvo on lopettamassa farmariautojen valmistamisen, yhtiön pääjohtaja sanoo
https://tekniikanmaailma.fi/volvo-on-lo ... 88dcff38-4
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: e-farkku


Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: e-farkku
Kävin torstaina pari tuntia kiusaamassa messuilla esittelijöitä. Kyllä oli surkeaa kuultavaa. MB, MG, Volle, Polle, Passadone (=mm. Opel, Alfa, Pösö, Rellu, Alpine) BYD, Mazda, Skoda... Kukaan ei uskaltanu sanoa mitään että olis tulossa vielä. i5:n kontti oli naurettavan matala, samoin e-308 ja Astra. Ei kovin korkealta näyttäny edes ID7:n kontti, A6 en viittinyt edes kurkata enää. Harvassa on valikoima. Mazdalla oli tosi makeen näkönen 6-e tullut juuri esimyyntiin mutta vain sedan tarjolla...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: e-farkku
^sama paikka, sama aika...
Oli tosi rauhallista, toivottavasti muina päivinä yleisöä olisi enemmän. Yllätti ettei tojota ja lexa ollut mukana lainkaan. No varmaan hiton kalliita noi messuneliöt...
Omaan makuun ja omalle peffalle koe-istumisten jälkeen jatkoon pääsi Q6 ja i5.
A6 oli kaiken kaikkiaan kamala. A6:n uusien ulkopeilit korvanneiden kameroiden näyttöjen sijoittelu ei minusta ollut lainkaan turvallinen. Katsetta joutuu kääntämään likaa pois ajosuunnasta. Vaarallinen on sanon minä, mutta en tiedä asiasta toki mitään enempää. Kojetaulu kaamea, liikaa rauhattomuutta, yöks.
Mjersun eqe:ssä tjsp oli aivan kamala kuskin penkki, minun persiillle täysin epäsopiva. Hyvä noin. ID7 kiinnosti etukäteen, ja oli ajatuksissa. Kuskin paikalle kun pääsin, ei oikein leppoisaa asentoa löytynyt. Hyvä noin.
Jos lehmät lentäis ja haluaisin autoa vaihtaa, koeajoon joutuisivat Q6 ja i5.
...ja se Mazda 6:n punainen metalliväri tossa messuvalaistuksessa aivan helmi. Toinen hieno väri oli Opelin sininen metalliväri, Astrassa.
Oli tosi rauhallista, toivottavasti muina päivinä yleisöä olisi enemmän. Yllätti ettei tojota ja lexa ollut mukana lainkaan. No varmaan hiton kalliita noi messuneliöt...
Omaan makuun ja omalle peffalle koe-istumisten jälkeen jatkoon pääsi Q6 ja i5.
A6 oli kaiken kaikkiaan kamala. A6:n uusien ulkopeilit korvanneiden kameroiden näyttöjen sijoittelu ei minusta ollut lainkaan turvallinen. Katsetta joutuu kääntämään likaa pois ajosuunnasta. Vaarallinen on sanon minä, mutta en tiedä asiasta toki mitään enempää. Kojetaulu kaamea, liikaa rauhattomuutta, yöks.
Mjersun eqe:ssä tjsp oli aivan kamala kuskin penkki, minun persiillle täysin epäsopiva. Hyvä noin. ID7 kiinnosti etukäteen, ja oli ajatuksissa. Kuskin paikalle kun pääsin, ei oikein leppoisaa asentoa löytynyt. Hyvä noin.
Jos lehmät lentäis ja haluaisin autoa vaihtaa, koeajoon joutuisivat Q6 ja i5.
...ja se Mazda 6:n punainen metalliväri tossa messuvalaistuksessa aivan helmi. Toinen hieno väri oli Opelin sininen metalliväri, Astrassa.
Re: e-farkku
^^kontti kuin kontti näyttää matalalta, jos on tottunut Skodaan. Tsekeissä kun on jo kauan ymmärretty että helpoin tapa lisätä tavaratilaa koskematta auton ulkomuotoon ja -mittoihin, on suunnitella auto siten, että tavaratilan lattia tulee mahdollisimmana alas ja täten tavaratila on mahdollisimman korkea.
Mitä nopeasti vilkaisin i5-farkun kontin mittoja TM:n koeajosta, niin ei ne kovin paljoa poikenneet esim muutaman vuoden takaisen 520d:n mitoista. Diiselifemmassa korkeus kattoon 73 cm, verhoon 41 cm. Ii-femmassa 70/44 cm.
Nopea tsekkaus perinteisiin farkkuihin TM:n mittauksissa näyttää että farkkujen (poislukien Skodat) kontin korkeus kattoon on tyypillisesti välillä 65-75 cm ja verhoon 40-50 cm, eli i5 menee aika hyvin normifarkkujen haarukan puoliväliin. Ja tämä mittahan ei yleensä elä kauheasti auton kokoluokankaan mukaan, toisin kuin kontin pituus.
Niin ja Skodan mitat sitten? Octaviassa kattoon 81 cm ja verhoon 61 cm.
Ja toki sitten jos noi farkkujen mitat ei miellytä, niin aina voi vaihtaa katumaasturiin. X3:n kontti on kattoon 78, ja verhoon 48 cm, että löytyy sitä sitten korkeampaa Penariakin.
Ja jos tuokin ahdistaa, niin kaikkihan tietää millä tämä dilemma ratkeaa: Citroen Berlingolla
Mitä nopeasti vilkaisin i5-farkun kontin mittoja TM:n koeajosta, niin ei ne kovin paljoa poikenneet esim muutaman vuoden takaisen 520d:n mitoista. Diiselifemmassa korkeus kattoon 73 cm, verhoon 41 cm. Ii-femmassa 70/44 cm.
Nopea tsekkaus perinteisiin farkkuihin TM:n mittauksissa näyttää että farkkujen (poislukien Skodat) kontin korkeus kattoon on tyypillisesti välillä 65-75 cm ja verhoon 40-50 cm, eli i5 menee aika hyvin normifarkkujen haarukan puoliväliin. Ja tämä mittahan ei yleensä elä kauheasti auton kokoluokankaan mukaan, toisin kuin kontin pituus.
Niin ja Skodan mitat sitten? Octaviassa kattoon 81 cm ja verhoon 61 cm.

Ja toki sitten jos noi farkkujen mitat ei miellytä, niin aina voi vaihtaa katumaasturiin. X3:n kontti on kattoon 78, ja verhoon 48 cm, että löytyy sitä sitten korkeampaa Penariakin.
Ja jos tuokin ahdistaa, niin kaikkihan tietää millä tämä dilemma ratkeaa: Citroen Berlingolla

Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: e-farkku
^mulla onkin täysin oma koira ojassa
. Meidän isompi koira on noin 85cm korkea istuessaan ja 70cm on liian matala. MG:n kontti on noin 75cm korkea ja sinne koiran voi laitaa lyhyemmälle matkalle. Eenakissa on 80cm kattoon. Siellä se menee ihan ok. Ja vaikka puolikkaaseen tarvittaessa. En vaan tykkää yhtään noista suveista. Eenakki on kun norsu posliinikaupassa. Oikeesti mielummin hyppään melkein MGn rattiin. Siksi siis haluaisin vaihtoehtoja farkkuihin lisää. Toinen on että farkun takaikkunankin pitäisi olla aika pysty koska se syö kanssa koiralta tilaa kontissa. Voi olla tekemätön paikka mahdollisesti tulevaisuudessa. Ja onhan mulla mahdollisuus aina et otan vaikka Cybersterin firmaliisariksi ja ostan kakkoksautoksi pihaan halvalla MG5:n 1,5 vuoden päästä. Onneksi ei vielä ole kiire. Ja ei, nonsense Berlingo ei ole vaihtoehto
.


Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: e-farkku
No ei muuta kun klonkswagenilta ID.BUZZ tilaukseen, siinä taitaa kontin korkeus olla melkein puolitoista metriä


-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84