Otin pari potrettia heti autoliikkeestä ulos ajaessa, olen tyytyväinen väritykseen kaikin puolin, aika näppärän näköinen sukkula ja tuo sinisen ja mustan vuorottelu toimii omaan silmään mainiosti. Itsepä valitsin !




Puhelimen liittäminen Android-autoon meni minuutissa ja toimi kuten pitikin, joten on tässä navigaattorikin siis. Mikäs siinä oli uusia Anssi Kelaa ja Chris Harmsia kuunnellessa. Ei mitään hifiä, mutta on tässä sentään kuusi kaiutinta ja aivan perushyvä jytke saatiin aikaiseksi.


Kaupasta kotiin normireitti antoi sähköajon osuudeksi 68% ja ecopisteetkin menivät vanhasta muistista suht korkeiksi, vaikka kyllä totuuden nimissä räpläilin kaikenlaista ja ajelin miten sattuu. Tämähän menee kuin ihmisen mieli ja tekee ajattelun sun puolestasi, että mitäpä siinä. Kuten kuvista näkyy, osasin liikennemerkkien tunnistuksenkin klikata pois ilman ohjekirjaa ja adaptiivinen vakkari tuli testattua, motarilla se toimi hyvin, paitsi yhtä rekkaa ohittaessa löi liinaa kiinni syystä jota en tiedä. Ehkä siksi, että ajoin normaalia lähempänä vasemman kaistan oikeaa puolta mutkassa, jossa oli ulkoreunassa runsaasti loskapaskaa ja jäätä.


Sisällä kaikki ratkaisut olivat käytännössä jo ennestään tuttuja, kun on näitä Toyota-pohjaisia hybridejä ollut omistuksessa alkuaikojen Priuksista viimeisimpään Corollaan ja kaikkea siltä väliltä. Ihan kuin olisi tällä aina ajanut. Konstailematonta menoa, enkä muuta halunnutkaan. Edessä on hyvät oltavat, takana matkustaa jos on pakko, konttiin menee kohtuullisesti tavaraa muttei neljän hengen perheen kuukauden lomareissun kamat ja konehuone on yhtä sekaisen näköinen kuin näissä jo pitkään on ollut.




Vaikka ratissa on naaman edessä Mazdan-logo, kuten lattiamatoissa jne., niin fiilis on Toyota, vaan onko sillä väliä.
Vielä ehtii, myyjä sanoi kun kysyin, että 40 varatusta autosta tässä kamppiksessa on 25 myyty, vielä 15 jäljellä.
Poika ajeli minut Accordillaan Hertsikkaan, nyt vei Mazda Accordin paikan pihalla ja hän, aivan syyttään, joutuu tuijottelemaan autotallin takana metsään. Mutta eiköhän se siitä, periaatteessa minulla on manuaali-Hiacesta myyntikuvat valmiina, joten ehkäpä nakkaan sen myyntiin samoin tein, autohan on kunnossa ja valmis ajoon.

Nyt väsyttää, otan loppupäivän ja huomisen todella iisisti, vielä kuitenkin sen verran toipilas.