Tulipahan provosoiduttua...

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Cooma
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja Cooma »

Eilen illalla nukuttelin junnua vaunussa, ja naapurin valopää keskenkasvuinen nulikka, kaahaa tulemaan Isukin nimissä olevalla Opelillaan. Näytin jo kaukaa hälle, että hiljennä nyt j...lauta kohta sattuu leukaan. Olin nimittäin ulkokurvissa lastenvaunujen kanssa, tie jäässä, tilaa oli toisella puolella metrin verran ojaan ja sitten kuusiaita (tiheä) ja puoltoista metriä toisella puolella ohittavaan autoon, joka pyhkäisi arviolta: 80-90km/h vauhdilla. Tie on alkupäästä 60 aluetta, mutta oltiin jo 100metriä 40 alueen sisällä. Otin rekkarin, ylös kävin katsomassa missä asustaa, ja kun lähden tästä töistä, niin käyn jututtamassa. Piti tällainen työpäivä rauhoittua, etten käynyt lookaan 99silläni Opelin kylkeen. (Sen verta sihti olisi ollut kohillaan, että vaikka hermostuksissani olin, että parkissa olevaan Opel 4D Omega 2.0-16V-CD:n kylkeen olisin osunut) :twisted:

Tiedän, ei saa tuhlata Saabia Opeliin... Myönnän ettei illalla olisi tarvinut paljon yllyttää kun olisin mahduttanut Saabin lisävaloja Opelin ohjaamoon.

No katsotaan miten siellä otetaan vastaan naapurin nihilisti setä, joka tulleepi jutteleen... :evil:
*Jos aiot elää ikuisesti, toistaiseksi kaikki sujuu hyvin...
Saabikas

Viesti Kirjoittaja Saabikas »

Meissä kaikissa taitaa asua pieni poliisi ? :) Lähdin itse viimesyksynä Ruskeasannan Shelliltä vanhaa tietä kohti Tuusulaa. Ken tietää paikan, siinähän on ylämäkeä... Nuori, voimiensa tunnossa ollut tuunaaja päätti näyttää minulle miten hänen Volvo S40 T4 kulkee, eli ylämäkeen ja ohi ? Puolessa välissä mäkeä meidän kummankin yllätys oli melkoinen: Audi RS4 tuli vasemmalta pientareita myöden ohi. No tyhmäähän sekin oli mutta Volvo-pojan naaman punaisuus oli seuraavissa valoissa suorastaan häiritsevän heloittavaa:) Aina löytyy se nopeampi...
dartsiartsi
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja dartsiartsi »

Tuohon Cooman vastineeseen kyllä pitää yhtyä samanhenkisenä. Itsellä on kolme lasta, joiden puolesta olen ollut huolissani viimeiset 10 vuotta, jonka ovat kulkeneet liikenteessä. (vanhin nyt 15, nuorin 9 )
Meilläkin on 40 alue, jossa eräät teinit työntää toistasataa , oli päivä tai yö.
Lisäksi alueella on vielä tasa-arvoiset risteykset, joiden ajojärjestyksestä samaisilla hemmoilla/mimmeillä ei ole aavistustakaan.
Olen jo suunnitellut tekeväni "lastenvaunujullikan", eli vanhat vaunut täyteen tyhjiä pulloja/tölkkejä ja kun idiootti tulee risteykseen sataa, työntää vaunut suojatiellä eteen ja hypätä sivuun.--> saattaa heebo edes hetkeksi järkyttyä. (pullojuttu vain siksi että ei voi syyttää provokaatiosta. Voin kertoa: "olin vain viemässä näitä kauppaan vanhoilla lastenvaunuilla" )

Edit: Enpä tiedä välittäisinkö seurauksista, jos joku assh*le ajaisi lapseni päälle ja selviäisi , että kyseessä on ollut ylinopeus ja piittaamattomuus liikennesäännöistä, saattaisi tosiaan napsahtaa ja sattua Juhaa leukaan kikkailun seurauksena. :evil: :evil:
ArtsiKoo
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927
jsuomi
"Hirsch"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jsuomi »

Mun täytyy sanoo omaks puolustukses et oli kesä, ihan suora tie ja hyvä näkyvyys ja tie on 100sen aluetta, mut siin on risteys ja siihen on siks ryngetty 80 rajotus, vaikka risteyksessä risteävään tieheen näkee 200 metrii molempiin suuntiin.
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
vilpertti
"Aero"

Viesti Kirjoittaja vilpertti »

Ei muuten oikeasti näe 200km/h vauhdissa sivuille kahtasataa metriä. Niinku.
jsuomi
"Hirsch"
Viesti:

Kääntää päätä ja sen kaks sataa metrii näkee jostain 1,5 km päästä saakka.
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
AC
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja AC »

Muutenkin fiksua kehuskella omaa suoritustaan, varsinkin tällaisessa säikeessä, missä aloittaja kierrellen kertoo omista kokemuksistaan. 8O
BMW 320dA Coupe LCI
jsuomi
"Hirsch"
Viesti:

mää en kehuskellu tuli vaan mainittuu ja näyttäävääs ei ois pitäny.
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
Juusokas
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Noh, pakko kuitenkin tähänkin vastailla. Empä kuitenkaan itseäni niin hirveästi vaarallisena pidä. Olisiko vauhti noussut 70:n alueella hitusen yli satkun, max 110 mitä nyt kakkosella kulkee. Kaippa pääasia oli se että mul**u hundai kuski jäi imemään pakokaasuja. Kovin montaa pikkulasta en todellakaan ehtinyt siinä kehä ykkösen kaistojen välillä olevalla puska-aidalla huomaamaan. Kieltämättä jos joku haluaa muksujensa kanssa leikiskellä esim moottoritiellä (tai jopa kehä ykkösellä), niin onhan tämän hurjastelu huisin tuomittavaa. Taajamassa tulee ajettua aina nätisti, eipä tulisi murkkuikäisen pojan isänä mieleenkään taajamassa hurjasteltua. Provosoiduttua vaan edelleenkin joskus tulee oltua vaikka ikä on lähempänä neljää kuin kolmenkymppiä.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
dimebak
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Mitä tässä on nyt pari kolme päivää omistanut turbo-Saabin niin tuntuu kaikilla olevan kova halu mennä ohi, kun sillä ajaa sääntöjen mukaan. Mutta sou not, joku haluaa mennä ohi, joku ei. Ei se oo mun ongelma :lol:
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
SEPA
"Hirsch"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SEPA »

Nonnii taas tämä alkaa repeytyyn liitoksistaan.Itse en ole nähnytkään kuskia joka ei ole joskus kokeillut et kuinka auto kulkee.Luultavasti joskus nämä Teiden Ritarit jotka sanovat näille nykypäivän kaahareille:Hyi hyi sinua hurjapäätä:,niin ovat mahdollisesti itsekkin ollen joskus samallaisia kuskeja.Tänä päivänä heillä on kasvanut järki päähän ja ovat alkaneet ajattelemaan onneksi myös muita ihmisiä.Mutta tuskin "silloin ennen".

En ole itsekkään mikään pyhimys liikenteessä enkä kaikkia ymmärtävä viilipytty.Mutta eiköhän tänne mahdu kaikenlaisia kuskeja pitkin suomea eikä pelkästään teiden ritarit.Eli te jotka "ruoditta" noita nuoria ja hurjia kuskeja ja niiskasette porkkana suodattimeen,niin alkaa tuntumaan että "olette samanlaisia liikenteessä".Hermostutte heti kun joku ohittaa teidät vaikka ajatte nopeusrajoitusten mukaan ja haukutte heti kaahareiksi.Ei jaksa ymmärtää.

Mut toivottavasti kaikki mahtuu tänne mukaan ja mieli säilyy rentona.
TKL
"Aero"

Viesti Kirjoittaja TKL »

jsuomi: Minulla on 7 & 2 ikäiset lapset.
En halua että tuollaiset s :evil: :evil: t :evil: n :evil: n :evil: nteinipellet jyräävät lapseni tyhmyyksissään kun kokeillaan kenellä venttiili nousee parhaihen.
En sano ettenkö itse kokeile välillä auton kulkevuutta, muttta silloin on suora tie -> vähintään 1 km esteetöntä näkyvyyttä.
Viimeksi muokannut TKL, Pe Huhti 01, 2005 22:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
dartsiartsi
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja dartsiartsi »

Juu, banaanilla (tulee sanasta en bana, banan, paino kun siirretään eka tavulta viimeiselle :lol: ) mennään eikä meinata. 8)
Mutta taajamassa ja aina kun on pelko, että junioreita saattaa liikkua väylillä pitäisi ennakoida, "entäs jos"-tyylillä, jotta olisi edes vähän pelivaraa.

Jsuomen ei pidä ottaa henkilökohtaisesti, kaikki ollaan oltu nuoria (ja Saabeihin päädytty,) mutta ota vaan meidän "vaarienkin" neuvot huomioon.
Itselläkin on joskus ollut tosi lähellä lapsen yliajo, kun sellainen poukkasi yllättäen eteen. Onneksi jarrut olivat OK , eikä ollut liikaa nopeutta ja olin ennakoinut, "että entäs jos tuo muksu yhtäkkiä päättääkin vaihtaa tuosta kadun puolta" joten loppuelämää piinaava painajainen ei tullut ainakaan vielä kohtalokseni.
ArtsiKoo
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927
vilpertti
"Aero"

Viesti Kirjoittaja vilpertti »

jsuomi kirjoitti:Kääntää päätä ja sen kaks sataa metrii näkee jostain 1,5 km päästä saakka.
Jos olet ajanut 200km/h niin tiedät miten hyvin näet kun käännät päätä sivulle. :wink:
dimebak
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja dimebak »

vilpertti kirjoitti:
jsuomi kirjoitti:Kääntää päätä ja sen kaks sataa metrii näkee jostain 1,5 km päästä saakka.
Jos olet ajanut 200km/h niin tiedät miten hyvin näet kun käännät päätä sivulle. :wink:
Kerran ajanut yli 200km/h ja ei siinä näe sivuilla yhtään mitään. Koko paletti on naaman edessä ku levennyt akvarelli.

Ja ihan vinkkinä. Nopeuden tuplaus nelinkertaistaa jarrutusmatkan eli esim. 100km/h 42 metrin jarrutusmatka muuttuu 200km/h vauhdissa 168 metriin. Ja turha laittaa, että mulla on sellaiset renkaat et... Tienpinnan epätasaisuuden vuoksi jarrutusmatka on tuotakin korkeampi, kun kaikki tiet ei ole "lentokenttä"-sileitä :wink:
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vastaa Viestiin