IC1970 kirjoitti: ↑Pe Kesä 06, 2025 16:59
Jatkanpa siis pohdintoja. Onko kellään, omaa tai työnantajan, kaverin tms. kautta kokemusta Ford Transit Customeista ?
On, 138 tkm olen nyt ajanut 4 vuoteen lukkoliikkeen customilla. Sain sen uutena (-21) liisingin kautta töiautoksi ja huomioin seuraavaa
-Kiva ajaa maantiellä, kulkee väkevästi
-Ei käänny yhtään, korkeintaan kaartaa ja vaatii lentokentän uukkariin
-Jaksaa vedellä traileriakin
-Kulungi manuaalilla 7~
-Pienempi tankki kuin vanhemmissa, ei pääse 1000km tankkaamatta vaan jää n 800 km
-Hytti pienehkö kuten aina, kolmelle ei onnaa mutta kaksi menee
-Äänekäs
-Syö eturenkaita epänormaalin paljon, tarkistutin kulmat melko uutena mutta wetteri tuumas että pitkää kaasua vain. Ilmeisesti näissä on jokin apurungon joustojuttu mikä sen tekee.
-Tavaratila vittumaisen mallinen kun kapenee yläspäin, uskokaa tai älkää
-40 tkm öljynvaihtoväli, useammin eivät suostu vaihtamaan mutta en koskaan ikinä ajaisi niin pitkään omalla. Syö tikullisen muutaman kerran vaihtovälillä ja on pikimustaa het vaihdon jälkeen
-Vinkkarit ristissä on helvetin hyvä systeemi, sais kaikissa autoissa olla
-Kylmä, siis ihan v*tun kylmä auto talvella ja video liittyy, ei auta keulan tukkimisetkaan
-Tehty niin ohuesta värkistä että tuntuu aina kun tavaratilan/oven avaa että lähtee ripa käteen kun peltit joustaa ympäriltä
-Adblue tankkihärvelit vaihdettu kerran takuuseen ja varmaan menee kohta uudestaan, jos olis pitäny itse maksaa niin olis ollu jotain 3000€
-Muuta remppaa kyseisellä ajalla ei ole ollut minkäänlaista, olen siitä hieman yllättynyt joskin osaan ajaa siististi
-Sadantonnin kohdalla silti auto on alkanut tuntua 300tkm ajetulta jos ymmärrätte mitä tarkoitan, kolinoita ja natinoita on ihan liikaa
-Kelirikko on laitteelle kryptoniittia ja se menee ihan sekaisin eikä kulje kun luulee että ajan ihan just 20 km/h vauhdissa kolaria
Summarum : Kyllä minä tuolla ajan ihan mielellään ja paljon mieluummin kuin muiden uusilla transporttereilla mutta en itselleni kyllä ostaisi vaikka olisin lottovoittaja.