Onpas viime kirjoituksesta jo aikaa.
Mutta mikäs siinä, kun huolettomalla ja toimivalla täyssähköllä ajaa.
Tosiaan hyvin on kuljettanut ja täyttänyt melko kriittisen käyttäjän odotukset.
Murheentapaiset eivät liity voimalinjaan:
- kuskinpuolen ovenkahva vaihdettiin syksyllä takuuseen, kun ei enää kosketuksesta lukittanut
- karmittomat ikkunat keräävät vähän hassusti jäätä ja reagoivat siihen ovia käytettäessä, kun keli sahaa nollan tienoilla ja lunta satelee reilusti
- pyöränkotelot keräävät lumisohjoa, onneksi ilma-alustan korkeussäädöllä pääsee väliin kaapimaan
- uuden auton mukana tulleen "viihdepaketin" loppumisen myötä ilman uusimista musiikintoisto alkoi toimimaan entistäkin paremmin, kun ei enää ole kahta mahdollista ohjaustapaa
On kyllä ollut omaan käyttötarkoitukseen oikein hyvä valinta. Ja omilla spekseillä vaihtoehtoja ei lopulta ihan rajattomasti edes olisi.
Ja kokemuspohjaa kuitenkin löytyy pääosin laadukkaista ja kunnossapidetyistä autoista, niin tämä on kyllä iso askel eteenpäin.
Mitä se olisikaan jonkin EQS:n tai i7:n kanssa. Jälkimmäinen mainittu lähinnä sen takia, että se on jo niin ruma, että on jo nätti.
M-B EQE
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2910
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: M-B EQE
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2910
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: M-B EQE
Onpas aika vierinyt. Huoletonta ja mukavaa ajoa on ollut nyt reilu kaksi vuotta. Tähän mennessä korjatut ja valmistajan/maahantuojan piikkiin menneet viat ovat kuskin oven kahva ja vakaajan pystytangot.
Parin viikon päästä koittaa ensimmäinen huolto n. 30 tkm:ssä.
Kuittaantuu huolenpitosopimuksella, mutta erikseen maksamalla oisi päälle 700€. Huh. Sisältää konkreettisista tekemisistä raitisilmansuodattimen ja jarrunesteet.
Hinnoittelulla varmaan annetaan HPS-väelle vastineen tuntua rahalle ja erikseen maksajilta koitetaan kerätä tulosta, kun näitä muuten tarvitsee ilmeisesti perinteisiä vähemmän huoltaa.
Onni on, kun nykyään voi tankkaukset hoitaa AC:llä kotona. Mersun lataussopimuksen DC-hinnat karkasivat noin 40 senttiin kilowattitunnilta ja muutenki ja muuallakin on entistä tyyriimpää. Omat ajot sen verran vähäisiä ja range hyvä, niin käytännössä aina omat lataukset pääsevät kaikkineen noin 10 senttiin kwh.
Pomohommiin ja keskustakonttorille palaamisen myötä autoon tulee nykyään muutama kymmenen kilsaa päivittäistä arkiajoa.
Parin viikon päästä koittaa ensimmäinen huolto n. 30 tkm:ssä.
Kuittaantuu huolenpitosopimuksella, mutta erikseen maksamalla oisi päälle 700€. Huh. Sisältää konkreettisista tekemisistä raitisilmansuodattimen ja jarrunesteet.
Hinnoittelulla varmaan annetaan HPS-väelle vastineen tuntua rahalle ja erikseen maksajilta koitetaan kerätä tulosta, kun näitä muuten tarvitsee ilmeisesti perinteisiä vähemmän huoltaa.
Onni on, kun nykyään voi tankkaukset hoitaa AC:llä kotona. Mersun lataussopimuksen DC-hinnat karkasivat noin 40 senttiin kilowattitunnilta ja muutenki ja muuallakin on entistä tyyriimpää. Omat ajot sen verran vähäisiä ja range hyvä, niin käytännössä aina omat lataukset pääsevät kaikkineen noin 10 senttiin kwh.
Pomohommiin ja keskustakonttorille palaamisen myötä autoon tulee nykyään muutama kymmenen kilsaa päivittäistä arkiajoa.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87