Ihan kohtuullinen huomio, mutta toisin kuin Kamuxit, pyrin käymään autot läpi ja saattamaan ne säälliseen kuntoon, jos jotain sanomista on ja aika moni autoista on jäänyt omaan käyttöön kuukausiksi tai muutamaksi vuodeksi. Mutta tottakai, kaiken perusta on edullinen/sopiva hankintahinta, aina. Muulla ei olekaan väliä. Jos siis meinaa jonkinlaista kauppaa tehdä.
Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Melko varmasti silikonisprayllä, oireista päätellen. Sillä syntyy kumista kiiltävää mustaa liukasta pintaa. Itsekin olen käyttänyt Saabin mattoihin, toimi kivasti muualla paitsi tavaratilan matossa, jossa liukkaus oli haitaksi.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7805
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Jees, ei millään pahalla. Välillä on vaan meinannut hengastyttää jo pelkkä sivusta seuraaminenkin.

Olisin varmaan aktiivisemmin uusinut kalustoa "omaan käyttöön", jos Saab ei olisi mennyt konkkaan dieselin hankinnan jälkeen. Vieläkään en tiedä minkä ladun valitsisin jatkossa. Jotain ratkaisuja pitäisi pikkuhiljaa alkaa kehitellä. Just olin maalauskorjausta teettämässä, niin maalaamo ilmoitti lopettaneensa ruostekorjaukset. Vakuutuskorjauksia piisaa ja se on suoraviivaista listahintatoimintaa.
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
https://www.solmaster.fi/tuotteet/as-40-tehopesu/
Tuolla tuli yllättävän hyvät myös skodan vanhoista matoista ja myös kyljet kiiltää.
Puuilo myy täällä.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot
Muut menopelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot
Muut menopelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Kyllä hienoon autoon kuuluu kangasmatot. Jos Ebaystä ei löydy mieleisiä, voi teettää myös verhoomossa, kuten yksi entinen foorumilainen oli joskus teettänyt tonnariin. Itsekin sain ostaa yhden sarjan ja sopivuus oli täydellinen.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Ihan parin tonnin ruosteiseen Focukseenki kuuluu kangasmatot. Kerran kun on kunnollisia kangasmattoja kokeillut, ei enää mikkää kumilirpakkeet kelpaa. Enää en ymmärrä miks joku niitä ostaa lisävarusteena. Saati huonosti istuvina tarvikkeina, niinku mun Mersus on.
Ainoa onni on se, että mones käytetys autos on uudet käyttämättömät orkkiskangasmatot takakontis, mutta Mersusta neki on hukattu. Tai käytetty loppuun ja nuukana ostettu tarvikkeet. Varmaan sama nuuka, joka asennutti Triscanin pyöränlaakerin liikkeessä ja säästi ainaki vitosen.
Ainoa onni on se, että mones käytetys autos on uudet käyttämättömät orkkiskangasmatot takakontis, mutta Mersusta neki on hukattu. Tai käytetty loppuun ja nuukana ostettu tarvikkeet. Varmaan sama nuuka, joka asennutti Triscanin pyöränlaakerin liikkeessä ja säästi ainaki vitosen.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Meit on moneen junaan, mulla on kangasmattoja tuolla kellarissa pinossa käyttämättöminä moneen autoon. Heti vaihtuu kumimatot, kun pystyy. Kangasmatot on karmeet, aina likaiset ja suorastaan imevät hiekan ja kivet sisäänsä. EI
Ja Numba, en pahalla ottanutkaan. Se on hyvä, että ollaan erilaisia ja tälläisen kroonisen vaihtajan vastapainoksi on stabiilimpaa porukkaa. Minäkin ajaisin Saabilla edelleen, jos jossain olisi jemmassa uusia OG ysisatkuja. Mutku ei oo, niin en aja. Näen siitä vaan joskus unta. Eikä se ole painajaisuni.

Ja Numba, en pahalla ottanutkaan. Se on hyvä, että ollaan erilaisia ja tälläisen kroonisen vaihtajan vastapainoksi on stabiilimpaa porukkaa. Minäkin ajaisin Saabilla edelleen, jos jossain olisi jemmassa uusia OG ysisatkuja. Mutku ei oo, niin en aja. Näen siitä vaan joskus unta. Eikä se ole painajaisuni.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Ite tykkään ku talvel ei vesiä loisku ees taas pisin mattoo ja kastele lahkei vaan imeytyy kangasmattoon. Kumipohjaha niissäki yleensä on ettei kastu läpi.
Mä oon kyl välil pessyt neki iha painepesurilla..
Tosin mulla ollu lähinnä orkkiskangasmattoja.
Mä oon kyl välil pessyt neki iha painepesurilla..
Tosin mulla ollu lähinnä orkkiskangasmattoja.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot
Muut menopelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot
Muut menopelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Olispa mukava tietää, mitä se valkoinen, paksu kama oli, mitä aikanaan vuokraamossa suihkittiin mattoihin. Oli tosi hyvää tavaraa.
Ja tähän päivänpolttavaan kumia vai kangasta niin vastaan molemmat. Kesällä kangasta ja talvella kumimatot. Jos ei olis perhettä niin vois ehkä vedellä kankaisilla talvellakin, mutta on se vaan kätevämpää kaataa kumisista jäät ja lumet pois.
Justiinsa hain Motonetistä Yaris-Masaan kumiset matot talveksi ja ovat kyllä oikein istuvat ja hintalaatu-suhde vaikuttaisi olevan jees.
Masalla ajettu nyt noin 6500km. Viimein soittivat myyjäliikkeestäkin ja pyysivät lasinvaihtoon. Saan samalla myös talvirenkaat, jotka jäi keväällä odottamaan vanteita.
Ja tähän päivänpolttavaan kumia vai kangasta niin vastaan molemmat. Kesällä kangasta ja talvella kumimatot. Jos ei olis perhettä niin vois ehkä vedellä kankaisilla talvellakin, mutta on se vaan kätevämpää kaataa kumisista jäät ja lumet pois.
Justiinsa hain Motonetistä Yaris-Masaan kumiset matot talveksi ja ovat kyllä oikein istuvat ja hintalaatu-suhde vaikuttaisi olevan jees.

Masalla ajettu nyt noin 6500km. Viimein soittivat myyjäliikkeestäkin ja pyysivät lasinvaihtoon. Saan samalla myös talvirenkaat, jotka jäi keväällä odottamaan vanteita.

NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Aikansa kutakin, vai kuinka se olikaan? Kun taloon tuli uusi Ford ja vaaleat kangasmatot, kumiset meni lattialle ja hienot tekstiilit vintille. Uusi omistaja sai sitten matot tehtaan muoveissa, ellei sitten Metro-Auton väki myynyt niitäkin erikseen, kuten hienot alupyörät
!
Volvoissa on aina ollut alkuperäistarvikekumimatot. S70 yli 400 000 ajettuna paremmat, kuin S90 200 tuhannen jälkeen.
Saabissa on alkuperäiset tekstiilimatot, yhä siistit.
Sähkövispilässä on hienot tekstiilimatot, mutta kun tavaratilan suojamaton hinnan puoliskolla sai Amazonista koko setin, nyt on kumimatot saatavilla, ja kuskin paikalle jo kumia sovittelin: ihan OK. Niin ja tavaratilan matto oli oikein erinomainen.
Samaan vispilään tilasin roiskeläpät Saksan Amazonista. Kun kaikkien vaiheiden, mm valokuvat ensin pyöräkaaresta ja helmasta, sitten auton edestä ja takaa, oli toimitettu myyjälle, paketti lähti Shanghain kautta, tuli parissa päivässä Helsinkiin.. ja sitten aika monta päivää enemmän sieltä pakettiautomaattiin. Saabi nähdä, kuinka sopivat. Laatu ei ollut ihan sitä, mitä 9-3 ja S90 ruotsalaisten läpät olivat. Eikä hinta
.

Volvoissa on aina ollut alkuperäistarvikekumimatot. S70 yli 400 000 ajettuna paremmat, kuin S90 200 tuhannen jälkeen.
Saabissa on alkuperäiset tekstiilimatot, yhä siistit.
Sähkövispilässä on hienot tekstiilimatot, mutta kun tavaratilan suojamaton hinnan puoliskolla sai Amazonista koko setin, nyt on kumimatot saatavilla, ja kuskin paikalle jo kumia sovittelin: ihan OK. Niin ja tavaratilan matto oli oikein erinomainen.
Samaan vispilään tilasin roiskeläpät Saksan Amazonista. Kun kaikkien vaiheiden, mm valokuvat ensin pyöräkaaresta ja helmasta, sitten auton edestä ja takaa, oli toimitettu myyjälle, paketti lähti Shanghain kautta, tuli parissa päivässä Helsinkiin.. ja sitten aika monta päivää enemmän sieltä pakettiautomaattiin. Saabi nähdä, kuinka sopivat. Laatu ei ollut ihan sitä, mitä 9-3 ja S90 ruotsalaisten läpät olivat. Eikä hinta
