Ihmeellisiä asioita... No mutta, piti oikein käydä tästä päiväkirjastani tarkastamassa, nuorempi poika lähti opiskelemaan 14.8 ja vei Mazdan mennessään, kilometrejä oli silloin 5504.
Siinä se nyt "taas" on, melkein oli jo unohtanut, että on tuollainenkin hallinnassa, out of sight-out of mind. Tuleehan sieltä toki 249e lasku joka kuukausi, ettei nyt ihan sentään unohdu.
Kilsoja näytti olevan 7301, on näköjään kuitenkin saarellakin autoa tarvinnut. Viiden päivän päästä on 7kk täynnä ja mittarissa saisi olla 8750 km. Ei varmasti tarvitse ylikilometrejä miettiä tämän(kään) kanssa. Tiistaina-keskiviikkona on vapaata, silloin pesu ja sisäputsi, sekä kitkojen vaihto alle.
Muuten olen koittanut pari tuntia päivässä askarrella puuliiterin palapelin parissa. Vähitellen alkaa hahmottua.
Siellä taustalla näkyy ulkopinot, joista siirtelen nyt klapeja sisätiloihin. On sitten ulkotelineet tyhjät jos ja kun keväällä tehdään uusia klapeja. Liiterin toista puolta poltellaan ja siinä riittää vielä toviksi tekemistä, joten tuon toisen puolen ehtii täytellä rauhassa ja saavat odottaa vuoroaan senkin jälkeen.
Useammaksi vuodeksihan tuossa on sauna-ym.puuta, joten mitään isompaa savottaa ei vähään aikaan tarvitse. Koko ajan on hääräilty appiukon kanssa tontilla ja siistitty treenikentän ja ojan välistä aluetta, joka on aikaisemmin ollut sitä kenttää myös, nyt kasvanut umpeen ja kaadettavaksi löytyy kohtuukokoista haapaa ym. Tekemistä riittää. Pitää vaihtaa lähestymiskulmaa kun näyttää automarkkina olevan sellainen, että mitään sopivaa projektia ei löydy. Tai löytyy, mutta hinnat nousevat sellaisiksi jo ostettaessa, kuin mitä se voisi olla sen jälkeen, kun on auton laittanut kuntoon.
Ei kannata, ennemmin ostaa sitten suoraan sen täysin kunnossa olevan. Aika jännä tilanne, vai muistatteko viime vuosilta tilanteen, että minä en olisi löytänyt itselleni autoa, kun olen 1.5 kuukautta suht tosissani katsellut !
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634