anv kirjoitti: ↑Ma Loka 06, 2025 08:00
Tietenkin joku "volttivaseliini", mistä en ole koskaan kuullutkaan mitään, saattaa auttaa.
Juu, auttaa. Meillä, kun tehdään ammattitaidolla laatukamaa, kytkennöissä käytetään joko Deutscheja tai suojataan liitos esimerkiksi tällä:
https://www.onninen.fi/ensto-liitosrasv ... i/p/AAK215
Sähköautojen ”hintaromahdus” on ihan selviö. Niissä ei ole autoveron tuomaa Suomi-lisää ja maahan tuodaan suuret määrät käytettyjä autoja, joilla on takana lähtömaiden tuet ja mahdolliset yritysautojen edut. Koska apajilla ovat jokseenkin kaikki merkittävät alan toimijat, kilpailu pitää myyntikatteet kohtuullisina. Tai ainakin tulisi pitää, mutta nyt kartellit nostavat päätään ja liikkeet jakavat keskenään tietoa ostajista.
Ohi ketjun aiheen, en ainakaan itse laske ”plugaria” sähköautoksi

:
Matala vero suosii myös hybridien tuontia, ja maastamme onkin tullut niille loppusijoituskohde, afrikkalaiset kun noista eivät perusta. Kauppa käy edelleenkin kohtuullisesti, mutta tälläkin hetkellä aika moni odottelee kennojen vaihtoa ja muuta pikkukivaa. Arvo laskee näissäkin totuttua nopeammin, ja lööpit jakavat omaa ”totuuttaan” autoista, joita pian ei kukaan huoli.
Tällä hetkellä diesel kohtuullisilla kilometreillä on haluttua tavaraa ja jos korimalli on suomalaisten mieleen, ottajia riittää. Ei bensa-autojakaan juuri karsasteta, mutta käytettyjen tuonti on kummassakin melko maltillista juuri verotuksen vuoksi, vaikka hienoja vaihtoehtoja on ylenpalttisesti tarjolla.