Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1106
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

Onnittelut, komea volle, itellä saman värinen B4

Kannattaa selvittää onko tuossa moottorityypissä öljypumppu toteutettu ketjulla vai hihnalla, omassa B4:ssa oli hihna, joka porsi, onneks ei ehtiny moottorituho iskeä🥵

IP
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6709
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja Eski »

Volvon mekaanikon mukaan öljypumpun hihnaa on löytynyt vain ns. kevythybrideistä ja muutamaan sellaiseen se on pitänyt korjata. Kaikissa tapauksissa on auto ilmoittanut ajossa, että öljynpaine on pudonnut ja varoitusvalot ovat syttyneet mittaristoon. Kaikki on korjattu vaihtamalla ketjupumppu tilalle. Paitsi yksi tapaus, joka ajoi viesteistä ja öp-valoista huolimatta loppuun asti, kunnes kone sammui...

Kävin äskettäin myös eräällä ford-pajalla, jossa sattumalta nosturilla oli tuore ecoboost, jossa oli juurikin öljypumpun hammashihnan vaihto käynnissä. Koneessa oli jakopää ketjulla, mutta tämän remmin ovat vielä Fordissa säilyttäneet. Tosin sen huoltoväli on puolitettu ja nyt se on vaihdettava 50tkm tai 5 vuoden välein :twisted:
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5562
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: SUOMI

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja VKe »

Jeps, autonvaihtoa pukkaamassa :( tai :). Nyt se on niin että V60 vaihtuu kilsojen ja iän vuoksi... Saastutetaan tätä V60-keskustelua XC60-ajatuksilla ja kokemuksilla.

Kävin innoissani autokaupassa koeponnistamassa ja koeistumassa XC60-mallia. Ajattelin että kolmen V60-mallin jälkeen XC60 toisi hiukan vaihtelua.

Tavaratila oli pettymys, XC60:n takaloosteri onkin tosi pieni. Se on vain 470 l kun V60:ssä on 520 l. Ero on minulle ja meidän käytölle tosi iso, en ollutkaan tuota aiemmin ajatuksella pohtinut. Tostako tulee nyt show-stopper XC60:lle? Taravaratilan vuoksi aloin nyt kiikaroimaan V60-mallia.

Ajoasento ehkä ihan kelpo. En käynyt vielä live-ajolla mutta penkin tuntui saavan ihan kelvolliseen asentoon. Ajaessahan sen sitten kokee ja huomaa. Ajoasento toki tyystin erilainen kuin V60-mallissa, mutta onhan autokin täysin eri.

Jännä juttu, vuonna 2018 esitelty auto vetää vielä vuonna 2026 pisimmän korren kisassa 8) Mitään muuta parempaa merkkiä tai mallia ei markkinoilla ole tarjolla.

Saapa nähdä mihin se vaihtuisi. Ehkä käyn livettämässä liikenteessä ton XC60:n. Kertoilkaapa kokemuksia ja aatoksia V60 vs XC60.
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4961
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja petrisa »

VKe kirjoitti:
Ma Kesä 22, 2026 21:34
Jeps, autonvaihtoa pukkaamassa :( tai :). Nyt se on niin että V60 vaihtuu kilsojen ja iän vuoksi... Saastutetaan tätä V60-keskustelua XC60-ajatuksilla ja kokemuksilla.

Mitään muuta parempaa merkkiä tai mallia ei markkinoilla ole tarjolla.

No huh huh :o
Olen täysin eri mieltä...mielipide asioita kuitenkin.

Itseäni ei mitkään Volvot "puhuttele" ollenkaan. Mielestäni täysin mitään sanottomia. Eikä täysin uusi V60 ollut ajettavuudeltaan kehuttava. Ohjaus todella huono ja tunnoton eikä vastaa ratin kääntöön maantieajossa. Ei jatkoon. Samaa muuteen mainintaa oli myös joko TM:n tai TL:n testissä, kun kävin jälkikäteen sitten lukemassa, että onko V60 todellakin tällainen ajtettava. Ja oma ajokokemus ei ollut mikään koeajo vaan ihan vuokra-auto edestaisin yhteensä 600 km.

Positiivista olivat todella hyvät matrix LED valot, muuta hyvää sanottavaa ei tästä löytynyt :(
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6709
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, itsekin tuli koeajettua pikaisesti XC60, kun rouva innostui enemmän sellaisesta. EIpä sen ajettavuus äkkiseltään mitenkään pahalta tuntunut, mutta itse en perusta noista suveista ja muista tötteröistä, vaan pidän huomattavasti enemmän farkusta. Myös hinta sai rouvan rauhoittumaan, kun onhan XC selvästi arvokkaampi, kuin V60... Myös käyttökulut lienee kovemmat, kun polttoainettakin palanee enemmän ja ainakin ne valtavat renkaat on kallimpia yms.

Itse en ole paremmilla ajanut, joten tuo V60 kelpaa oikein hyvin. Ajettavuudeltaan saappi ei ainakaan ikinä tehnyt niin hyvää autoa. Ero vanhempaan V60:iin on myös merkittävä. Entinekin oli R-design ja molemmissa on 18" Continentalin kesärenkaat alla. Muistan kyllä aikaisemmin ajaneeni huonommallakin uusikoppaisella V60:lla, mutta se ei ainakaan ollut R-design, enkä muista mitkä kumipallot siinä oli alla. Myös penkeissä on eroja, R-desingin jakkarat eivät ole enää niin hyvät kuin vanhemmassa oli, mutta inscriptionissa on mukavammat (hieman pehmeämmät) jakkarat...

Kulutuspuolella vanha D5twinengine poltti löpöä meidän käytössä keskimäärin 3 litraa satasella ja nyt tuo 390hv T8-bensahybridi on vastaavassa käytössä Vocin mukaan syönyt 2,9 litraa pensaa. Myöskään tankkausten perustella lukemissa ei ole isoa heittoa, mutta tuo uudemman ajoakun range on selvästi parempi, joten se tietenkin vaikuttaa asiaan...

Eski
Vastaa Viestiin