Olettaisin kuitenkin että trodoon, aeromotorsiin, sparetoon jne.. pätisi nämä samat maine yms. kannustimet? Ja toimitusketjut? Ei se suomalsisuus yrityksessä ainakaan mulle tuo mitään lisäuskottavuutta verrattuna eurooppalaisiin (asun osan vuotta ranskassa rivieralla ja ehkä tällä altistuksella on vaikutusta. Ei suomalainen pörssiyritys tai perheyritys ole yhtään sen luotettavampi kuin vastaava eurooppalainen yritys) En usko että saksa, hollanti, ranska, Latvia, viro yms. maat on jotenkin huonompia kuin suomi. Tai toisinpäin, hankala uskoa että suomessa ollaan varaosissa jotenkin parempaa väkeä kuin em. maissa. Vaikka monet osat saakin kolmasosalla hinnasta. Aasia ja lähi-itä on varmaan asia erikseen. Itse kun en käytä korjaamopalveluita, en niistä tiedä, jos viittasit korjaamopalveluihin?Monikossa kirjoitti: ↑Su Heinä 26, 2026 11:11Mainehaitta ja toimitusketju.Sami kirjoitti: ↑Su Heinä 26, 2026 10:45Muuten, mikä on se prosessi/logistinen ero, joka takaa että rajojen sisäpuolelta voi luottaa ettei ole väärennettyjä osia? Ottaen huomioon että euroopassa kaikki kytkeytyvät suht. samoihin hankintaketjuihin.. ?Monikossa kirjoitti: ↑Su Heinä 26, 2026 06:48Suomen rajojen sisällä olevista korjaamoista löytyy varmasti toimijoita jotka ostaa tahattomasti tai tahallaan väärennettyjä osia, varaosamyyjistä ei.
Tänne tulleiden mukana tulee heidän kulttuurinsa toimintatavat josta kärsii asiakas.
Rajojen ulkopuolelta tilatessa se merkkibrändin osa voi olla ihan mitä vain ja enkä tarkoita joka ikistä firmaa joka niitä myy.
Saa käyttää omaa järkeään päättelemään mistä niitä löytyy.
https://www.google.com/search?num=10&cl ... =383&dpr=3
https://www.brembo.com/en/news-archive/ ... e-products
https://www.google.com/search?q=brembo+ ... =461&dpr=3
Suomalaisilla yrityksillä on maine josta pidetään kiinni ja tukkurit on vuosikymmeniä vanhoja.
Jos menet abdullahin puljuun missä ei puhuta sanakaan suomea, työnhinta 10e/h ja osan hinta kolmasosa tukkurin hinnasta ei voi olla laillista tai oe osaa eikä tämä ole rasismia vaan fakta.
Katselin tämän vuoden aeromotors tilaukset (tosta puuttuu pari trodo ja eccoparts (puola) tilausta. Osaa osista ei suomesta edes saa, vaikka yrittäisi tilata kuluttajana jonkin liikkeen/tukkurin kautta (noita imusarjan tiivisteitä, polttoainepumppua ja asentoantureita ei ollut mahis saada suomesta kuluttajana vaikka yritin kysyä motonetistä ja fiksuksesta että voisivatko mitenkään tilata? Kun ei ole toimittajan kataloogissa, ei voi tilata. Tuostapa alkoi mun siirtyminen trodo/aeromotors etc. linjalle.)
Toinen huomio että tänä vuonna rahaa on säästynyt reilusti yli puolet, verrattuna jos olisin ostanut samat motonetistä. Laturit tuli viime vuoden puolella ostettua motonetistä, mikä vähän harmittaa.. silloin vielä uskoin että ns. kivijalan tukeminen johtaa johonkin "hyvään"
Merkkiosat olen syynännyt hologrammeista, qr koodeista ja myös itse osan suhteen nettihauilla ettei löydy mitään mistä tunnistaisi väärennöksen. Uskoisin että noi merkkiosat, mitä aerolta olen tilannut ovat aitoja, sikäli miten yksityinen loppukäyttäjä voi sen varmistaa.
2 025 941 / FORD
Nokka-akselin asentotunnistin motorcraft
1 / 1
15-40257-01 / VICTOR REINZ
Tiivistesarja, imusarja
2 / 2
75SKV025 / ESEN SKV
Moottorin tuki
1 / 1
60369 / BREMI
Impulssianturi, kampiakseli
1 / 1