No nyt saa Bob Lutzkin kenkää nykyisestä asemastaan ja Rick Wagoner ottaa ohjat käsiinsä GM:n Pohjois-Amerikan toiminnoissa. Saavat Lutz ja Cowner sentään jäädä taloon, mutta uusissa vähemmän tärkeissä tehtävissä...
Automotive News kirjoittaa:
Lutz, Cowger give up North American duties
Wagoner takes over GM's most important market
General Motors executives Robert Lutz and Gary Cowger are “relinquishing” their responsibilities for North America to focus on global duties, GM said Monday. GM CEO Rick Wagoner, 52, will take over leadership of General Motors North America.
GM:ssä tuulee!
GM:ssä tuulee!
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Lutz siirtyi tärkeämpään tehtävään. En pitänyt juttua merkittävä, siksi en tehnyt topiccia siitä.
-----
Taisiis ei siirtynyt vaan keskittyi, nimittäin globaaliin tuotekehitykseen eli melkolailla vastaa jokaisesta GM:n autosta. Ja on käsittääkseni edelleen GM:n 2. korkein jehu.
Saabin kannalta Lutz on vähän ristiriitainen kaveri, mutta loppupelissä kuitenkin tärkein liittolainen, ilman häntä Saab olisi ehkä päätetty lakkauttaa.
-----
Taisiis ei siirtynyt vaan keskittyi, nimittäin globaaliin tuotekehitykseen eli melkolailla vastaa jokaisesta GM:n autosta. Ja on käsittääkseni edelleen GM:n 2. korkein jehu.
Saabin kannalta Lutz on vähän ristiriitainen kaveri, mutta loppupelissä kuitenkin tärkein liittolainen, ilman häntä Saab olisi ehkä päätetty lakkauttaa.
Luin aiheesta pari muutakin juttua ja niistä sai kyllä päällimmäisenä sellaisen käsityksen, että Wagonerille tässä nimenomaan keskitettiin lisää valtaa ja silloinhan se on aina joltakin pois... Mutta voi tosiaan olla, että Lutzin uusikin tehtävä on oikeastikin ihan merkittävä.TuuSaR kirjoitti:Lutz siirtyi tärkeämpään tehtävään. En pitänyt juttua merkittävä, siksi en tehnyt topiccia siitä.
-----
Taisiis ei siirtynyt vaan keskittyi, nimittäin globaaliin tuotekehitykseen eli melkolailla vastaa jokaisesta GM:n autosta. Ja on käsittääkseni edelleen GM:n 2. korkein jehu.
Saabin kannalta Lutz on vähän ristiriitainen kaveri, mutta loppupelissä kuitenkin tärkein liittolainen, ilman häntä Saab olisi ehkä päätetty lakkauttaa.
Joo, Lutzin suusta on kuultu (tai hänen sanomakseen on ainakin väitetty) todellakin aivan laidasta laitaan Saabiin liittyviä kommentteja. Toisaalta hän ei tunnu ollenkaan ymmärtävän ja toisaalta taas tuntuu todella olevan melkein ainoita, jotka ymmärtävät...
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
WSJ aprikoi, että Lutzin melkoisesti kasvanut valta saattaa aiheuttaa kärhämää alueellisten pomojen kanssa, jotka menettivät valtansa.
Lutzin ei tarvitse enää neuvotella, hän vain määrää mitä ajoneuvoja tehdään ja miten ne tehdään.
Lutz pyrkii luomaan GM:sta yhden autofirman joka toimii myös yhtenä organisaationa. Tämä ei tarkoita, että tulevaisuudessa kaikissa autoissa olisi sama radio tai penkinlämmitin mutta nykyistä valikoimaa karsitaan rajusti.
The costs for new seats for the successor to the current Chevrolet Malibu, under development as part of a global program, are coming in 70% below the current model, he said.
Hänellä on tietenkin nyt myös valta henkilöstön suhteen.
Mr. Lutz explained that under the previous structure, GM's North American design chief, Ed Welburn was trying to hire 50 designers even as a GM design staff in another part of the world was laying off 10 designers.
Lutzia taitaa naurattaa vähän itsekkin kuinka metsään osa lehdistöstä meni uusien nimitysten kanssa.
btw. Lutz on 73 vee...
Lutzin ei tarvitse enää neuvotella, hän vain määrää mitä ajoneuvoja tehdään ja miten ne tehdään.
Lutz pyrkii luomaan GM:sta yhden autofirman joka toimii myös yhtenä organisaationa. Tämä ei tarkoita, että tulevaisuudessa kaikissa autoissa olisi sama radio tai penkinlämmitin mutta nykyistä valikoimaa karsitaan rajusti.
The costs for new seats for the successor to the current Chevrolet Malibu, under development as part of a global program, are coming in 70% below the current model, he said.
Hänellä on tietenkin nyt myös valta henkilöstön suhteen.
Mr. Lutz explained that under the previous structure, GM's North American design chief, Ed Welburn was trying to hire 50 designers even as a GM design staff in another part of the world was laying off 10 designers.
Lutzia taitaa naurattaa vähän itsekkin kuinka metsään osa lehdistöstä meni uusien nimitysten kanssa.

btw. Lutz on 73 vee...
Justiin tyypillistä pösilöpolitiikkaa kuten amerikkalaisvirmalta voi odottaa.
Olisivat per...t pysyneet omalla puolellaan rapakkoa.
Amerikkalaisen autoteollisuuden näkemyshän on se, että autoja tehdään amerikkalaisille, joka on siis vanha markkina, ja jota käytetään refernssinä uusia malleja kehitettäessä. Kiina on sitten se kehittyvä markkina ja europpalaiset on vanha maailma. Voi voi...

Olisivat per...t pysyneet omalla puolellaan rapakkoa.
Amerikkalaisen autoteollisuuden näkemyshän on se, että autoja tehdään amerikkalaisille, joka on siis vanha markkina, ja jota käytetään refernssinä uusia malleja kehitettäessä. Kiina on sitten se kehittyvä markkina ja europpalaiset on vanha maailma. Voi voi...


-------------------------8<----------->8--------
#1395
#1395