Mitä mieltä japsiautoista?
Niinpä. Varmoja ja kestäviä sekä ah niin persoonattomia. Itellä ollut simmonen -86 Carina II, joita samoissa liikennevaloissa näki vain 11/12 autosta ja vielä saman värisiä (valkoisia). Kolariturvallisuutta ei onneksi tullut testattua, mutta ruosteesta päätellen ei siitä voine puhua.
Vaihtoehtoina nykyisen auton kohdalla oli Avensiksen Verso, joka olisi ollut uusi takuineen ja tilava ja ja ja, mutta alle tuli kumminkin 9-5 aero wgn, joka vie enemmän, on kalliimpi huoltaa, vakuutukset kalliimmat, käytetty eli ei juurikaan takuita. Silti olen tyytyväinen.
Järjellä ja yksityisautoilulla vaan on niin vähän yhteistä.
Vaihtoehtoina nykyisen auton kohdalla oli Avensiksen Verso, joka olisi ollut uusi takuineen ja tilava ja ja ja, mutta alle tuli kumminkin 9-5 aero wgn, joka vie enemmän, on kalliimpi huoltaa, vakuutukset kalliimmat, käytetty eli ei juurikaan takuita. Silti olen tyytyväinen.
Järjellä ja yksityisautoilulla vaan on niin vähän yhteistä.
JK
Meillä on perheessä kakkosautona Nissan ja ainakaan sen kohdalla
ei voi yhtyä käsitykseen siitä, että japsi olisi laadukasta. Pikkuvikoja
on joka lähtöön ja ne pellit on luvattoman herkät ruostumaan. Vähän
saman suuntaista voisi sanoa isäpapan Mitsusta, jonka se ONNEKSI
vaihtoi SAABiin.
Minulla viidestä Saabista yksi (GM900) on ollut ns. maanantai päivän
tuote, mutta muut ovatkin olleet varsinaisia ikiliikkujia. Etenkin OG900:en
oli ihan käsittämättömän vahva eikä siihen remontteja tehty koko 380.000
km aikana. Vieläkin ko. kärry on liikenteessä ja kun vilkaisin matkamitta-
riin oli siinä mukavat 670.000 lasissa. Ja ulkoapäin oli siisti kuin sika pienenä...
ei voi yhtyä käsitykseen siitä, että japsi olisi laadukasta. Pikkuvikoja
on joka lähtöön ja ne pellit on luvattoman herkät ruostumaan. Vähän
saman suuntaista voisi sanoa isäpapan Mitsusta, jonka se ONNEKSI
vaihtoi SAABiin.
Minulla viidestä Saabista yksi (GM900) on ollut ns. maanantai päivän
tuote, mutta muut ovatkin olleet varsinaisia ikiliikkujia. Etenkin OG900:en
oli ihan käsittämättömän vahva eikä siihen remontteja tehty koko 380.000
km aikana. Vieläkin ko. kärry on liikenteessä ja kun vilkaisin matkamitta-
riin oli siinä mukavat 670.000 lasissa. Ja ulkoapäin oli siisti kuin sika pienenä...
-
- "Aero"
- Viestit: 464
- Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 14:53
- Paikkakunta: Monnin miljoonakaupunki (Hausjärvi)
meillä oli ykkösautona Toyota Corolla -98 kunnes ostin -87 9000i:n ``kakkosautoksi`` ja kas kummaa japsista tuli kakkosauto Kun johonkin lähdetään niin muksut huutaa: MENNÄÄN SAABILLA!!!! On mun eka SAAB eikä todellakaan jää viimeiseksi. (tahtoo 9-5 aero wagonin) Toyotasta yleensä: mulla on ollut niitä viisi neljä corollaa ja hi-ace ja tämä viimeisin on ollut huonoin.takuuaikana vaihdettiin kolme kertaa iskarit. Ne kun kestää alkuperäisinä jopa 20000tkm. Kun kolmannet hajos niin meni hermot ja laitoin monroen kaasut ja nyt corolla on ihan kun eri auto!!!!
Kyllä vaan esim. takaveto-corolla dx on poikaa, ainakin talvella...mukava lelu, korjaaminenkin on helppoa ja hauskaa kun pienen lapsen hakkaaminen
Lainatakseni hyvän ystäväni isää, joka oli vienyt oman E-mesen korjattavaksi ja saanut sieltä laina-autoksi jonkun hondan kikkareen. oli ajanut 1 päivän, vienyt takaisin. Myyjä ihmetteli kun auto ei kelvannut "Hyviähän nää on kaikki ajaa" sanoi jussi, heitti avaimet myyjälle ja sanoi että soitelkaa kun autoni on valmis...myyjän ilme
Että näin tällä kertaa mutta oma yleisarvosanani japseille, ihan jees!
Lainatakseni hyvän ystäväni isää, joka oli vienyt oman E-mesen korjattavaksi ja saanut sieltä laina-autoksi jonkun hondan kikkareen. oli ajanut 1 päivän, vienyt takaisin. Myyjä ihmetteli kun auto ei kelvannut "Hyviähän nää on kaikki ajaa" sanoi jussi, heitti avaimet myyjälle ja sanoi että soitelkaa kun autoni on valmis...myyjän ilme
Että näin tällä kertaa mutta oma yleisarvosanani japseille, ihan jees!
-¤Ahdin määrää tahdin¤-
Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
#1765
Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
#1765
Ennen nykyistä og900:sta minulla oli takavetoinen Mazda 626 vm 80. Sen järkevä käyttöikä olisi loppunut jo yli kymmenen vuotta sitten, mutta ei siitä raskinut luopua. Auto kulki perintönä suvussa uudesta asti.
Todella hauska auto ajaa, mutta aina jotain pikkuvikoja kiroiltavaksi. On se kyllä tuolla vielä tallessa, ehkä jos rikastun, niin laitan kuntoon.
Todella hauska auto ajaa, mutta aina jotain pikkuvikoja kiroiltavaksi. On se kyllä tuolla vielä tallessa, ehkä jos rikastun, niin laitan kuntoon.
Perheen kakkosautona on Mitsubishi Lancer GLX i HB kaikilla herkuilla, enkä voi moittia millään tavoin, oli kylläkin oiva löytö -90 ajettu 120 tkm yksi om. 70 v mies "oli hoidettu paremmin kun omia lapsia" ei ruostetta missään !!! edellinen oli myös mitsu ja hyvin pelitti .
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Kai siihen jotakin korjauksia on pitäny tehdä? Remontti-sana taitaa vaatia hieman täsmennystä. Voihan sitä tietysti sanoa, että autoa on huollettu, mutta ei remontoitu. En minä tätä sillä kirjoita, etteikö og900 olisi vahva peli. Itselläni on samanlainen, jota on jo pitänyt hitsata vetarien tunneleista ja etuovista. Muutakin "remonttia" olen tehnyt, jos se on oikea sana...mattiruu kirjoitti: Etenkin OG900:en
oli ihan käsittämättömän vahva eikä siihen remontteja tehty koko 380.000
km aikana. Vieläkin ko. kärry on liikenteessä ja kun vilkaisin matkamitta-
riin oli siinä mukavat 670.000 lasissa. Ja ulkoapäin oli siisti kuin sika pienenä...
Sopii hyvin tähän aiheeseen, ei viitsi uutta avata...
...mutta olipas muikea tunne todella pitkästä aikaa tuossa Lahden motarilla. Siinä motarin alussa tuli Accord putkessa kiinni ja yritti oikealta ohi. No, nelonen pykälään ja hiukan kaasua.
Tyyppi huomasi idean ja heitti kaikki peliin. Kävi jo mielessä miten tässä käy, kun ihan vakiopalikoilla kun ollaan liikkeellä. Taisi olla ylläri kun välimatka kasvoi aika rivakasti ja Saabin takapuskuri loittoni yllättävän äkkiä...
Hienosti oli auto madellettu ja tyylikkäät vanteet ja tummennukset, mutta ei auttanut kovin paljoa. Rampille kun koukkasin, sain hölmistyneen katseen ja morjestuksen...
Lapsettaa näin joulun aikaan...
Ja vaimo oli vierellä eikä kitissyt yhtään...se oli kummallista??
...mutta olipas muikea tunne todella pitkästä aikaa tuossa Lahden motarilla. Siinä motarin alussa tuli Accord putkessa kiinni ja yritti oikealta ohi. No, nelonen pykälään ja hiukan kaasua.
Tyyppi huomasi idean ja heitti kaikki peliin. Kävi jo mielessä miten tässä käy, kun ihan vakiopalikoilla kun ollaan liikkeellä. Taisi olla ylläri kun välimatka kasvoi aika rivakasti ja Saabin takapuskuri loittoni yllättävän äkkiä...
Hienosti oli auto madellettu ja tyylikkäät vanteet ja tummennukset, mutta ei auttanut kovin paljoa. Rampille kun koukkasin, sain hölmistyneen katseen ja morjestuksen...
Lapsettaa näin joulun aikaan...
Ja vaimo oli vierellä eikä kitissyt yhtään...se oli kummallista??
Jooo
Kävinpä tahkon suunnalla moikkaamassa tuttuja samalla todeten japsikotteroissa olevan hitosti voimaa, vetivät meinaan jopa kilometrien jonoja..
25 tiellä parikymmentä kilometriä ennen nummelaa kiitin päätöstäni lähteä reissuun tonnarilla,hyvien valonpesimien ja valojen ansiosta ehdin väistää hirven tosi läheltä kohtaamistilanteessa. Fierolla olis osunu.
Kun ajaa tonnin puoltoista viikossa ei viitti huonolla ajaa.
Kävinpä tahkon suunnalla moikkaamassa tuttuja samalla todeten japsikotteroissa olevan hitosti voimaa, vetivät meinaan jopa kilometrien jonoja..
25 tiellä parikymmentä kilometriä ennen nummelaa kiitin päätöstäni lähteä reissuun tonnarilla,hyvien valonpesimien ja valojen ansiosta ehdin väistää hirven tosi läheltä kohtaamistilanteessa. Fierolla olis osunu.
Kun ajaa tonnin puoltoista viikossa ei viitti huonolla ajaa.
Varo vaan ettei sun oppilaat nää että ope hurjasteleetevisu kirjoitti:Sopii hyvin tähän aiheeseen, ei viitsi uutta avata...
...mutta olipas muikea tunne todella pitkästä aikaa tuossa Lahden motarilla. Siinä motarin alussa tuli Accord putkessa kiinni ja yritti oikealta ohi. No, nelonen pykälään ja hiukan kaasua.
Tyyppi huomasi idean ja heitti kaikki peliin. Kävi jo mielessä miten tässä käy, kun ihan vakiopalikoilla kun ollaan liikkeellä. Taisi olla ylläri kun välimatka kasvoi aika rivakasti ja Saabin takapuskuri loittoni yllättävän äkkiä...
Hienosti oli auto madellettu ja tyylikkäät vanteet ja tummennukset, mutta ei auttanut kovin paljoa. Rampille kun koukkasin, sain hölmistyneen katseen ja morjestuksen...
Lapsettaa näin joulun aikaan...
Ja vaimo oli vierellä eikä kitissyt yhtään...se oli kummallista??
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Pitää aika hyvin kutinsa. Muistuu mieleen yläasteen tarkkisluokan opettaja, joka prätkineen, nahkarotsissaan, ison koon ja kaljun myötä oli aika kunniotettava ilmestys(ja poikkeus)..Ei kai tuo haittaisi, vit***lisivat luultavasti vähemmän.... Meidän alallahan "harrikkamies-opettajat" saavat eniten kunnioitusta.
tevisu: Hondia pitää aina muiluttaa, kun mahdollisuus tulee Itselleni on ainakin kuin punaista vaatetta heilutettaisiin silmien edessä, kun näkee jonkun Accordin elämääkin suuremmalla takaspoilerilla varustettuna. Vielä pahempi, jos siipi on alumiininen..
-
- "Aero"
- Viestit: 323
- Liittynyt: Su Kesä 22, 2003 10:18
- Paikkakunta: Porvoo
Tällä hetkellä on perheen ykkösautona ´95-mallinen Corolla farmari 1.6 koneella. Mittarissa nyt 211 tkm ja täytyy sanoa, että yllätyksiä se ei ole järjestänyt. Kuluvaa osaa menee kuten kaikissa muissakin, mutta yllätyksiä ei ole tullut. Ruostettakaan ei löydy yhtään.
Helppo ja kevyt ajaa, mutta suurempaa ajamisen tai omistamisen nautintoa se ei todellakaan tarjoa. Varmasti ja edullisesti pisteestä A pisteeseen B, se on siinä.
Itselläni on ´89-mallinen ysisatku automaattiloodalla ja se on nyt vähän sellainen maanantaipäivän yksilö. Kaikenlaista pientä ja isompaa on järjestynyt, eikä mittarissa ole kuin 336 tkm. No, onhan tämä jo kuudes satku ja sieltä halvimmasta päästä, joten annetaan anteeksi, täytyy noin moneen jo yksi huonompi mahtua. Hyvänä päivänä sillä on hieno ajaa, silloin kun Check Engine vilkkuu, tehostin ei tehosta ja toinen mittarivalo + toinen takavalo sammuu tai startti ei kytkeydy päälle ilman vasaraniskua kylkeen niin silloin ei oikein innosta.
Järjellä ei näissä autohommissa tosiaankaan ole paljon sijaa, mutta kun samalla rahalla saa uudemman Saabin kuin Toyotan kakkosautoksi niin... Vaikka sitten tuleekin rassaamista enemmän. Mutku se on niin hieno, tummanharmaa 5-ovinen ja sitä rataa. On ilmastointi ja webasto vaikka ne ei toimikaan¨
Helppo ja kevyt ajaa, mutta suurempaa ajamisen tai omistamisen nautintoa se ei todellakaan tarjoa. Varmasti ja edullisesti pisteestä A pisteeseen B, se on siinä.
Itselläni on ´89-mallinen ysisatku automaattiloodalla ja se on nyt vähän sellainen maanantaipäivän yksilö. Kaikenlaista pientä ja isompaa on järjestynyt, eikä mittarissa ole kuin 336 tkm. No, onhan tämä jo kuudes satku ja sieltä halvimmasta päästä, joten annetaan anteeksi, täytyy noin moneen jo yksi huonompi mahtua. Hyvänä päivänä sillä on hieno ajaa, silloin kun Check Engine vilkkuu, tehostin ei tehosta ja toinen mittarivalo + toinen takavalo sammuu tai startti ei kytkeydy päälle ilman vasaraniskua kylkeen niin silloin ei oikein innosta.
Järjellä ei näissä autohommissa tosiaankaan ole paljon sijaa, mutta kun samalla rahalla saa uudemman Saabin kuin Toyotan kakkosautoksi niin... Vaikka sitten tuleekin rassaamista enemmän. Mutku se on niin hieno, tummanharmaa 5-ovinen ja sitä rataa. On ilmastointi ja webasto vaikka ne ei toimikaan¨
Volvo 850 GL Stw 2.4 10v -1994 ml. 321 292
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713