Tehokkaimmat Saabit

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Tehokkaimmat Saabit

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Mitä muistelen, niin tehokkain yksilö on Viggen ja Per Eklundilla muistaakseni ja tehoja oli n. 800 hv ja vääntöjäkö lienee ollut jopa n. 1000 Nm. Ja sitten oli muistaakseni yksi punainen nelivetoiseksi muutettu yksilö ja tehoja n. 750 ja kolmantena oli Ruotsin puolella vielä sellainen harmaan/hopean värinen ja tehoja n. 750 hv ja vääntöjä saman verran. Ja kaikkihan nämä olivat OG9-3:sia. Mutta miten niiden kiihtyvyys 0-100 km/h onnistuu??

Tuli tämä mieleeni, koska eräs huoltomies kertoi jonkun täällä Oulussa virittäneen Tekulla Mitsubishi Evolutionin n. 800 heppaiseksi. Ja sehän on kait jo vakiona neliveto. Ja oli kuulemma jollain liimarenkailla testannut tätä kiihtyvyyttä ja oli suoriutunut ihan kunnioitettavasti: 2,5 s nollasta sataan! Kiinnostaisi tietää tuon punaisen yksilön kiihtyvyys, koska muistelen, että se olisi muutettu nelivedoksi. Ja siitähän oli kunnon nettisivut, mutten kyllä yhtään muista niitä ja luultavasti en löydäkkään niitä haulla...
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

http://www.supercars.net/cars/2000@$Saa ... Peakx.html

2.3 sekunttia 0-60 mailiin...


ton auton rakentelusta oli ihan pitkä videokin, mutten löytänyt hät hätään sitä...
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Aika hyvin! Onhan tuolla painoakin alle 1000 kilon. Ja tuo taisi olla juuri se neliveto, niin mistä lienee saatu mekaniikka nelivetoon? Itse rakenneltu vai jopa jostain toisesta merkistä?

Se video olisi kyllä mukava nähdä. :wink:
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Prodrive tais olla voimansiirron takana...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
jsuomi
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Su Touko 09, 2004 19:17
Paikkakunta: Somero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jsuomi »

saabracing kirjoitti:2.3 sekunttia 0-60 mailiin...
Kyllä lähtee :lol:
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
Granuh
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 10:37
Paikkakunta: Vaasa/Teeriijärvi/Oulu

Viesti Kirjoittaja Granuh »

No Per Eklundin keltainen saabi:

Hevosvoimat
550 - 600 bhp at 6500 rpm

Vääntö
800 Nm att 4000 rpm

0-100km/h
alle 2.5s
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

juhokare kirjoitti:mistä lienee saatu mekaniikka nelivetoon?
Muistaakseni Subarulta.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Turbo Sensonic kirjoitti:
juhokare kirjoitti:mistä lienee saatu mekaniikka nelivetoon?
Muistaakseni Subarulta.
Eli ProDrive, kuten dimebak laittoikin jo.
BMW 320dA Coupe LCI
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Olen kuullut myös huhuja, että neliveto calibran tekniikan pitäisi käydä "lähes heittämällä" ng900/og9-3:seen, koska mm. sama pohjalevy, jossa kardaanitunnelikin löytyy. Saabi vaan on laittanut sinne pakoputken... 8)


Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Hook kirjoitti:Olen kuullut myös huhuja, että neliveto calibran tekniikan pitäisi käydä "lähes heittämällä" ng900/og9-3:seen, koska mm. sama pohjalevy, jossa kardaanitunnelikin löytyy. Saabi vaan on laittanut sinne pakoputken... 8)


Hook

no, ei muutako calibran kori mäkeen ja saabilainen tilalle, no kyllä se opelin pannukin vaihtuis :wink:

simppeli korinvaihto :lol:
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

Hook kirjoitti:Olen kuullut myös huhuja, että neliveto calibran tekniikan pitäisi käydä "lähes heittämällä" ng900/og9-3:seen, koska mm. sama pohjalevy, jossa kardaanitunnelikin löytyy. Saabi vaan on laittanut sinne pakoputken... 8)
Kalikassa (ja 4x4 A-vectroissa) taisi olla erilaiset takaripustukset kuin ng900:ssa
sitäpaisti ei se opeliksin jakolaatikko kestä juuri mitään..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Vastaa Viestiin