Tehokkaimmat Saabit
Tehokkaimmat Saabit
Mitä muistelen, niin tehokkain yksilö on Viggen ja Per Eklundilla muistaakseni ja tehoja oli n. 800 hv ja vääntöjäkö lienee ollut jopa n. 1000 Nm. Ja sitten oli muistaakseni yksi punainen nelivetoiseksi muutettu yksilö ja tehoja n. 750 ja kolmantena oli Ruotsin puolella vielä sellainen harmaan/hopean värinen ja tehoja n. 750 hv ja vääntöjä saman verran. Ja kaikkihan nämä olivat OG9-3:sia. Mutta miten niiden kiihtyvyys 0-100 km/h onnistuu??
Tuli tämä mieleeni, koska eräs huoltomies kertoi jonkun täällä Oulussa virittäneen Tekulla Mitsubishi Evolutionin n. 800 heppaiseksi. Ja sehän on kait jo vakiona neliveto. Ja oli kuulemma jollain liimarenkailla testannut tätä kiihtyvyyttä ja oli suoriutunut ihan kunnioitettavasti: 2,5 s nollasta sataan! Kiinnostaisi tietää tuon punaisen yksilön kiihtyvyys, koska muistelen, että se olisi muutettu nelivedoksi. Ja siitähän oli kunnon nettisivut, mutten kyllä yhtään muista niitä ja luultavasti en löydäkkään niitä haulla...
Tuli tämä mieleeni, koska eräs huoltomies kertoi jonkun täällä Oulussa virittäneen Tekulla Mitsubishi Evolutionin n. 800 heppaiseksi. Ja sehän on kait jo vakiona neliveto. Ja oli kuulemma jollain liimarenkailla testannut tätä kiihtyvyyttä ja oli suoriutunut ihan kunnioitettavasti: 2,5 s nollasta sataan! Kiinnostaisi tietää tuon punaisen yksilön kiihtyvyys, koska muistelen, että se olisi muutettu nelivedoksi. Ja siitähän oli kunnon nettisivut, mutten kyllä yhtään muista niitä ja luultavasti en löydäkkään niitä haulla...
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
http://www.supercars.net/cars/2000@$Saa ... Peakx.html
2.3 sekunttia 0-60 mailiin...
ton auton rakentelusta oli ihan pitkä videokin, mutten löytänyt hät hätään sitä...
2.3 sekunttia 0-60 mailiin...
ton auton rakentelusta oli ihan pitkä videokin, mutten löytänyt hät hätään sitä...
Aika hyvin! Onhan tuolla painoakin alle 1000 kilon. Ja tuo taisi olla juuri se neliveto, niin mistä lienee saatu mekaniikka nelivetoon? Itse rakenneltu vai jopa jostain toisesta merkistä?
Se video olisi kyllä mukava nähdä.
Se video olisi kyllä mukava nähdä.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Prodrive tais olla voimansiirron takana...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Kyllä lähteesaabracing kirjoitti:2.3 sekunttia 0-60 mailiin...
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
http://www.garaget.org/?car=21212
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Olen kuullut myös huhuja, että neliveto calibran tekniikan pitäisi käydä "lähes heittämällä" ng900/og9-3:seen, koska mm. sama pohjalevy, jossa kardaanitunnelikin löytyy. Saabi vaan on laittanut sinne pakoputken...
Hook
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Hook kirjoitti:Olen kuullut myös huhuja, että neliveto calibran tekniikan pitäisi käydä "lähes heittämällä" ng900/og9-3:seen, koska mm. sama pohjalevy, jossa kardaanitunnelikin löytyy. Saabi vaan on laittanut sinne pakoputken...
Hook
no, ei muutako calibran kori mäkeen ja saabilainen tilalle, no kyllä se opelin pannukin vaihtuis
simppeli korinvaihto
Kalikassa (ja 4x4 A-vectroissa) taisi olla erilaiset takaripustukset kuin ng900:ssaHook kirjoitti:Olen kuullut myös huhuja, että neliveto calibran tekniikan pitäisi käydä "lähes heittämällä" ng900/og9-3:seen, koska mm. sama pohjalevy, jossa kardaanitunnelikin löytyy. Saabi vaan on laittanut sinne pakoputken...
sitäpaisti ei se opeliksin jakolaatikko kestä juuri mitään..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.