Eräältä keskustelupalstalta bongattua:

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Saha
"Turbo"
Viestit: 281
Liittynyt: To Heinä 22, 2004 14:26

Eräältä keskustelupalstalta bongattua:

Viesti Kirjoittaja Saha »

"Sokeeraavaa kyllä selasin vanhoja testejä ja jopa 90luvun saabeista suuri osa sai hädin tuskin ees yhtä tähteä turvatesteissä

saabisti kans
13.4.2005 - 20:38:23"


8O 8O 8O 8O
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Olikos tuohon testiaikaan jo huomioitu päälleajettavan turvallisuus yms...
Ja mitä lie testejä lukenut....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Re: Eräältä keskustelupalstalta bongattua:

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Saha kirjoitti:"Sokeeraavaa kyllä selasin vanhoja testejä ja jopa 90luvun saabeista suuri osa sai hädin tuskin ees yhtä tähteä turvatesteissä

saabisti kans
13.4.2005 - 20:38:23"


8O 8O 8O 8O
Eikös ne ole suhteutettu nykyvaatimuksiin? Eli 90 luvun kärry on nykyään pahasti jäljessä. Kyllä ne aikanaan sai huippupisteet (ainakin 9000 ja vielä 80 luvulla 900). Nykyäänhän on tärkeintä ettei esim. jalankulkija loukkaannu, mitä ei ollut testeissä vielä 90 luvun alussa.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Kipe_9000
"Viggen"
Viestit: 665
Liittynyt: Ti Syys 30, 2003 13:07
Paikkakunta: Forssa(Jokioinen)

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

Jos oikein muistan niin vuoden -88 900:n täytti jenkkien turvallisuusvaatimukset vuodelle -91 tai -92.... :roll:
Ei mitään varmaa tieto mutta muistaakseni jostain kuullut/lukenut....
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

http://www.folksam.se/forskning/trafik/ ... ngelsk.htm

Tota on hyvä näyttää niille, jotka turvallisuudesta muuta väittävät.
tknummelin
"Hirsch"
Viestit: 951
Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio

Viesti Kirjoittaja tknummelin »

Henkka #2283 kirjoitti:http://www.folksam.se/forskning/trafik/ ... ngelsk.htm

Tota on hyvä näyttää niille, jotka turvallisuudesta muuta väittävät.
Näitä on aina ilo lukea :) Loppuu se mussutus sieltä "asiantuntijoiden" suunnalta 8)
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
Saha
"Turbo"
Viestit: 281
Liittynyt: To Heinä 22, 2004 14:26

Viesti Kirjoittaja Saha »

Henkka #2283 kirjoitti:http://www.folksam.se/forskning/trafik/ ... ngelsk.htm

Tota on hyvä näyttää niille, jotka turvallisuudesta muuta väittävät.

Thanks, tuo täytyykin laittaa suosikkeihin ja käyttää heti tarpeen tullessa, kun ei ne järkipuhetta usko :roll:
Nyyrikki
"Ruisku"
Viestit: 149
Liittynyt: Ma Maalis 21, 2005 12:15

Viesti Kirjoittaja Nyyrikki »

Onko kellään linkkiä millekään "Saab saves lives" sivuille? Aina silloin tällöin on näkynyt tuommoisia sivuja, johon on koottu kertomuksia Saabista kolareissa. Itse yritin äsken ettiä muttei tähän hätään löytynyt.
SledgeHammer
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: Ti Huhti 06, 2004 14:51
Paikkakunta: Västra Götaland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SledgeHammer »

Saab 9-5 Aero SC BP MY04
tknummelin
"Hirsch"
Viestit: 951
Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio

Viesti Kirjoittaja tknummelin »

SledgeHammer kirjoitti:http://www.saabnet.com/tsn/ssl/
Siinä olisi
Vielä kun olisi suomipoikain vastaava sivu niin voisi näyttää epäuskoisille appivanhemmille... :)
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
mkiiski
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: La Helmi 19, 2005 22:32
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mkiiski »

Alla esimerkki nykysaabin kolariturvallisuudesta kuvilla varustettuna: Noin 40 mph puuhun, henkilövahingot rajoittuivat pariin mustelmaan:

http://www.saabcentral.com/forums/showt ... hp?t=48016
Ex: OG9-3 2.0A
Nyt: V50 2.0d
MindW
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 18:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MindW »

http://www.euroncap.com/content/safety_ ... d1=3&id2=2
Ainakin tässä on ei-niin-hyvin mennyt törmäystesti.

Edit. http://www.carsafety.org/vehicle_ratings/ratings.htm tuolta Saab ng900:n törmäystesti.
Saab 96 vm. -63 PR/HA Kaksitahtinen sen olla pitää!
#2028 Elias Penttinen
mkiiski
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: La Helmi 19, 2005 22:32
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mkiiski »

MindW kirjoitti:http://www.euroncap.com/content/safety_ ... d1=3&id2=2
Ainakin tässä on ei-niin-hyvin mennyt törmäystesti.

Edit. http://www.carsafety.org/vehicle_ratings/ratings.htm tuolta Saab ng900:n törmäystesti.
Samoin OG 9-3:n etutörmäystesti ei näytä ollenkaan hyvältä vaikka auton kokonaistulos onkin 4 tähteä. Lievää parannusta on tullut NG900:n verrattuna, mutta ilmeisesti perusrakenteisiin ei olla pystytty tekemään merkittävää parannusta. Pitänee myöntääkin että etutörmäyksen suhteen OG 9-3 on lähempänä kahta kuin neljää tähteä...

Enpä tätä ollut itse aiemmin huomannut - henkilökohtainen turvallisuusmielikuva kyllä tipahti. Ei pitäisi tuijottaa vain tähtiin. :(
Ex: OG9-3 2.0A
Nyt: V50 2.0d
Ionwind
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Ti Maalis 08, 2005 21:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ionwind »

Henkka #2283 kirjoitti:http://www.folksam.se/forskning/trafik/ ... ngelsk.htm

Tota on hyvä näyttää niille, jotka turvallisuudesta muuta väittävät.
Huomatkaa osoitteen .se-pääte, tuossahan voi olla länsinaapureilla pientä kotiinpäin vetoa. :P
Nimissä: 9000 CSE Jubilee
Kierrätetty: 9000i -89, 90 -87
Vastaa Viestiin