Kukin ajakoon kuten parhaaksi näkee, kunhan ei vaaranna itseään eikä ennenkaikkea muita. Aivan sama vaikka mikä menee ohi, kunhan ei kuhni ja valitsee paikan oikein. Ääliömäiset suoritukset saa paineet nousuun täälläkin.
Jos edessäni sunnuntai-ajelee joku, oli alla sitten minkälainen ysikuuppa tahi veteraaniSaabi tahansa, takuuvarmasti vetäisen ohi niin että pölinä käy. Ei tässä nyt sentään ruveta toisen peräpeiliä ihailemaan vaan sen takia, että on "lajitoveri". Jotain rajaa friikahtelussakin.
kesä ja kärpäset... saabistin kunniaan lommo vai kiilto
-
- "Aero"
- Viestit: 323
- Liittynyt: Su Kesä 22, 2003 10:18
- Paikkakunta: Porvoo
Lommoista eikä kiilloista mulla ei oo mitään tietoo. Mut pakko se on myöntää, et tässä viime viikkoina mulla on ollut lievät "kevät rajoitukset" käytössä.. Mikäs sen mukavanpaa, kun ojentaa oikein kunnolla sitä oikeata jalkaa ja antaa mennä vaan.. No tarkoituksena ei oo tietenkään vaarantaa muita teiden käyttäjä, eikä itseäkään. Muija pitää kyllä pelkääjän paikalla huolen siitä, ettei vaarallisia ohituksia tehdä.. Mut jos joku tulee mun mielestä mun tukkeeks siihen eteen, niin ohi mennään että heilahtaa. Ei sil oo välii onks se ohitettava auto pränikkä mersu vai kuuskytluvun kuuppa..
93 1.9 TTiD -11
93 2.0T cab -07
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
93 2.0T cab -07
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
tulihan sitä keskustelua... kyllä kuuppaa aina tervehtii, ja kumarran ja teen kunniaa jos tienpäällä näen...
sen verran nostalgia-arvoa kertynyt itellekin.
ite pyyhin maateitä semmosta nopeutta, mikä itsestä tuntuu hyvältä... pieni poliisinpelko pitää nuo halut suht alhaalla.l
noloja ohituksia, ja puikkelehtimista pyrin välttämään... mielestäni se on niin, että vaikka kahtasataa, mutta koko letkasta kerralla ohi, ettei jää turhaan kiilailemaan siihen väliin.
ai joo ja sitte se mikä MB200D aikoina jäi kirkkaasti mieleen...
jos mennään ohi, niin mennään sitte kans. mikään ei vituta hitaanpaa niin paljon, kuin se että painetaan jarrua ja hidastetaan kun on päästy ohi. se hajottaa ihan tosissaan, kun vanhalla dieselillä joutuu painamaan jarrua, ja laskemaan matkavauhtia ohittajan takia, kun ei siinä paljon "60 heppasella ja 1300 kilosella" kuittailtu takasi.
itseäni ei muiden hurjat nopeudet häiritse, kunhan vaan pysyis järki matkassa, eikä aiheuta muille pelkotiloja liikenteessä.
sen verran nostalgia-arvoa kertynyt itellekin.
ite pyyhin maateitä semmosta nopeutta, mikä itsestä tuntuu hyvältä... pieni poliisinpelko pitää nuo halut suht alhaalla.l
noloja ohituksia, ja puikkelehtimista pyrin välttämään... mielestäni se on niin, että vaikka kahtasataa, mutta koko letkasta kerralla ohi, ettei jää turhaan kiilailemaan siihen väliin.
ai joo ja sitte se mikä MB200D aikoina jäi kirkkaasti mieleen...
jos mennään ohi, niin mennään sitte kans. mikään ei vituta hitaanpaa niin paljon, kuin se että painetaan jarrua ja hidastetaan kun on päästy ohi. se hajottaa ihan tosissaan, kun vanhalla dieselillä joutuu painamaan jarrua, ja laskemaan matkavauhtia ohittajan takia, kun ei siinä paljon "60 heppasella ja 1300 kilosella" kuittailtu takasi.
itseäni ei muiden hurjat nopeudet häiritse, kunhan vaan pysyis järki matkassa, eikä aiheuta muille pelkotiloja liikenteessä.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Sen verran kehittynyt "pelisilmää" tuohon työpaikkamatkailuun, että tiedän suurinpiirtein missä ja milloin kannattaa lähteä ohittamaan. Jos on vähänkään sen pituinen jono, että ei takuulla pääse kaikista ohi kerralla / ennen tieltä pois kääntymistä, jätän ohittelut sikseen. Sen sijaan jos edessä on joku yksinäinen tai vain muutama "onneton tunari", jo(t)ka ajaa alle oman matkavauhtini, ohi mennään heittämällä heti kun paikka siunaantuu.
Jonossa puikkelehtimista en harrasta, mutta kyllä muistuu mieleen esim. menneeltä talvelta ainakin yksi ohitus, jossa ei ollut järjen hiventä
eli aura auton takana mielestäni "nysväsi" joku "urpo", siispä rehvakkaasti ohi aura-auton perään ajatuksena kuitata aura-auto seuraavaksi. Noh, ylläri oli melkoinen, kun ohituspaikkaa tihrustaessani sukelsinkin semmoiseen auran nostattamaan lumipöllyyn, että hetki vedettiin ihan sokkona. Siinä kohtaa selvisi, miksi aiemmin edellä ajanut piti kunnon turvaväliä ilman aikeitakaan ohittaa hitaasti (n. 40km/h) etenevää aura-autoa. Siinä sitten korvat punoittaen "nysväsin" aura-auton takana äsken rehvakkaasti ohitetun kanssa-autoilijan edessä...Kyllä hävetti.
Jonossa puikkelehtimista en harrasta, mutta kyllä muistuu mieleen esim. menneeltä talvelta ainakin yksi ohitus, jossa ei ollut järjen hiventä

-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84