9-3 ja 9-5:n moottoriongelma
Maahantuojan ilmoitus ?
Tuli mieleen, että kun maahantuojalta ei ole kotiin tullut mitään infoa, että tällainen moottoriongelma on havaittu, niin kuinka moni Saabin ja ko. moottorin omistaja tietää asiasta? Tuskin kaikki seuraavat tätä keskustelupalstaa? Eli ilmeisesti maahantuojaa vetää linjaa, että tieto lisää tuskaa ...
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Re: Maahantuojan ilmoitus ?
Ehdottomasti pitäisi tulla välittömästi kutsu ylimääräiseen tarkastukseen asian tiimoilta, nyt asia on täysin asiakkaan vastuulla, putsailevat venttiilikoppia ja öljypohjia jos asiakas osaa sitä vaatia mutta mitään huohotinpäivityksiä ei tällähetkellä tehdä joten pian taas ovat koneet uudestaan liejuisetJKen kirjoitti:Tuli mieleen, että kun maahantuojalta ei ole kotiin tullut mitään infoa, että tällainen moottoriongelma on havaittu, niin kuinka moni Saabin ja ko. moottorin omistaja tietää asiasta? Tuskin kaikki seuraavat tätä keskustelupalstaa? Eli ilmeisesti maahantuojaa vetää linjaa, että tieto lisää tuskaa ...

Mm. eräästä täkäläisestä merkkikorjaamosta on öljypohjan tiivistämiseen tarkoitettu liima loppu kun sitä menee tällähetkellä niin tuhottoman paljon heidän huollossaan.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Onneksi olkoon!
Mulla ei tosin tuokaan konsti auttanut kun tonnarin kone menossa täysremonttiin, kansi halki, jakoketju venynyt ja männät väljät
Tonnariin verrattuna tuon meidän 9-5:n kone on kuin uusi vaikka about samanverran ajettuja molemmat.
Sori, en halunnut maalailla piruja seinille, tämä on vain tyypillistä meikäläisen säkää
Mulla ei tosin tuokaan konsti auttanut kun tonnarin kone menossa täysremonttiin, kansi halki, jakoketju venynyt ja männät väljät

Tonnariin verrattuna tuon meidän 9-5:n kone on kuin uusi vaikka about samanverran ajettuja molemmat.
Sori, en halunnut maalailla piruja seinille, tämä on vain tyypillistä meikäläisen säkää

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Ilmeisesti kaikkea tehdään, jos lupa tehtaalta irtoaa ???
Ongelma on kai tässä, että "takuun" on myöntänyt tehdas eli kaikkeen tulee saada lupa Saabilta. Kannentiivisteen vaihdon yhteydessä paikallinen Saab -huolto otti kopioita auton huoltokirjasta, koska halusivat laittaa ne Saabille saadakseen lupauksen avata koneen alaosa puhdistusta varten. Aikoivat ottaa yhteyttä, kun saavat vastauksen. Pari kuukautta on vierähtänyt eikä vastausta ole kuulunut.
Re: Ilmeisesti kaikkea tehdään, jos lupa tehtaalta irtoaa ??
khronos kirjoitti:Ongelma on kai tässä, että "takuun" on myöntänyt tehdas eli kaikkeen tulee saada lupa Saabilta. Kannentiivisteen vaihdon yhteydessä paikallinen Saab -huolto otti kopioita auton huoltokirjasta, koska halusivat laittaa ne Saabille saadakseen lupauksen avata koneen alaosa puhdistusta varten. Aikoivat ottaa yhteyttä, kun saavat vastauksen. Pari kuukautta on vierähtänyt eikä vastausta ole kuulunut.


Öljypohja, jakopää, venttiilikoppa, ja muutenkin lohkon sisusta täytyy putsata mekaanisesti, ottaa kunnolla tehtynä aikaa ja hermoja mutta on se mahdollista saada puhtaaksi. Puhdistuksen yhteydessä öljyloukko putkineen pois ja sekin täyspuhdistukseen, ja mieluiten tukevammat letkut tilalle, nuo alkuperäiset eivät kestä painetta/alipainetta vaan menevät lyttyyn

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Aihetta sivuten: onko kokemuksia noista moottorinpesuaineista, siis öljyn sekaan kaadettavista? Motor-up:ia käytin joskus ja oli aika pätevää, Forte on turhan hienovaraista tupla-annoksenakin.. pitäisi olla sellaista myrkkyä joka tosissaan kanssa pesisi ja irrottaisi kaiken mahdolien kuonan ja karstan.
Vinkkejä?
Vinkkejä?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
No nyt sitten kajahti työkaverilta kone. Auto 9-5t -00 aut. Määräaikaishuollot on tehty ja autolla ajettu 125tkm. Elikkä kone alkoi savuttaa riittävästi. LA ilmoitti että turbo mennyt ja ensimmäinen korjausarvio 9000€??? Noh nyttemmin arvio hieman putosi ja pyytämättä työnjohto esitti seuraavaa: omistajan osuus 1/3, länkkärin 1/3 ja GM 1/3. Jotenkin tuntuu oudolta että ihan nahistelematta tulee tollainen tarjous?!? Edellisessä huollossa oli muuten laitettu vääränlainen öljynsuodatin, joka aiheutti vinkuvaa ääntä, tuskin rikon aiheuttaja?
Kysymys kuuluu kannattaisiko tarjoukseen tarttua kiljuen vai pitäisikö tapella koko summasta? Auto ostettu LA:sta 7kk/7000km sitten. Melipiteitä lukijat
Kysymys kuuluu kannattaisiko tarjoukseen tarttua kiljuen vai pitäisikö tapella koko summasta? Auto ostettu LA:sta 7kk/7000km sitten. Melipiteitä lukijat
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Jos asia on kuten ilmoitit , eli huollot tehty ajallaan niin kovana vaan auto kuuluu ns.jatketun moottoritakuun piiriin eli itse en maksaisi yhtään.Psychocowboy kirjoitti:No nyt sitten kajahti työkaverilta kone. Auto 9-5t -00 aut. Määräaikaishuollot on tehty ja autolla ajettu 125tkm. Elikkä kone alkoi savuttaa riittävästi. LA ilmoitti että turbo mennyt ja ensimmäinen korjausarvio 9000€??? Noh nyttemmin arvio hieman putosi ja pyytämättä työnjohto esitti seuraavaa: omistajan osuus 1/3, länkkärin 1/3 ja GM 1/3. Jotenkin tuntuu oudolta että ihan nahistelematta tulee tollainen tarjous?!? Edellisessä huollossa oli muuten laitettu vääränlainen öljynsuodatin, joka aiheutti vinkuvaa ääntä, tuskin rikon aiheuttaja?
Kysymys kuuluu kannattaisiko tarjoukseen tarttua kiljuen vai pitäisikö tapella koko summasta? Auto ostettu LA:sta 7kk/7000km sitten. Melipiteitä lukijat
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Aluksi oli epäily kuulemma että koko pannu on kajahtanut eli kaikki uusiksi. Vielä en tiedä uutta arviota mutta saanen kuulla sen ihan piakkoin jahka kaveri saa tiedon.S32 kirjoitti:Miten voi olla noin kallista? Ei kai turbo maksa tuhattakaan euroa. Onko yksi nolla liikaa ?Psychocowboy kirjoitti:LA ilmoitti että turbo mennyt ja ensimmäinen korjausarvio 9000€???
Ja Valtterille: Luonnollisesti länkkärin mukaa vika ei tietenkään ole moottoritakuun piiriin kuuluva

Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Miten tunnistaa vääränlaisen öljynsuodattimen? Tai oikean? Omassa autossa kuuluu varsinkin kylmällä ilmalla alkuun enemmänkin sirinää/surinaa muutaman minuutin ja olen laittanut sen moniurahihnan rullan piikkiin.Psychocowboy kirjoitti:Edellisessä huollossa oli muuten laitettu vääränlainen öljynsuodatin, joka aiheutti vinkuvaa ääntä, tuskin rikon aiheuttaja?
9-3 SC 1.8t -06
Tuota samaa soopaa yrittivät mullekin uskotella, että muka suodatin viallinen kun mulla sirisi tai siis surisi muutaman minuutin kylmänä, ehkä surina vastaa ääntä paremmin kuin ulina jota ole tähän asti käyttänyt..
Mutta anyway, pahoin pelkään että jos ääni ei tule moniurahihnan pyöristä (silloin äänen pitäisi kuulua lämpöisenäkin), että koneessa on öljysihti tukossa ja kone muutenkin täynnä öljykarstaa ynnä muuta epämukavaa, lue lisää 9-5 palstalta, siellä on mm. pari kuvaa venttiilikopasta koneesta joka "surisi" muutaman minuutin kylmänä.
Jos tuo surina tulee öljypumpun painevnttiilistä niin ei yhtään ajoa enää, moottorin voitelu ei toimi silloin ja on konerikon vaara
Toivotaan että tästä ei ole kysymys.
Mutta anyway, pahoin pelkään että jos ääni ei tule moniurahihnan pyöristä (silloin äänen pitäisi kuulua lämpöisenäkin), että koneessa on öljysihti tukossa ja kone muutenkin täynnä öljykarstaa ynnä muuta epämukavaa, lue lisää 9-5 palstalta, siellä on mm. pari kuvaa venttiilikopasta koneesta joka "surisi" muutaman minuutin kylmänä.
Jos tuo surina tulee öljypumpun painevnttiilistä niin ei yhtään ajoa enää, moottorin voitelu ei toimi silloin ja on konerikon vaara

Toivotaan että tästä ei ole kysymys.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98