Kolari junan kanssa - kaikki hengissä
Kolari junan kanssa - kaikki hengissä
9-5 2,3t -03
#2514
#2514
Tuosta ilta-sanomien kuvasta sai paremmin selvää kuin paikallislehden kuvasta. Joskus olen tuosta ajellut ohi kun on tullut Kiukaisissa sukulaisten luona käytyä. Tuostahan menee siinä ihan vieressä silta yli ja siinä menee Eura-Harjavalta tie. Muistaakseni tämä tie missä kolari tapahtui menee junaradan kanssa rinnakkain Eura-Harjavalta tien ali ja vasta sitten ylittää sillan toisella puolella junaradan.
Kyllä Saab näytti kestävän vaikka aika pahaan kuntoon menikin.
Kyllä Saab näytti kestävän vaikka aika pahaan kuntoon menikin.
Viimeksi muokannut Tuha, Ke Touko 11, 2005 08:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: ...
Poliisi veti hyvät "Poliisin mukaan vankkatekoinen auto oli ehkä ratkaiseva suoja, joka pelasti hoitajan ja lapset." Harmi vaan et auto uhraa ittensä muitten puolesta ja sit joutuu kuitenki paaliin sen jälkeen.
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
http://www.garaget.org/?car=21212
Luin just Keskisuomalaisesta aiheesta. Auton merkkiä ei mainittu, mutta sanottiin että matkustamo säilyi ehjänä. Siinä vaiheessa kävi mielessä, että mikäköhän merkki mahtaa olla kyseessä
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Níin, itse aivan samaa mietiskelin.rälläkkä kirjoitti:No joo, aika hyvin on vanhus kestänyt.
Mutta kuten tuossa artikkelissakin sanottiin, että jos auto olisi kerennyt junan eteen niin vahingot olisivat olleet toisenlaiset, joten ei kannata liikoja hehkuttaa. Saabikaan ei pelasta kun juna tulee kylkeen täydessä vauhdissa...
Ei kannata lähteä kokeilemaan, kyl se juna voittaa
Hienoa, että henkilövahingoilta säästyttiin
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Re: ...
Mutta eikös ihmishengen/-henkiä pelastanut Saab ole työnsä tehnyt.jsuomi kirjoitti:Harmi vaan et auto uhraa ittensä muitten puolesta ja sit joutuu kuitenki paaliin sen jälkeen.
Harmi vain että joutuu "työkyvyttömyyseläkkeelle"
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012
Rommitommi kirjoitti:Níin, itse aivan samaa mietiskelin.rälläkkä kirjoitti:No joo, aika hyvin on vanhus kestänyt.
Mutta kuten tuossa artikkelissakin sanottiin, että jos auto olisi kerennyt junan eteen niin vahingot olisivat olleet toisenlaiset, joten ei kannata liikoja hehkuttaa. Saabikaan ei pelasta kun juna tulee kylkeen täydessä vauhdissa...
Ei kannata lähteä kokeilemaan, kyl se juna voittaa
Hienoa, että henkilövahingoilta säästyttiin
Antakaa meidän vanhojen ysisatasten omistajien nyt nauttia edes tästä
Kyllä saabit kestää, eilenkin olin niin väsynyt ja tohkeissani tuon uuden kyttä-saabin kanssa, että ajoin suoraan tuon varaosa-99:n perään kun pihaan taitoin, tärähti kyllä, mutta paikat suorana ja ehjänä
Tuossa on kyllä ollut onnea matkassa satkun matkustajilla, pahan näköistä jälkeä..
Tuossa on kyllä ollut onnea matkassa satkun matkustajilla, pahan näköistä jälkeä..
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Saab
Aivan, kaikkein tärkeintä lienee ollut, että juna ei tullut tangentin suuntaisesti Saabin kylkeen - otsikot olisivat olleet aika monta kertaluokkaa surullisempia pienten matkustajien vuoksi. Uskon kyllä, että painavana ja tukevana vanhuksena Saab suojasi matkustajiaan lisävammoilta; auto kuitenkin pyöri junan vuoksi kerran kiinni junaan. Entä jos kulkuvälineenä olisi ollut se Nissan Micra vm. -88 tms? Kevyenä koppina olisi saattanut tulla vauhdikkaampaa & vahingollisempaa pyörähtelyä..
Olen aina asunut junaradan läheisyydessä ja eikä ole tullut opittua hidastamaan kunnolla ennen radan ylitystä taikka vilkaisemaan toistakin kertaa. Kuten viime kesänä Kerava opetti, ne puomitkaan eivät ole aina käytössä (tosin nykyään taitavat olla).
Toivotaan vielä lisää, ettei pikkumatkustajille tullut traumoja tms autoista, junista ja autoista & junista - ne voivat kantautua pitkällekin.
Olen aina asunut junaradan läheisyydessä ja eikä ole tullut opittua hidastamaan kunnolla ennen radan ylitystä taikka vilkaisemaan toistakin kertaa. Kuten viime kesänä Kerava opetti, ne puomitkaan eivät ole aina käytössä (tosin nykyään taitavat olla).
Toivotaan vielä lisää, ettei pikkumatkustajille tullut traumoja tms autoista, junista ja autoista & junista - ne voivat kantautua pitkällekin.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2869
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Mä entisenä satkuilijana annan teijän nauttia edes tästäSaha kirjoitti:Rommitommi kirjoitti:Níin, itse aivan samaa mietiskelin.rälläkkä kirjoitti:No joo, aika hyvin on vanhus kestänyt.
Mutta kuten tuossa artikkelissakin sanottiin, että jos auto olisi kerennyt junan eteen niin vahingot olisivat olleet toisenlaiset, joten ei kannata liikoja hehkuttaa. Saabikaan ei pelasta kun juna tulee kylkeen täydessä vauhdissa...
Ei kannata lähteä kokeilemaan, kyl se juna voittaa
Hienoa, että henkilövahingoilta säästyttiin
Antakaa meidän vanhojen ysisatasten omistajien nyt nauttia edes tästä
Ja edellisenkaltaiset huomiot ovat toki aiheellisia, mutta eivät vähennä satkun ja ennenkaikkea matkustajien selviytymistä mitenkään Siinä olisi voinut olla MIKÄ TAHANSA kuinka uusi ja hieno auto tahansa, niin ohrasesti olis käyny jos juna olis kohtisuoraan matkustamoon osunu. Vaikka maailman turvallisin henkilöauto... Kuorma-autolla selviytymismahdollisuudet olis olleet edes teoreettisesti olemassa.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Onnea oli mukana, mutta kyllä satkukin teki tehtävänsä.
Olen -86 satkun matkustajana saanut korollan suoraan kylkeen, siis lantioon . Tehon kautta kuntoutettiin takaisin jalkeille kolmessa kuukaudessa. Isäukko hankki tilalle silloin uuden vm. -90 satkun, jolla ajelee yhä.
Onhan tuo saabismi siis jo perittyä, mutta edellä mainitustakin johtuen vaimolla kauppakassina og-900, kolmas Saabini.
Olen -86 satkun matkustajana saanut korollan suoraan kylkeen, siis lantioon . Tehon kautta kuntoutettiin takaisin jalkeille kolmessa kuukaudessa. Isäukko hankki tilalle silloin uuden vm. -90 satkun, jolla ajelee yhä.
Onhan tuo saabismi siis jo perittyä, mutta edellä mainitustakin johtuen vaimolla kauppakassina og-900, kolmas Saabini.