Kolari junan kanssa - kaikki hengissä

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Montoya
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2005 13:34
Paikkakunta: Vaasa

Re: Hulinaa

Viesti Kirjoittaja Montoya »

petteri75 kirjoitti:Pöh, se on ääni & henkilö -periaate täälläkin, saa ja pitää hölistä. Autoja, joiden ikäero on yli 20 vuotta ei kannata varmasti hirveästi verrata, uudempi on jo lakien vaatimuksesta rakennettu kolarissa suojaavammaksi, saatikka sitten kehittyneiden testaus- ja suunnittelumenetelmien vaikutukset. Mutta kuten monesti on sanottu, jos on tiukka budjetti niin og900:nen tarjoaa varmasti kolariturvallisuudessakin ekstraa verrattuna saman hintaluokan kulkimiin. Vaikka niihin Corolliin, Escortteihin jne.. Isot kumipuskurit ja paljon peltiä, yksinkertaisuus on joskus kaunista :)
Saapikas kirjoitti::oops: :lol: Taso nousussa...pyydän sitä anteeksi. Lopetan tämän jauhamisen tähän. Sitä se on, merkkifanaatikkoa on turha "ärsyttää". Itse olen samanlainen. Tästä eteenpäin jatkan ainoastaan tuolla toisaalla kysyen tieto-taitoa muilta. Itse en enää jaa kokemuksiani täällä. No hard feelings, kiitos ja anteeksi. :P
Petteri75:n kanssa samaa mieltä. En vain saanut itse kirjoitettua :)

Mielestäni täällä foorumilla kannattaa muistaa, että suuri osa on juuri ns. merkkifanaatikkoja. Tiedän, että monet saabistit ovat saaneet kyllästymiseen asti kuulla juttuja tyyliin: "Saab vie paljon bensaa", "Onpa paska auto, ei voi tehdä edes käsijarrukäännöstä", "Missä helvetissä on virtalukko" jne. Joten monet näkevät heti punaista, kun saabistien "pyhässä" paikassa aletaan esittämään vastaväitteitä saabin turvallisuudesta.

Mutta ei kannata ottaa itseensä tyyliin:

"Saapikas kirjoitti:
Olisi varmaan pitänyt jättää tämäkin kirjoittamatta"

Mielipiteenvapaus toki sallittakoon kaikille
:lol:
9-5 2,3t -03
#2514
Saapikas
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: Ke Huhti 27, 2005 16:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Saapikas »

En missään nimessä ottanut itseeni. Tunsin (jostain kumman syystä :lol: ) jääväni alakynteen mielipiteitteni kanssa.

Eli jatketaan ihan sulassa sovussa jauhamista, vaikka jossain muualla. Tulette varmaan vielä useaan otteeseen kinailemaan kanssani eri asioista, mutta sehän on pelin henki. Pääasia on, ettei mennä henkilökohtaisuuksiin... :wink:

On muuten ollut hauskaa luettavaa 60-lukulaisten autojen "kolaritestien" tulosten lukeminen. Jossain näin "karttoja", joihin oli merkitty kuljettajaan tulleet iskut. Kuolettavia iskuja (jos näin voi tulkita) koko kroppaan, rintakehään ja päähän eniten.
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hulinaa

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Montoya kirjoitti:
petteri75 kirjoitti:Pöh, se on ääni & henkilö -periaate täälläkin, saa ja pitää hölistä. Autoja, joiden ikäero on yli 20 vuotta ei kannata varmasti hirveästi verrata, uudempi on jo lakien vaatimuksesta rakennettu kolarissa suojaavammaksi, saatikka sitten kehittyneiden testaus- ja suunnittelumenetelmien vaikutukset. Mutta kuten monesti on sanottu, jos on tiukka budjetti niin og900:nen tarjoaa varmasti kolariturvallisuudessakin ekstraa verrattuna saman hintaluokan kulkimiin. Vaikka niihin Corolliin, Escortteihin jne.. Isot kumipuskurit ja paljon peltiä, yksinkertaisuus on joskus kaunista :)
Saapikas kirjoitti::oops: :lol: Taso nousussa...pyydän sitä anteeksi. Lopetan tämän jauhamisen tähän. Sitä se on, merkkifanaatikkoa on turha "ärsyttää". Itse olen samanlainen. Tästä eteenpäin jatkan ainoastaan tuolla toisaalla kysyen tieto-taitoa muilta. Itse en enää jaa kokemuksiani täällä. No hard feelings, kiitos ja anteeksi. :P
Petteri75:n kanssa samaa mieltä. En vain saanut itse kirjoitettua :)

Mielestäni täällä foorumilla kannattaa muistaa, että suuri osa on juuri ns. merkkifanaatikkoja. Tiedän, että monet saabistit ovat saaneet kyllästymiseen asti kuulla juttuja tyyliin: "Saab vie paljon bensaa", "Onpa paska auto, ei voi tehdä edes käsijarrukäännöstä", "Missä helvetissä on virtalukko" jne. Joten monet näkevät heti punaista, kun saabistien "pyhässä" paikassa aletaan esittämään vastaväitteitä saabin turvallisuudesta.

Mutta ei kannata ottaa itseensä tyyliin:

"Saapikas kirjoitti:
Olisi varmaan pitänyt jättää tämäkin kirjoittamatta"

Mielipiteenvapaus toki sallittakoon kaikille
:lol:
Eihän vastaväitteissä ainakaan mun mielestä mitää pahaa ole, perusteita ja todisteita vain mieluusti odottaisi asialliselta keskustelulta, kun lähdetään väittämään tehtyjä tosielämän kolaritutkimuksia "hatusta vedetyiksi".

Ja edelleenkin, voisi koittaa mennä jauhamaan bemaripalstalle turbojen ylivertaisuudesta kutosen vapariin verrattuna ja vähättelemään takavetoa. Tuntuvat varmasti Saabistit sopusalta porukalta sen jälkeen.


Niin noista vanhoita kolaritesteistä, nehän taidettiin alkuvaiheessa tehdä kiinnittämällä possun ruho auton penkkiin ja työntämällä se seinään...huh 8O
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
LUU5
"Turbo"
Viestit: 208
Liittynyt: Pe Heinä 23, 2004 23:56
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja LUU5 »

Olen Mimmin kanssa samaa mieltä että saab on T-U-R-V-A-L-L-I-N-E-N!!!!

Go Saab! GO! 8)
#2089
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Eräs seppä joka oikoi liki 40v autojen peltejä kertoili että og saabin takaloksua kun oikoi niin sitä kuulemma sai "lyödä" oikein tosissaan että mitään tapahtui.
Useimpien muiden merkkien peltejä kuulema oiottiin "naputtelemalla".

Sitten onko kellään tietoa onko og900 tuulilasipilarit ns kerros rakenteella tehtyjä?
Vai onko siellä vain 2,5mm ??
Miten olen käsityksessä että sen sisällä on vielä toinen kerros?
Millainen on katon etuosan "palkki"?
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
anttipa
"Saabisti"
Viestit: 598
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 16:36
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja anttipa »

Ottamatta kinastelun kantaa, niin hirvikolaria varten og900:n katon etureuna on suunniteltu siten, että etuosan lippa kääntyy alas pienentäen aukkoa josta eläin pääsisi auton sisälle. Olen myös havainnut tuon toimivan, kun olen yhteen satkuun tehnyt katonvaihdon hirvikolarin jälkeen. Hirven etulapa oli osunut oikeanpuoleiseen pilariin (tullut vasemmalta) Vasen pilari ei ollut liikkunut. Oikea oli siirtynyt yläpäästään n.3 cm taaksepäin.

Eikös ollutkin niin että vain Volvo ja Saab testaavat autojaan myös hirvikolarin varalle?
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
Meikku
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 16:19
Paikkakunta: Salo

Re: Saab

Viesti Kirjoittaja Meikku »

petteri75 kirjoitti:Olen aina asunut junaradan läheisyydessä ja eikä ole tullut opittua hidastamaan kunnolla ennen radan ylitystä taikka vilkaisemaan toistakin kertaa. Kuten viime kesänä Kerava opetti, ne puomitkaan eivät ole aina käytössä (tosin nykyään taitavat olla).

Toivotaan vielä lisää, ettei pikkumatkustajille tullut traumoja tms autoista, junista ja autoista & junista - ne voivat kantautua pitkällekin.
Itsekin junaradan läheisyydessä asuneena yritän aina muistaa hidastaa - johtuneeko siitä että rippikouluiässä kaveri veti mopon kanssa suoraan alle... Siinä piti miettiä muutama viikko kouluun kulkureitti uusiksi, että tuli kunnon sade ja huuhteli loput veret ja suolenpätkät pois kiskoilta :cry:

Tai toivottavasti noista mukana olleista lapsista tulee uusia Saabisteja!
#2367
Saabisti v. 1981-2007, 03/2011-09/2012
3x99, 90, OG+NG900, 9-3, 2x9-5 Wagon, Chrysler Sebring 09/07-03/08,
Dodge Avenger 03/08-03/11, 9-3 TTiD 03/11-09/12, Dodge Avenger 11/12->?
Vastaa Viestiin