9-3 ja 9-5:n moottoriongelma

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Uusi tieto liittyen moottoriongelmaan KOPIOITU SIVULTA
http://www.mitt-eget.com/saab/information_ccv.shtml

:!: nopea suomennos :!:



Modifiering 5 Modifiointi 5
Mitten av maj 2005. Toukokuu puoliväli 2005
Årsmodeller 1998 till 2003 får nu den utlovade modifieringen.:: Vuosimallit 1998-2003 saavat nyt luvatun modifioinin. Det finns en sats (artikelnummer 55560548) med en ny oljefälla och en ny anslutning för ventilkåpan. Korjaussarja no: 55560548 sarjassa uusi "öljyloukku" ja liitin ventiilikoppaan.
Satsen är subventionerad och kostar för närvarande 50 kronor.
Sarja on myynnissä erikoishinnalla ja maksaa 50 kr =5.50 e
Det är oklart vilka ändringar som gjorts inne i oljefällan, men den nya anslutningen för ventilkåpan har bara ett större hål för den klena slangen.
On vielä epäselvää mitä "öljyloukkun" sisällä on muutettu mutta ventiilikopan liitimen reikä on suurempi .
Inga anvisningar finns i satsen och ingen SI (ServiceInformation) har skickats till verkstäderna.
Mitään ohjeita tai huoltotiedotteita ei ole lähetetty korjaamoilla.

Det är märkligt att trots att anvisningar saknas har verkstäderna redan har börjat montera den nya oljefällan. Hur vet verkstäderna hur Saab vill att det ska kopplas in? Det finns ju så många olika varianter av vevhusventilationen.

On ihmeelistä että sarjan asennukset korjaamoilla on aloitettu vaikka ohjeet puuttuu. Miten korjaamot tietää kuinka Saab haluaa asennuksien tapahtuvan kun kampikammiontuuletuksesta on monta eri modifikaatiota.
Med dessa delar monterade (som jag tror att Saab vill att de ska monteras) så är vevhusventilationen återställd till som den såg ut efter modifiering 2. Enda skillnaden är en ny oljefälla. Jag är mycket tveksam till om denna minimala åtgärd verkligen räcker för att vevhusventilationen skall vara tillräckligt effektiv utan att motorn drar mycket olja.

Uudet osat asennettuna(niin kun luulen saabin asennuksen ajatelleen)on kampikammiontuuletus palautettu samanlaiseksi kuin mod. 2 jälkeen. Ainoa ero on uusi "öljyloukku". Olen erittäin pessimistinen että tämä minimaalinen toimenpide todella riittää jotta kampikam.tuuletus olisi riitävän tehokas ilman että moottori syö öljyä
Viimeksi muokannut valtteri, Ke Touko 18, 2005 20:36. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tami »

On tämä aika pelleilyä! Saabilla tämä ongelma ollut tiedossa jo vaikka kuinka kauan ja silti tulee tällaisia vain aivan naurettavia haista p#&ka korjausehdotuksia sieltä täältä ja kuitenkaan virallisesti autojen omistajille ei ilmoiteta mitään eikä tehdä asian hyväksi korjauksia. :evil:
Nyt olisi jo aika Saabin tehtaan ottaa kunnon asenne tähän huohotinongelmaan ja löydettävä ratkaisu siihen.
Ongelma kuitenkin näyttää olevan erittäin vakava :arrow: moottorit leviää. Jännittää itselläkin milloin kone leikkaa keulilta. :evil:
Pelottavaa katsella kuvia minkälaisessa töhnässä kone on kun se siihen lopulliseen kuntoon pääsee (ng900aeron raportti moottoriongelmasta). 8O
V#ttu mitä meininkiä !
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Oma veikkaus, tuo uusi öljynerotin on se sama vanha. "stage" III modin yhteydessähän yksi erottimen rei'istä porattiin isommaksi ja nyt se halutaan taas pienemmäksi jolloin koko osa joudutaan vaihtamaan... :lol: :lol: :lol:
Vitsi vitsinä, ei kait mikään putka voisi näin tyhmästi toimia.
#1730
500whp.net member
NEO9-3
"Aero"
Viestit: 440
Liittynyt: La Elo 16, 2003 16:41
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja NEO9-3 »

Ja kyseiset modit edelleen koskee Trionic-7 varustettuja autoja?
#1801
Saab 9-3 2.0t -00
Honda vf750c -95,1000SS
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

NEO9-3 kirjoitti:Ja kyseiset modit edelleen koskee Trionic-7 varustettuja autoja?
93 2,0 B205E 150hk
93 2,0 B205L 185hk
93 2,0 Aero B205R 205hk
93 2,3 Viggen B235R 230hk
95 2,0t B205E 150hk
95 2,0t B205E 190hk
95 2,0t B205E 192hk
95 2,3t B235E 170hk
95 2,3t B235E 185hk
95 2,3T B235L 220hk
95 2,3 Aero B235R 230hk
95 2,3 Aero B235R 250hk
#1730
500whp.net member
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2500
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Termos »

tami kirjoitti:On tämä aika pelleilyä! Saabilla tämä ongelma ollut tiedossa jo vaikka kuinka kauan ja silti tulee tällaisia vain aivan naurettavia haista p#&ka korjausehdotuksia sieltä täältä ja kuitenkaan virallisesti autojen omistajille ei ilmoiteta mitään eikä tehdä asian hyväksi korjauksia. :evil:
Nyt olisi jo aika Saabin tehtaan ottaa kunnon asenne tähän huohotinongelmaan ja löydettävä ratkaisu siihen.
Ongelma kuitenkin näyttää olevan erittäin vakava :arrow: moottorit leviää. Jännittää itselläkin milloin kone leikkaa keulilta. :evil:
Pelottavaa katsella kuvia minkälaisessa töhnässä kone on kun se siihen lopulliseen kuntoon pääsee (ng900aeron raportti moottoriongelmasta). 8O
V#ttu mitä meininkiä !
Eipä tuohon vuodatukseen voi paljoa itse lisätä! Ostettiin vaimon kanssa upea 9-5 2,3t Saabi, huoltokirjassa Laakkosen leimat yhtä lukuunottamatta: 110 tuhannen huolto Delta Autossa (Helsingissä muistaakseni).
Eiköhän 8 vuoden moottoritakuu laukea tuohon leimaan.

Pitää nyt kuitenkin vielä kurkata venakopan alle, ennenkuin maalailen sarvipäitä seinille :roll:
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
renner
"Viggen"
Viestit: 506
Liittynyt: Ke Maalis 23, 2005 14:01
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja renner »

Onko kukaan käynyt teettämässä tuota modia ja miten kyselyihin suhtauduttiin?
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Vigge kirjoitti:Oma veikkaus, tuo uusi öljynerotin on se sama vanha. "stage" III modin yhteydessähän yksi erottimen rei'istä porattiin isommaksi ja nyt se halutaan taas pienemmäksi jolloin koko osa joudutaan vaihtamaan... :lol: :lol: :lol:
Vitsi vitsinä, ei kait mikään putka voisi näin tyhmästi toimia.
Minä ainakin porasin sen öljuloukolta turbolle menevän putken lähtöreiän 6.5mm:n kokoon, se alkuperäinen ei riitä missään tapauksessa, ei pääse paineet purkautumaan mokomasta neulansilmästä.
EI voi mennä ainakaan huonommaksi kuin mitä alkuperäinen oli.
Raporttiani tekemistäni toimenpiteístä voitte lukea tuolta 9-5 palstalta.
Uskoakseni kone on täysin timmissä, joten laatuongelmista näissä koneissa ei siltikään ole kyse, ainakaan materiaalien suhteen :)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tami »

#Ostettiin vaimon kanssa upea 9-5 2,3t Saabi, huoltokirjassa Laakkosen leimat yhtä lukuunottamatta: 110 tuhannen huolto Delta Autossa (Helsingissä muistaakseni).
Eiköhän 8 vuoden moottoritakuu laukea tuohon leimaan.#

Pitää palata tuohon Termoksen kirjoitukseen että yksi huolto suoritettu Delta Autossa. Eikös Delta Auton pitäisi olla myös ihan täysin valtuutettu Saab -huoltopiste myös?
Joten moottoritakuun ei pitäisi kaatua tuohon yhteen Deltan leimaan... vai kaatuuko? Asiasta viisaammat valaiskaa ???
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

tami kirjoitti: Pitää palata tuohon Termoksen kirjoitukseen että yksi huolto suoritettu Delta Autossa. Eikös Delta Auton pitäisi olla myös ihan täysin valtuutettu Saab -huoltopiste myös?
Joten moottoritakuun ei pitäisi kaatua tuohon yhteen Deltan leimaan... vai kaatuuko? Asiasta viisaammat valaiskaa ???
En tiedä onko valtuutettu tai ei, mutta jos on kuitit, joilla todistaa, että huolto on tehty Saabin huolto-ohjelman mukaan, ei _pitäisi_ takuun raueta.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
MikkoA
"Viggen"
Viestit: 671
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 14:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MikkoA »

tami kirjoitti:#Ostettiin vaimon kanssa upea 9-5 2,3t Saabi, huoltokirjassa Laakkosen leimat yhtä lukuunottamatta: 110 tuhannen huolto Delta Autossa (Helsingissä muistaakseni).
Eiköhän 8 vuoden moottoritakuu laukea tuohon leimaan.#

Pitää palata tuohon Termoksen kirjoitukseen että yksi huolto suoritettu Delta Autossa. Eikös Delta Auton pitäisi olla myös ihan täysin valtuutettu Saab -huoltopiste myös?
Joten moottoritakuun ei pitäisi kaatua tuohon yhteen Deltan leimaan... vai kaatuuko? Asiasta viisaammat valaiskaa ???
Itse olen elänyt siinä uskossa että ainoa millä tuon moottoritakuun saa kaatumaan on tehdä huollot itse?
Eli jos on täydellinen huoltokirja, oli siinä sitten minkä puljun leimoja tahansa niin tuo 8 vuoden moottoritakuu on voimassa.
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tami »

Kiitoksia todella nopeista vastauksista.
Termos, voit siis olla huoleti tuosta moottoritakuusta. Näyttää olevan voimassa vaikka onkin Deltan leima kirjassa. :wink:
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

MikkoA kirjoitti: Eli jos on täydellinen huoltokirja, oli siinä sitten minkä puljun leimoja tahansa niin tuo 8 vuoden moottoritakuu on voimassa.
Ei pidä paikkaansa.
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tami »

tevisu kirjoitti:
MikkoA kirjoitti: Eli jos on täydellinen huoltokirja, oli siinä sitten minkä puljun leimoja tahansa niin tuo 8 vuoden moottoritakuu on voimassa.
Ei pidä paikkaansa.
Kertoisitko tarkemmin ? Tarkoitat ilmeisesti että ihan minkä tahansa nyrkkipajan leimat ei kelpaa... vai ??? :D
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

tevisu kirjoitti:
MikkoA kirjoitti: Eli jos on täydellinen huoltokirja, oli siinä sitten minkä puljun leimoja tahansa niin tuo 8 vuoden moottoritakuu on voimassa.
Ei pidä paikkaansa.
Eikös Euroopan Unionin alueella voimassa olevan uuden poikkeusasetuksen turvin voi käydä huollattamassa autonsa ihan millä tahansa asiansa osaavalla huoltofirmalla, ja silti valmistaja ei voi vetäytyä takuusta, vaikka autoa ei olisikaan huoltanut merkkiliike?

Uusimman Tuulilasissa oli juttua kyseisestä asiasta otsikolla "Monopoli murtuu: huollon markkinoita piti vapauttaa, mutta niinkö myös tapahtuu?"
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin