Saabin aliarvostus

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Jussi
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Rommitommi kirjoitti:Jos ostaa uuden auton ja pitää sitä 6-vuotta niin aika useasti saa huomata, että siitä hankintahinnasta vähintään puolet on mennyt sinne suden takapuoleen.
Eikös vähän käytetty uus olis hyvä vaihtoehto täysin uudelle, saa halvemmalla eikä arvonalennus ole siis niin iso, toisaalta uus on aina uus :)

Minkäs uuden auton tilasit, jos saa udella :wink:
No juu... ei ole ihan uudesta kysymys vaan kaikki vaihtoehdot mitä olen tutkiskellut on olleet tämän vuoden mallia ja reilusti alle 10tkm ajettuja. 9-3:sta katseltiin kyllä ihan uutta kun se olisi mahtunut hintahaarukkaan 1.8i karvahattumallina ja pirkanmaan alueella ei yhtään vähän käytettyä ole.

Siltä näyttää että Pösö 407 meille tulee.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
kimmop
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja kimmop »

Jussi kirjoitti:
Rommitommi kirjoitti:Jos ostaa uuden auton ja pitää sitä 6-vuotta niin aika useasti saa huomata, että siitä hankintahinnasta vähintään puolet on mennyt sinne suden takapuoleen.
Eikös vähän käytetty uus olis hyvä vaihtoehto täysin uudelle, saa halvemmalla eikä arvonalennus ole siis niin iso, toisaalta uus on aina uus :)

Minkäs uuden auton tilasit, jos saa udella :wink:
No juu... ei ole ihan uudesta kysymys vaan kaikki vaihtoehdot mitä olen tutkiskellut on olleet tämän vuoden mallia ja reilusti alle 10tkm ajettuja. 9-3:sta katseltiin kyllä ihan uutta kun se olisi mahtunut hintahaarukkaan 1.8i karvahattumallina ja pirkanmaan alueella ei yhtään vähän käytettyä ole.

Näin ne menee.

Mä harkitsin 407:aa tosi vakavasti mutta se fakta että edellisen 406:n kanssa huolto kädetti ja rikkoi autoa _joka_ kerta ja merkin politiikka hyvityksissä vanhoille asiakkaille oli mikä oli, käänsi vaa'an mihin tahansa muuhun merkkiin kuin Pösöön.

Ehkäpä Pirkanmaalla se huoltokin pelais jotenkuten.

Toisaalta, nykyään ei ole ihmeellistä että auto haetaan vähän kauempaakin jos uutta ostetaan, entisellä kotipaikkakunnallani Itä-Suomessa autokauppias sanoi että heillä uusien autojen ostajista yli 3/4 tulee etelämpää.

Itse taas helsinkiläisenä matkailin Tampereelle käytetyn perään.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
Jussi
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Jussi »

kimmop kirjoitti:Ehkäpä Pirkanmaalla se huoltokin pelais jotenkuten.
Eipä ole kovin paljon positiivista kuulunut tuosta Tampereen merkkihuollostakaan. Aika paljon tuntuvat ihmiset Pösöjään huollattavan Valkeakosken ja Oriveden merkkihuolloissa.

Saapa nähdä miten selviävät navigaattorin käyttiksen uudelleen asentamisesta... hieman pelottaa että saattaa aikaa vierähtää ennen kuin Pösön näytöllä on joku muu kieli kuin ranska :?
kimmop kirjoitti:Toisaalta, nykyään ei ole ihmeellistä että auto haetaan vähän kauempaakin jos uutta ostetaan, entisellä kotipaikkakunnallani Itä-Suomessa autokauppias sanoi että heillä uusien autojen ostajista yli 3/4 tulee etelämpää.
Auton ostaminen kauempaakin on nykyään aika helppoa kun myyjä pystyy melkeinpä jo puhelimessa heittämään tarkan välirahan. Isommilla autoliikkeillä on joku yhteinen tietokanta johon tallentuu pyyntihinnat ja toteutuneet hinnat ja noiden mukaisista vaihtoautohyvityksistä ei juuri tunnuta tinkivän. Pikkupaikkakunnilla autokaupat tuntuvat tinkivän katteistaan isoja paikkakuntia enemmän... ilmeisesti ainoa tapa saada riittävästi asiakkaita.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Bob
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Bob »

jiitee kirjoitti:Tämä on sitten ensimmäinen kommentti tällä foorumilla, toki jonkin aikaa olen tätä keskustelua seurannut.

Tällä viikolla liityin minäkin onnellisiin Saabin omistajiin. Työkavereilta tuli sitä tuttua "saabismi on sairaus" -hokemaa useammalta taholta ja siskon mies jaksoi jauhaa "hyökkäysvaunun" ostamisesta.

No, joka autosta varmaan löytyy omat hokemansa ja haukkumansa, mutta silti tuntuu, että juuri Saab herättää - jos ei eniten - niin ainakin paljon tunteita.
Parempi "hyökkäysvaunu" kuin joku japski tms. "lastenvaunu".
kt
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja kt »

Kait se, mitä autossa arvostaa, riippuu myös ihmisen luonteesta sekä hänen elämäntilanteestaan.
Minä arvostan omassa M90 8v 900i:ssäni tekniikan yksinkertaisuutta, varaosien edullisuutta ja helppoa saatavuutta (Suomi on ollut täynnä kasitappisia ruiskusatkuja); auton halpaa hankintahintaa ja miten sen nyt sanoisi: mallin jykevää perusmenoa päivittäisessä käytössä. Ja sitten ne kaikki jutut turvallisuudesta, jota ei ole onneksi tarvinnut testata.
En ole aikaisemmin juuri piitannut autojen tekniikasta, mutta satkun myötä minusta on kehittymässä todellinen himoasentaja: osa osalta autoni on käynyt minulle tutuksi, koska kuulostelen ja tunnustelen jatkuvasti, aiheuttaako jokin ääntelyä tai vetelyä tai muuta poikkeavaa. Ja ei kun tutkimaan. Ja se on kiva tunne kun pystyy itse edullisesti korjaamaan autonsa vian. Saabin kanssa pystyy. Olen tällä palstalla kysellyt kaikenlaista neuvoa ja saanut klubilaisilta vieläpä asennusapua, ja nyt autoni käy kuin kello. Mittarissa 224tkm, oven maalaus ja pohjan massaus vielä edessä ja sitten mennään vielä vuosia.
Olen opiskelija kahdella lapsella ja yhdellä rouvalla, ja satku tarjoaa minulle juuri sen mitä tarvitsen autolta. Plus että olen alkanut todella pitää siitä.
Mercedes-Benz S124 E300TD -94
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
Happo
"Turbo"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Happo »

kimmop kirjoitti:
OT: 407:ssa on ollut ongelmia aikalailla... Ovet ei aukea pakkasella, kaukosäädin reistailee, keulasta irtoaa muoviosaa, autoa ei saa hinata takaa kun kiinnitys heppoinen, ajotietokone laskee kulutukset ihan pieleen... Autoihin on jo takaisinkutsukin tullut Automaalta. Kannattaa ainakin lukkopesät vaihdattaa ennen talvea, kunhan saavat uudenmalliset suunniteltua. Tuosta kun ei ole mitään takaisinkutsuakaan ja autoon ei OIKEASTI pääse etuovista sisälle kun lukot menevät jäähän. Jaa mistä tiedän nämä, faijalla on tollanen 407SW ja olen itsekkin tuolla välillä ajanut... Tossa on muuten tosi pieni kontti vaikka muka farkku pitäis olla. Ja keula on todellaaaaa pitkä, tosi vaikea hahmottaa. Pakkitutka on ok, mutta ennemmin tarvis keulatutkan :x Ilmastointilaite ei todellakaan ole Saabin vastaavaan verrattuna hyvä, automatiikka ei toimi. Kesällä kun laittaa 20 astetta niin hikeä pukkaa :cry: Toisaalta talvella lämpenee TM:n testin mukaan nopeasti. Ilmastointia ei muuten saa ollenkaan pois, kuten ei myöskään ESP:tä jos nopeutta yli 40 km/h.

Pysy Saabissa, on varmasti parempi auto 8)
Saab 9³
ng900aero
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Kokemuksia sitikan bx:sistä, Visasta ja pökön 405mi16:sta, eli varsin vanhoista siis, ja meikän kohdalla pätee nykyään vanha klisee, ranskalaisiin en koske muuten kuin viinien ja konjamiinin muodossa :)
Vaikkakin mun Citroén Visa oli yksi helppohoitoisimmista autoista mitä ikinä olen omistanut: ei yhtä ainuttakaan vikaa :D No ei sillä oltu ajettukaan kuin karvan yli 100tkm, ja maksoi 12tmk aikanaan :)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
jsuomi
"Hirsch"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jsuomi »

Saabin aliarvostus on aika maa kohtasta, sen huomaa esim. uusimmas top garissa, ku James Nessbitt sanoo omistaneensa og900:sen ni se saa aploodit.
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
Rommitommi
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

jsuomi kirjoitti:Saabin aliarvostus on aika maa kohtasta, sen huomaa esim. uusimmas top garissa, ku James Nessbitt sanoo omistaneensa og900:sen ni se saa aploodit.
Ei se niin maa kohtasta ole, jos Saab myis hyvin, niin ei olis tarvetta jossittelulle.
Briteissä Saab tuntuu pärjäävän suht hyvin, mutta miten sais myynnin kasvuun myös muissa maissa :roll:
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Henkka #2283
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Taitaa Romppatomppa (et kai pahastu?) mennä tää Saabi vähitellen autojen unholaan, ainakin tätä vauhtia.

Pitänee säilöä tulevaisuutta ajatellen pari 9000 aeroa ja siirtyä uusissa sen toisen ruotsalaisen puoleen...

:roll:
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Myrkky
luonnevammamouho

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Henkka #2283 kirjoitti:
Pitänee säilöä tulevaisuutta ajatellen pari 9000 aeroa ja siirtyä uusissa sen toisen ruotsalaisen puoleen...

Ja minun tapauksessa kerätä entistäkin suuremmalla innolla noita og900 turboja.. eihän noita vielä montakaan ole purettu/jemmassa.. :roll: :oops:
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Saha
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja Saha »

Henkka #2283 kirjoitti:Taitaa Romppatomppa (et kai pahastu?) mennä tää Saabi vähitellen autojen unholaan, ainakin tätä vauhtia.

No älähän nyt, jos ajatellaan että nyt ajellaan vielä -70 ja -80 -luvun Saabeilla niin tottahan toki meillä on vielä 20:n vuoden päästäkin entisöityjä 9-3:a ja 9-5:a millä me ajellaan lasit täynnä klubitarroja ja tekarit kojelaudalla :lol:

fu*k them new model cars, we ridin' old school! 8) :lol:
Rommitommi
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Henkka #2283 kirjoitti:Taitaa Romppatomppa (et kai pahastu?) mennä tää Saabi vähitellen autojen unholaan, ainakin tätä vauhtia.

Joo ainakin mun näkemyksen mukaan pahasti näyttää siltä, ellei Saab sa jotain "hittituotetta" markkinoille lähiaikoina :roll:

Noh, ei siinä mitään. Heti kun saa rahaa ja tallin lähtee yksi og900 mulle harrasteautoks 8)

Ja sit viel yks Volvo 240 :D
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Myrkky
luonnevammamouho

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Saha kirjoitti:
No älähän nyt, jos ajatellaan että nyt ajellaan vielä -70 ja -80 -luvun Saabeilla niin tottahan toki meillä on vielä 20:n vuoden päästäkin entisöityjä 9-3:a ja 9-5:a millä me ajellaan lasit täynnä klubitarroja ja tekarit kojelaudalla :lol:

fu*k them new model cars, we ridin' old school! 8) :lol:
Ihanko sinä vakavissasi väität, että niistä opeleista on tarroja lukuunottamatta jotain jäljellä 20 vuoden päästäkin..? :|
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Henkka #2283
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Myrkky kirjoitti:
Henkka #2283 kirjoitti:

Ja minun tapauksessa kerätä entistäkin suuremmalla innolla noita og900 turboja.. eihän noita vielä montakaan ole purettu/jemmassa.. :roll: :oops:
Kannatettava ajatus (ja käytäntö) 8)
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Vastaa Viestiin