Löytyy ainakin DC++:sta
Saab 9000 V8.mpg
Huomenna Puskurissa 9000 V8:lla
Helppo on yhtyä yleiseen mielipiteeseen; jotta hallasen tyän teki kenraali moottori jälleen kerran
Ameriikan markkinoille kun tuo kone oli suunniteltu, niin minkähänlaisen tomaattilootan sinne jatkeeksi olisivat laittaneet. Jos en ihan väärin nähnyt niin vaparin vääntö oli 440Nm... tuplaturbolla varmasti likemmä 700...
siinä olisi ollu laatikkoverstaalla ja Löbrolla sormenvoiteita hetkeksi...


Ameriikan markkinoille kun tuo kone oli suunniteltu, niin minkähänlaisen tomaattilootan sinne jatkeeksi olisivat laittaneet. Jos en ihan väärin nähnyt niin vaparin vääntö oli 440Nm... tuplaturbolla varmasti likemmä 700...

-------------------------8<----------->8--------
#1395
#1395
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Aikamoinen noidankehäTero_s kirjoitti:Laatikkoon olis varmaan GM:ltä löytynyt apuja. Olihan niillä jo 70-luvulta lähtien fullsize autoissa etuveto ja iso kasi (yli 400cid). Olikohan olds:n tornado ja joku cadillac.

Moottori olis tullu ilman GM:ää, mut vaihteisto ois jääny uupumaan

SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Juh!
Oldsmobilen Toronado ja Cadillac Eldorado jakoivat pohjalevyn vm. -67 alkaen. Cadillacilla oli 70-luvun alussa 500cid, eli 8.2-litrainen moottori etuvetoisessa, jonka laatikkona oli "halkaistu TH-400, eli TH-425. Ensiövetona ketju..ja kaikkein oudointa on se, että tämä konstruktio on ilmeisesti kestäväTero_s kirjoitti:Laatikkoon olis varmaan GM:ltä löytynyt apuja. Olihan niillä jo 70-luvulta lähtien fullsize autoissa etuveto ja iso kasi (yli 400cid). Olikohan olds:n tornado ja joku cadillac.

Turbo on kiva, kasimörinä kivempaa. Tuplaturbo-kasi -mörinä voisi olla jotain sellaista, että Saabin aliarvostuksesta ei tarvitsisi paljoa höpistä
