Saab vastaan volvo

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Mulla on ollut omistuksessa 240 ja 740 ennen saabeja ja ne korjauskulut mitä tuli oli kohtuuttoman kalliit varaosat ovat kalliita verrattuna saabin osiin bensankulutus oli myös kova molemissa nykyiseen saabiin olen tyytyväinen kaikin puolin ja suosittelen lämpimästi saabia.
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Jotenkin musta tuntuu ainakin siltä että saabbi on tällä hetkellä mailman aliarvostetuin auto.En tiiä mitä muut on mieltä.. Tuli vaan mieleen kokemusten kautta.Kun laitoin ton oman niin kun joku kysy et laitoit auton ja sanoin et joo saban ni heti oli naama sininen. :D Mutta katunut en ole päivääkään.Tuo on Luotettava,turvallinen,tehokas,tilava.
Ja nyt kun porukka on käynyt kyydissä ni johan on naaman värikin muuttunut melkee normaaliksi. :)

Bemari ois kiinnostava sen takavetoisuuden takia.Ja vanhemmat Volvot.Siis nuo 96-97 mallit.. Turbo versioita ei vain oikein tahdo löytyä.Muuta kun Bemareiden Giisseli mallit.Mutta Giisseliä en tartte.Volvolla tietenkin se 164 hv malli.Tais olla joku vm. 97? :roll: Mutta laiska kuin mikä. 8O
Jotenkin olen tykästynyt noihin takapotkuihin.. :wink:

Joo mut Saabbia en siltikään vaihda kun korkeintaan toiseen Saabbiin. :lol: Mukava olis joku 4-veto aero versio... 8)

hmm.. tehokas takavetoinen malli.. lotus omega.. :roll: :wink:
Ant_ti
"Viggen"
Viestit: 508
Liittynyt: Su Loka 26, 2003 19:09
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ant_ti »

Reijo kirjoitti:Mulla on ollut omistuksessa 240 ja 740 ennen saabeja ja ne korjauskulut mitä tuli oli kohtuuttoman kalliit varaosat ovat kalliita verrattuna saabin osiin bensankulutus oli myös kova molemissa nykyiseen saabiin olen tyytyväinen kaikin puolin ja suosittelen lämpimästi saabia.
Jep, tuntui kyllä että menee aina vähintään se 10l gasoliinia satasella, vaika kuinka kevyt kaasu olisi.
Naapurihan tuo on perkeleen sitkeä volvoilija, jo vuodesta 1990 ollut aina 740, 3 eri autoa sillä on ollut, ja kaikki olleet samanlaisia ja PUNAISIA :roll:

Hartkore-vulva
96 V4 Super ´79
96 V4 ´76
900i ´86
900tic ´86
9000t ´88
All rest in peace
Ant_ti
"Viggen"
Viestit: 508
Liittynyt: Su Loka 26, 2003 19:09
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ant_ti »

Milli kirjoitti: Kun laitoin ton oman niin kun joku kysy et laitoit auton ja sanoin et joo saban ni heti oli naama sininen. :D Mutta katunut en ole päivääkään.Tuo on Luotettava,turvallinen,tehokas,tilava.
Ja nyt kun porukka on käynyt kyydissä ni johan on naaman värikin muuttunut melkee normaaliksi. :)
Samoin täällä.
Kun laitoin saabin, kaverit nauroi kippurassa c*rolloineen ym. hienoine japsirasseineen :twisted:
Mutta kun kerran kyytiin on päässeet, niin muuttuu puheet änkytykseksi.

Miksihän vain minulla on Saab, olenko ainoa joka tajuaa jostain jotain vai ainoa joka ei tajua mistään mitään, siinäpä pulma :roll:

En jää miettiin tuota kun kaverit liftaa kyytiä jäätyneine raketteineen, painan t-paidassa ohitse! :twisted:
96 V4 Super ´79
96 V4 ´76
900i ´86
900tic ´86
9000t ´88
All rest in peace
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Niinpä

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

No se toivottavasti täytyy laittaa koska hameväellä taitaa olla kohtuu VAHVA veto-oikeus kumota miehisiä päätöksiä...
jkairt
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Pe Loka 10, 2003 17:16

Viesti Kirjoittaja jkairt »

Tevisu totesi 400:n olevan epävarmimpia kulkimia. Perheen -91:n on tämän todistanut. Viime keväänä jätti lähes kerran viikossa tielle. Vartin ajon jälkeen hyytyi. Levättyään puoli tuntia lähti taas kuin palmun alta. Jos sai tuon vartin yli ajettua vauhdilla eli ilman tyhjäkäyntiä, niin lämpimänä toimi taasen kuin junan vessa. Kahteen otteeseen oli autosähköliikkeessä, toisella kertaa ilmoitin, että en hae pois ennen kuin ovat vian löytäneet. Joka päivä koettivat ja kahden viikon päästä iski vika päälle heidänkin ajamanaan. Virranjakajan kannessa hiushalkeama...
JK
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Laitan uuden topicin aiheesta Saabien nimet...

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
tth78
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ti Joulu 09, 2003 11:42

Viesti Kirjoittaja tth78 »

Kiitos vielä kerran kirjoittajille! Vastauksien paljous pääsi totaalisesti ylittämään odotukseni! :wink:
Xsara 2.0 HDi 03
e36 318 iS coupe
9000 cd tbo
9000i
vilpertti
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: Su Marras 16, 2003 00:50
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja vilpertti »

jkairt kirjoitti:Virranjakajan kannessa hiushalkeama...
Ja tämä oli Volvon vika?
Juice
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: To Elo 14, 2003 21:57

Saab vs Volvo, kulutus?

Viesti Kirjoittaja Juice »

Joku tuossa muutamassa viestissä mainitsi että saab olisi vähäruokaisempi kuin volvo, onkos se nyt sitten näin?

Jos verrataan Saab 900 vs 240 Volvo ja Saab 9000 vs 700 Volvo.
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

V#lvot on aina olleet hirveitä bensasyöppöjä. :lol:
jarmot
"Tuplakaasari"
Viestit: 63
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 01:00

Saab-Volvo

Viesti Kirjoittaja jarmot »

Kuten on jo kommentoitu, ovat omissa kokoluokissaa niin samanoloisia autoja, ettei suuria eroja löydy. Tosin en pysty vertaamaan kuin näitä "isoja" autoja. Kolme vuotta sitten ajelin vielä Volvo 850 TDi -96:lla. Se kun oli jo taksinakin kerinnyt olla, alkoivat kilsat olla 400 tkm:ssa. Viisi vuotta vanhalle isolle TDi V:lle tuo ei ole km-määrä eikä mikään, mutta kun perheen parasta autoa en halua olla laittelemassa kädet rasvassa, ryhdyin vaihtopuuhiin. Vertailuun meni Volvo V70 (200hv) ja Saab 9-5 Wagon 2,0t (150hv). Käytännössä erot olivat ihan makuasioita. Vovon penkki tuntui paremmalta, 2002 9-5:n alustan pehmeys taas vakuutti. Kiihtyvyysarvoja en muista, mutta Suappi tuntui räväkämmältä (jos sillä nyt saa olla merkitystä). Saabin tavaratila on ratkaisevasti suurempi syvyyssuunnassa, sillä oli iso merkitys, kun farkkua metsästin. Saabiin päädyin loppujen lopuksi sen varustelun/hinnan sekä ennen kaikkea myyjän miellyttävän ja asiallisen käyttäytymisen suhteen. Huom. vielä: Samaan aikaan oli koeajossa myös samoilla tehoilla oleva Opel Omega farkku. Se putosi kuvioista jo heti kättelyssä. Saabissa pysyn; seuraavaksi taidan taas kallistua dieseliin. Sais vaan jostain tänne periferiaankin koeajoon sen 9-5:n sillä Isuzun pannulla!
#1710
9-5 3,0TiD Wagon Vect -03 KA
96 V4 -72 KA, OE
Ford Mustang Sports Roof -69 KA
MikkoA
"Viggen"
Viestit: 671
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 14:58
Paikkakunta: Espoo

Volvosta

Viesti Kirjoittaja MikkoA »

Joku mainitsi 440:stä jotain tuolla aiemmin, ja ajattelin kertoa kokemukseni ensimmäisestä ja viimeisestä volvostamme.
Eli kyseinen auto oli Volvo 460 GL vuosimallia -93. Auto ostettiin pari vuotta vanhana ja 50000 km ajettuna.
En ota kantaa syihin miksi ajuduimme siihen tilanteeseen että kuuden ysisatkun jälkeen otimme Volvon. Ihminen erehtyy joskus...

No elämä 460:sen kanssa oli täyttä h''vettiä. 80000 kilometrin jälkeen hajosi laturi. Silloin jäimme auton kanssa mökkitielle. Ja heti perään seuraavassa huollossa todettin että takajarrulevyt ovat kierot ja ne täytyy vaihtaa.
160000 kohdalla menivät kierrejouset takaa poikki, ja samalla huollossa etsittiin syytä miksi käy kylmänä niin pitkään kolmella pytyllä.

Vähän alta parinsadantonnin autosta hajosi ABS-jarrujen ohjausyksikkö, mikä oli tietysti katsastuksen takia pakko vaihtaa...Ja kyseinen yksikkö oli aivan tolkuttoman kallis. Tässä vaiheessa usko oli jo loppu ja ajattelimme jo auton vaihtoa.
Seuraavaksi hajosi syyläri, melkein samantien kun ajoin ABS-yksikön vaihdosta kotiin.

Seuraavan oli vuorossa ohjaustehostimen rikkoutuminen ja Airbagin varoitusvalon syttyminen, mutta onneksi siinä vaiheessa auto oli jo autoliikkeen pihassa ja uusi auto alla.

Automerkistä ei ollut epäilystäkään ja seuraava auto olikin sitten Saab.

Itselleni jatkuvat viat Volvossamme merkitsivät sitä etten kysesiä autonkuvatuksia halua nähdä silmissänikään. Olkoonkin että uudet Volvot ovat _toivottavasti_ lujempaa tekoa!

PS.Jätin mainitsematta kaikki ne "pikkuviat" joita korjattin tuhansilla markoilla&euroilla. Joista räikeimpänä esimerkkinä käsijarrun vaijeri joka vaihdettiin jokatoisessa huollossa kun se tuppasi talvella jäätymään.

PPS. voin kokemuksesta sanoa että kyseinen vaijeri ei vaihtamisesta parane, kannattaa olla käyttämättä käsijarrua talvella niin se ei ainakaan jäädy kiinni. ;)
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
jkairt
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Pe Loka 10, 2003 17:16

Viesti Kirjoittaja jkairt »

440:semme sytytysvian syy eli haljennut virranjakajan kansi ei liene Volvon valmistama, mutta kuinka moni autossa hajoava osa on itse autotehtaan valmistama ? Kun vika autossa on, on se autonvalmistajan vika eikö ?

Autokauppias totesi asiakkaan katsellessa vanhaa Jettaa, jossa hintapyyntö oli 9.900 mk, asiakkaan kysellessä jotain kestävyydestä ja kilometreista ym, jotta auto on kymppitonnin auto, ja sillä ei juurikaan enempää autoa saa. Eli halpa on aina halpaa. Eikä se meidän 440:nenkään kallis hankkiessa ollut, mutta 3 tmk:n Carinaamme verrattuna kiusallisia pikkumurheita on ollut vähän turhan paljon.

Käsittääkseni automerkin ja -mallin luotettavuudesta saa hyvän kuvan miettiessä 10-15 vuotta vanhoja autoja liikenteessä. Kuinka moni on nähnyt viimeaikoina esim. GTI BX:iä liikenteessä, kun aikanaan se oli myydyin GTI ? Entäpä Peugeot 405 MI16:ia ? Yleinen auto sekin oli. Taasen Volvoja 240:iä, 99 Saabeja ja vanhoja Toyotia näkyy paljonkin.

Volvo malleista tuo 400-sarja lienee suurin ohilyönti yleisestä imagosta. Autokauppias totesi tarjotessani omaani vaihdossa, että saan 500 euroa siitä ja pitää sen itselläni...

Onko Saabilla moista ohilyöntimallia kuin Volvon 400-sarja ? Osin ehkä jopa ensimmäisen 40-sarjalaisetkin.
JK
Saab Racing
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: To Kesä 05, 2003 12:24

Volvo on kulkuneuvo ja Saab Auto

Viesti Kirjoittaja Saab Racing »

Käytössäni on ollut 4 Saabia, 96, 90, 9-3 ja 9-5:n. Tällä hetkellä ajelen Volvolla. Ei voi muuta sanoa, kun "Volvo on kulkuneuvo ja Saab Auto". Volvo oli käsittämätön virhe, mutta tulipahan kokeiltua. Volvo vaihtuu tänä vuonna takaisin Autoon eli 9-3 tai 9-5 Aeroon.
Vastaa Viestiin