Virranulosotto takakonttiin

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Virranulosotto takakonttiin

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Saako Saabilta sarjaa jolla saa virranulosoton takakonttiin? Vai löytyykö vastaavia sarjoja esim. Hellalta tjsp. Ja osanumero olis kiva, kiitos. Nyt on sellainen pakko saada, kun saatiin kodinkonekaupassa mukana Electroluxin CoolBox 8)
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Helpoin ja halvin, ei välttämättä tyylikkäin, on ostaa pari metriä parikaapelia ja katkaista kylmälaukun oma johto keskeltä ja jatkaa se vaikka abikoliittimillä ja vetää suksiluukusta taakse asti. Ei se loota sulla ole mukana kuitenkaan niin usein, etä maksaa vaivan siirtyä kakkosvaihtoehtoon...

Toinen on sitten ostaa biltemasta tms. tupakansytyttimen liitin ja sitä parikaapelia ja sitten vetää sulakkeelta tai tupakansytyttimen johdoista ryöstölähdöt ja ovilistojen ali tai mistä ne takakaiuttimien johdot sitten meneekään.

Jos joku sarja löytyy niin varmaan siinä on sarjalisä hinnassa... :roll:

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Hellata on ainakin loytynyt .Muunmerkkisiä löytyy lähes kaikista autotarvikelikkeistä yksi- tai kaksireikäisinä, kannella tai ilman.
Ylimääräiselle ulosotolla on muutakin käyttöä kuin jääkaappi .
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24614
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

mulla on ainakin omassa satkussa takapoksissa tupakkasytyttimen paikka valmiina
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
9-3 Coupe
"Kaasari"
Viestit: 31
Liittynyt: Pe Huhti 02, 2004 09:33
Paikkakunta: Tampere

elkparts

Viesti Kirjoittaja 9-3 Coupe »

tuolla on ainakin yks "made-in-sweden"-sarja uudempiin... on kaapelilla tosiaan hintaa

http://www.elkparts.co.uk/product_info. ... ts_id/2035

j

ps. hienot tarrat samalla sivulla
9-3 Coupe 2.0T
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Lyhin matka sähkövedolle on tavaratilan valojohdoista.Tarkista kestääkö sulake tarvitsemaasi virtamäärää.Lamppu on kahdella torxilla kiinni.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Elikkä löytyy, joten joku päivä varaosaputkaan haastattelemaan...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
JuAn
Matalapaineturbo
Viestit: 167
Liittynyt: Ti Kesä 21, 2005 13:17
Paikkakunta: Rautjärvi

Viesti Kirjoittaja JuAn »

Mul oli entises autos eli og 900:ses virran ulos otto, tosin sen asentelin niin et oli "roikka" takajalkatilas maton alla ja siitä sit sai vedettyä 12 volttii ulos ikkunan kautta työvaloille, jotka oli kattotelinees kiinni... Toteutettu niin et yks lisävalojen kytkentäsarja releineen lisättynä kytkin kojelautaan et saa päälle pois tarvittaessa+sellainen ajoneuvo sähköpistoke joita käytetään esim konehuonees sähköjen pikaliittimenä, tilalle kävis yhtä hyvin tupakansytytin... Piuhat suoraan akulta relelle ja siitä sit sisälle läpiviennin kautta ja lattiamattojen alle ja taakse... Ei ehkä kauheen kaunis systeemi, mut toimii ja ei se pahemmin siel sisällä näy jos vaik vetää viel takapenkin ali takapaksiin asti... Ja ei ainakaan maksa paljon ku ostaa pelkät piuhat, jos tekee ilman relee... :?
Ja kannattaa sit tosiaan muistaa laittaa se sulake sinne piuhaan akun lähelle...
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Mikä mahtaa olla tehonkesto takaluukun tietämillä olevilla virtapiuhoilla? Ainakin nyt noilla antenni- ja vetokoukkujohdutuksilla...

Kaukaisena projektina oon suunnitellu halpaa multimediakonstia. Invertterin kautta vanha pöytä-pc konttiin ja näytön sekä hiiren/näppiksen (tai sit langattomana) piuhat kojelautaan.

Tommonenhan pc vaatii helposti kymmeniä watteja, joten ei varmaan noista nakkipiuhoista siihen hommaan ole...

Mielessäni rakentelin jo radiopaikkaanki sopivaa pc:tä, mutta kalliksi tulee ja lisäksi päivitettävyys on olematon.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Musti kirjoitti:
Henkka #2283 kirjoitti:Mikä mahtaa olla tehonkesto takaluukun tietämillä olevilla virtapiuhoilla? Ainakin nyt noilla antenni- ja vetokoukkujohdutuksilla...
9-5:ssä se vetokoukun jatkuva virta tulee 25A sulakkeen kautta, joten tehoa saa kohtalaisesti. Piuha taisi olla 2,5 mm2.

Musti
Ompahan järeet piuhat 8) Tollahan saisi hetkellistä tehoa 300W pintaan :!: Kiitti tiedosta :idea: Miten mahtaa olla tonnarin laita...
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
salomi
"Ruisku"
Viestit: 131
Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:27
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja salomi »

OG satkussa voi hyödyntää kattoluukun moottorin piuhoja. Sulakekin on valmiina paikallaan. Piuhan päät roikkuu vararenkaan tietämillä ja neliöitäkin on riittävästi.
#1633
900 i16 -90 (ex poliisiauto) 392 tkm, 900 CD T16 -85 (ex maaherra-auto) 494 tkm, 9-3t -10 Biopower 104 tkm
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Minä ainakin rakennan akulle paikan takakonttiin.

Konehuoneeseen tulee siten ruhtinaalliset tilat, "soittoventtiileille" yms.

Saabilla on olemassa kyseiseen johdotukseen sopivat muovikourut, jalkalistan sisäpuolelle.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

salomi kirjoitti:OG satkussa voi hyödyntää kattoluukun moottorin piuhoja. Sulakekin on valmiina paikallaan. Piuhan päät roikkuu vararenkaan tietämillä ja neliöitäkin on riittävästi.
Jeps, pitää katsoa, kuinka tonnarista löytyy vastaavaa...

Toi piuha-neliö juttu on aika jännä. Johtunee varmastikin "kovista" biltema-tuning-hifilaite-pönkityksistä, että parin sadan watin huipputeholaitteellekin laitetaan perhananmoisia piuhoja, monia monia neliöitä. Kun esimerkiksi aattelee starttimoottorille menevää kaapelia, niin ei siinäkään montaa neliötä vaikuta olevan. Ja hetkellinen teho on sentään kilowatteja :idea: Toki eihän piuhaa kuormiteta kuin hetki, mutta silti...

Tarttu vielä duunista vanha kannettava mukaan, joten jos sen askartelis hanskalokeroon ja tyrkkäs ulkopuolisen näytön/näppiksen. Toisaalta se vaatii 15v-jännitteen, mutta ei ollenkaan niin paha kuin pyörittää pc:tä 230 voltilla.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Firges9000 kirjoitti:Minä ainakin rakennan akulle paikan takakonttiin.

Konehuoneeseen tulee siten ruhtinaalliset tilat, "soittoventtiileille" yms.

Saabilla on olemassa kyseiseen johdotukseen sopivat muovikourut, jalkalistan sisäpuolelle.
Tuommoinen olisi kyllä päällikkötason ratkaisu 8)
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Matalajännitepuolella vedon pituus on ratkaiseva .Koneesta konehuoneeseen ei oo pitkä matka ,muta koneesta tai akusta takapaksiin on jo monikertainen.Foorumissa seikkalievat sähkömiehet selvittänevät asian varmaan tarkemmin. Mulla on vahvarit (60 ampeeria)
takana ja syöttökaapeli on 50 neliöistä.
Omat juttuni elämässä oon viipaloinut seuraavasti:katso mitä tarvitset ja osta pykälää parempi, niin ei jää kaivelemaan ,et olisko pitänyt...
Vastaa Viestiin