
Virranulosotto takakonttiin
Virranulosotto takakonttiin
Saako Saabilta sarjaa jolla saa virranulosoton takakonttiin? Vai löytyykö vastaavia sarjoja esim. Hellalta tjsp. Ja osanumero olis kiva, kiitos. Nyt on sellainen pakko saada, kun saatiin kodinkonekaupassa mukana Electroluxin CoolBox 

-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Helpoin ja halvin, ei välttämättä tyylikkäin, on ostaa pari metriä parikaapelia ja katkaista kylmälaukun oma johto keskeltä ja jatkaa se vaikka abikoliittimillä ja vetää suksiluukusta taakse asti. Ei se loota sulla ole mukana kuitenkaan niin usein, etä maksaa vaivan siirtyä kakkosvaihtoehtoon...
Toinen on sitten ostaa biltemasta tms. tupakansytyttimen liitin ja sitä parikaapelia ja sitten vetää sulakkeelta tai tupakansytyttimen johdoista ryöstölähdöt ja ovilistojen ali tai mistä ne takakaiuttimien johdot sitten meneekään.
Jos joku sarja löytyy niin varmaan siinä on sarjalisä hinnassa...
Toinen on sitten ostaa biltemasta tms. tupakansytyttimen liitin ja sitä parikaapelia ja sitten vetää sulakkeelta tai tupakansytyttimen johdoista ryöstölähdöt ja ovilistojen ali tai mistä ne takakaiuttimien johdot sitten meneekään.
Jos joku sarja löytyy niin varmaan siinä on sarjalisä hinnassa...

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
elkparts
tuolla on ainakin yks "made-in-sweden"-sarja uudempiin... on kaapelilla tosiaan hintaa
http://www.elkparts.co.uk/product_info. ... ts_id/2035
j
ps. hienot tarrat samalla sivulla
http://www.elkparts.co.uk/product_info. ... ts_id/2035
j
ps. hienot tarrat samalla sivulla
9-3 Coupe 2.0T
Elikkä löytyy, joten joku päivä varaosaputkaan haastattelemaan...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Mul oli entises autos eli og 900:ses virran ulos otto, tosin sen asentelin niin et oli "roikka" takajalkatilas maton alla ja siitä sit sai vedettyä 12 volttii ulos ikkunan kautta työvaloille, jotka oli kattotelinees kiinni... Toteutettu niin et yks lisävalojen kytkentäsarja releineen lisättynä kytkin kojelautaan et saa päälle pois tarvittaessa+sellainen ajoneuvo sähköpistoke joita käytetään esim konehuonees sähköjen pikaliittimenä, tilalle kävis yhtä hyvin tupakansytytin... Piuhat suoraan akulta relelle ja siitä sit sisälle läpiviennin kautta ja lattiamattojen alle ja taakse... Ei ehkä kauheen kaunis systeemi, mut toimii ja ei se pahemmin siel sisällä näy jos vaik vetää viel takapenkin ali takapaksiin asti... Ja ei ainakaan maksa paljon ku ostaa pelkät piuhat, jos tekee ilman relee... 
Ja kannattaa sit tosiaan muistaa laittaa se sulake sinne piuhaan akun lähelle...

Ja kannattaa sit tosiaan muistaa laittaa se sulake sinne piuhaan akun lähelle...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Mikä mahtaa olla tehonkesto takaluukun tietämillä olevilla virtapiuhoilla? Ainakin nyt noilla antenni- ja vetokoukkujohdutuksilla...
Kaukaisena projektina oon suunnitellu halpaa multimediakonstia. Invertterin kautta vanha pöytä-pc konttiin ja näytön sekä hiiren/näppiksen (tai sit langattomana) piuhat kojelautaan.
Tommonenhan pc vaatii helposti kymmeniä watteja, joten ei varmaan noista nakkipiuhoista siihen hommaan ole...
Mielessäni rakentelin jo radiopaikkaanki sopivaa pc:tä, mutta kalliksi tulee ja lisäksi päivitettävyys on olematon.
Kaukaisena projektina oon suunnitellu halpaa multimediakonstia. Invertterin kautta vanha pöytä-pc konttiin ja näytön sekä hiiren/näppiksen (tai sit langattomana) piuhat kojelautaan.
Tommonenhan pc vaatii helposti kymmeniä watteja, joten ei varmaan noista nakkipiuhoista siihen hommaan ole...
Mielessäni rakentelin jo radiopaikkaanki sopivaa pc:tä, mutta kalliksi tulee ja lisäksi päivitettävyys on olematon.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Ompahan järeet piuhatMusti kirjoitti:9-5:ssä se vetokoukun jatkuva virta tulee 25A sulakkeen kautta, joten tehoa saa kohtalaisesti. Piuha taisi olla 2,5 mm2.Henkka #2283 kirjoitti:Mikä mahtaa olla tehonkesto takaluukun tietämillä olevilla virtapiuhoilla? Ainakin nyt noilla antenni- ja vetokoukkujohdutuksilla...
Musti



SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Jeps, pitää katsoa, kuinka tonnarista löytyy vastaavaa...salomi kirjoitti:OG satkussa voi hyödyntää kattoluukun moottorin piuhoja. Sulakekin on valmiina paikallaan. Piuhan päät roikkuu vararenkaan tietämillä ja neliöitäkin on riittävästi.
Toi piuha-neliö juttu on aika jännä. Johtunee varmastikin "kovista" biltema-tuning-hifilaite-pönkityksistä, että parin sadan watin huipputeholaitteellekin laitetaan perhananmoisia piuhoja, monia monia neliöitä. Kun esimerkiksi aattelee starttimoottorille menevää kaapelia, niin ei siinäkään montaa neliötä vaikuta olevan. Ja hetkellinen teho on sentään kilowatteja

Tarttu vielä duunista vanha kannettava mukaan, joten jos sen askartelis hanskalokeroon ja tyrkkäs ulkopuolisen näytön/näppiksen. Toisaalta se vaatii 15v-jännitteen, mutta ei ollenkaan niin paha kuin pyörittää pc:tä 230 voltilla.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Tuommoinen olisi kyllä päällikkötason ratkaisuFirges9000 kirjoitti:Minä ainakin rakennan akulle paikan takakonttiin.
Konehuoneeseen tulee siten ruhtinaalliset tilat, "soittoventtiileille" yms.
Saabilla on olemassa kyseiseen johdotukseen sopivat muovikourut, jalkalistan sisäpuolelle.

SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Matalajännitepuolella vedon pituus on ratkaiseva .Koneesta konehuoneeseen ei oo pitkä matka ,muta koneesta tai akusta takapaksiin on jo monikertainen.Foorumissa seikkalievat sähkömiehet selvittänevät asian varmaan tarkemmin. Mulla on vahvarit (60 ampeeria)
takana ja syöttökaapeli on 50 neliöistä.
Omat juttuni elämässä oon viipaloinut seuraavasti:katso mitä tarvitset ja osta pykälää parempi, niin ei jää kaivelemaan ,et olisko pitänyt...
takana ja syöttökaapeli on 50 neliöistä.
Omat juttuni elämässä oon viipaloinut seuraavasti:katso mitä tarvitset ja osta pykälää parempi, niin ei jää kaivelemaan ,et olisko pitänyt...