Virranulosotto takakonttiin

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

salomi kirjoitti:OG satkussa voi hyödyntää kattoluukun moottorin piuhoja. Sulakekin on valmiina paikallaan. Piuhan päät roikkuu vararenkaan tietämillä ja neliöitäkin on riittävästi.
Jeps, pitää katsoa, kuinka tonnarista löytyy vastaavaa...

Toi piuha-neliö juttu on aika jännä. Johtunee varmastikin "kovista" biltema-tuning-hifilaite-pönkityksistä, että parin sadan watin huipputeholaitteellekin laitetaan perhananmoisia piuhoja, monia monia neliöitä. Kun esimerkiksi aattelee starttimoottorille menevää kaapelia, niin ei siinäkään montaa neliötä vaikuta olevan. Ja hetkellinen teho on sentään kilowatteja :idea: Toki eihän piuhaa kuormiteta kuin hetki, mutta silti...

Tarttu vielä duunista vanha kannettava mukaan, joten jos sen askartelis hanskalokeroon ja tyrkkäs ulkopuolisen näytön/näppiksen. Toisaalta se vaatii 15v-jännitteen, mutta ei ollenkaan niin paha kuin pyörittää pc:tä 230 voltilla.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Firges9000 kirjoitti:Minä ainakin rakennan akulle paikan takakonttiin.

Konehuoneeseen tulee siten ruhtinaalliset tilat, "soittoventtiileille" yms.

Saabilla on olemassa kyseiseen johdotukseen sopivat muovikourut, jalkalistan sisäpuolelle.
Tuommoinen olisi kyllä päällikkötason ratkaisu 8)
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Matalajännitepuolella vedon pituus on ratkaiseva .Koneesta konehuoneeseen ei oo pitkä matka ,muta koneesta tai akusta takapaksiin on jo monikertainen.Foorumissa seikkalievat sähkömiehet selvittänevät asian varmaan tarkemmin. Mulla on vahvarit (60 ampeeria)
takana ja syöttökaapeli on 50 neliöistä.
Omat juttuni elämässä oon viipaloinut seuraavasti:katso mitä tarvitset ja osta pykälää parempi, niin ei jää kaivelemaan ,et olisko pitänyt...
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Itse en vahvareita ajattele tuossa.
Tosin toimii tuo vahvari-juttukin kyllä, Jaapen suunnitelmien mukaan.

Mä ajattelen ennen kaikkea tilansäästöä konehuoneessa ja sitten painojakaumaa :oops:

Takapaksissa on tilaa, sinne menee yks mäyräkoira vähemmän.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Vastaa Viestiin