Onko kukaan koskaan onnistunut kiertämään parkkisakkoa?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
SeppoP
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Ke Huhti 27, 2005 20:57
Paikkakunta: Hämeenlinna

Onko kukaan koskaan onnistunut kiertämään parkkisakkoa?

Viesti Kirjoittaja SeppoP »

Sain tässä taannoin parkkisakon melkein omalla pihalla. Olivat tietyön vuoksi kantaneet paikalle sellasen vaikeesti havaittavan pysäköinti kielletty -kyltin. Lukasin vähän lain määräyksiä, ja kyselinkin vähän asiasta pysäköinnin valvonnasta:

http://www.tampere.fi/pyto/kysy/siirrettavamerkki.htm

Muutenkin nuo Tampereen pysäköinninvalvonnan sivut on ihan hauskaa luettavaa. Virkailijat aika tylyjä kommentteja ovat antaneet usein kysyttyä -palstalla :D

Lakia asian tiimoilta suomeksi löytyy tästä linkistä:

http://www.laki24.fi/liik-parkkisakot.html

Pysäköintivirhemaksustahan voi antaa vastalauseen. Mutta kysynkin, millainen sen pitäisi olla, ettei tarvitsisi maksaa? Onko kukaan koskaan onnistunut kiertämään parkkisakkoa? Ja jos on, niin miten? Jos jotain kavereilta kuultuja juttujakin on tarjolla, kirjotelkaa ihmeessä!
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Ite sain koulun pihassa aikoinaan parkkisakon ja suutuin siitä niin paljon, että
soitin koulun johtajalle ja kysyin että mikä vimma niillä on sakottaa koulun pihassa.

Mulla kävi tuuri... silloin oli koulussa joku kokous ja oli sovittu parkkipirkkojen kanssa että ei sakoteta kun tulee nin paljon porukkaa.

Valitin siitä sakosta ja ei tarvinnut maksaa...

hieman eri juttu, mutta kyllä niitä voi voittaakkin niitä parkkisakkojuttuja...
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Muksu »

Kaveri sai Espoolaisella kerrostaloalueella sakot, kun oli jättänyt autonsa kääntöpaikalle tuttunsa luona käydessään. Tämä tapahtui ilta-aikaan ja kaverin tuttu oli todennut "Jätä siihen vaan, ei näin illalla kukaan käy sakottamassa". Toisin kuitenkin kävi.

Kaveri valitti Espoon pysäköinninvalvontaan ja kertoi, että hänellä oli raskaita kantamuksia, jotka läheiseen kerrostaloon piti viedä, mutta kyseisen talon pihatielle=PELASTUSTIE:lle oli joku pysäköinyt autonsa. Tällöin joutui kaverini etsimään autolleen toisen purkupaikan mahd. läheltä, mutta muita vähiten häiritsevästi. Sakko mitätöitiin.

En muista menikö tarkalleen näin...täytynee kysästä kun muistan :roll:
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Sain sakot oppilaitoksen parkkipaikalla. Parkkipaikalla oli lupalaput käytössä ja itselläni sellainen oli rekisterinumerolla varustettuna. Ei vaan ollut ikkunassa.

Valitin ja sakko mitätöitiin kun lapusta oli jäänyt selvästi laittamatta syy sakkoon. Siinä kun ei sopivaa rastinpaikkaa oikein ollutkaan.
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Viime kesänä kaupungille työskennellessäni olin jättänyt auton työmiehille tarkoitetulle parkkipaikalle unohtaen laittaa tuulilasiin pysäköintiluvan. Kävin valittamassa ja väitin lapun tippuneen ovea sulkiessani, läpi meni. :)
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
Aaviita
"Hirsch"
Viestit: 917
Liittynyt: La Kesä 18, 2005 18:31
Paikkakunta: 33310

Viesti Kirjoittaja Aaviita »

Mimmi kirjoitti:Kokemuksesta voin kertoa, ettei Tampereen pysäköinninvalvojalle kannata lähettää vastalausetta, se kuitenkin hylätään. On kuulemma "täysmulkku mies".

Tämän asian olen itse kysynytkin parkkipirkolta ja Tamperelaisilta kanssaSaabisteilta.
Jep, pitää paikkansa. Kokemusta on kyseisestä "herrasta".
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Jokke A kirjoitti:Viime kesänä kaupungille työskennellessäni olin jättänyt auton työmiehille tarkoitetulle parkkipaikalle unohtaen laittaa tuulilasiin pysäköintiluvan. Kävin valittamassa ja väitin lapun tippuneen ovea sulkiessani, läpi meni. :)
ex-pomo unohti laittaa oman lappunsa näkösälle vaikka oli ostanut sen, ja ei mennyt toi kikka läpi että ilmavirta lennäti lapun pois kojelaudalta ovea sulkiessa.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Kaverilla kävi kerran mäihä, kun parkkipirkko oli kirjoittanut rekisterinumeron väärin :lol:

Itse olen saanut virhemaksun minuutin yli pirkkojen "aloitusajan" aamulla. Kiven kovaan väitti täti vastaan maksamattomuudesta ja itse pauhasin takaisin, että "kuka tähän aikaan välittää, kun eihän tässä kadulla ole ku kaksi autoa; toinen sinun ja toinen minun!!!". Tais olla menossa töihin tai muuten vaan etti "kohteita". Kaiken huippuna oli niin tapojensa orja ettei voinut ojentaa lappua vaan alkoi laittamaan pyyhkijän alle jolloin karjaisin "S!"&%?a koske siihen pyyhkijän ku ei sun p#¤%#&e!!!" ja riuhtaisin lapun ämmän kädestä. Eikä sekään riittänyt ja heti virka-ajan alettua tapaamaan pirkkojen "ylintä". Tulipa silleki jauhettua siitä, että pitääkö tässä kaikkien kellot olla valtionajassa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
SeppoP
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Ke Huhti 27, 2005 20:57
Paikkakunta: Hämeenlinna

Tampereen pysäköinninvalvonnan sivut

Viesti Kirjoittaja SeppoP »

Kannattaa vielä käydä lukasemassa nuo Tampereen kaupungin pysäköinninvalvonnan nettisivujen usein kysyttyä -palstat. Siellä "herra" on kyllä tylyä tekstiä kirjotellut kysymyksiin "vastauksiksi". Usein varsinainen vastaus jää kyllä saamatta.

http://www.tampere.fi/pyto/kysy/index.htm

Jos ei oo saanu viimeaikoina parkkisakkoa, niin hyvät naurut noista ainakin saattaa irrota. Muutamat vastauksista on tosi huvittavia...
eltzi
"Turbo"
Viestit: 279
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 23:42
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja eltzi »

mäpä vältin oman sakkoni kun kaveri oli pysäköinnin valvojana ollu ni kävi koneelta nappaamassa pois :twisted: no oli siihen kyllä ehkä vähän aihettaki ku olin töissä siinä mutta ei varmaan ois menny valitus muuten läpi :roll:
Eltzi #1888 p.040-7416902
Saab 96 V4 SUPER -78
Saab 9-5 Aero -00
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Työkaverin appiukko on taksikuski. Kertaakaan ei ole maksanut pysäköintivirhemaksua. Valituksen perusteena on, että kävi auttamassa ja saattamassa heikkokuntoista asiakasta kotiinsa. Tähän asti on mennyt läpi kuulemma.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
jamala
"Turbo"
Viestit: 266
Liittynyt: Ke Heinä 07, 2004 14:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jamala »

Mimmi kirjoitti:Kokemuksesta voin kertoa, ettei Tampereen pysäköinninvalvojalle kannata lähettää vastalausetta, se kuitenkin hylätään. On kuulemma "täysmulkku mies".

Tämän asian olen itse kysynytkin parkkipirkolta ja Tamperelaisilta kanssaSaabisteilta.
Allekirjoitan omasta kokemuksesta... Mrr.
Jaakko #2077
9-5 Aero Wagon -09 KA
OG900S Cabriolet -94 HA
2x96 -75, Toinen ajossa, toinen museoprojekti
Haksu
"Viggen"
Viestit: 601
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 03:17
Paikkakunta: Vehmersalmi

Viesti Kirjoittaja Haksu »

Tässä aiheeseen liittyvä Pilapuhelu http://webd.savonia-amk.fi/www/ks29495/Parkkipirkko.mp3
Jäsen 2762 "Jälleen palattu Saab kantaan"
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2869
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Mimmi kirjoitti:Kokemuksesta voin kertoa, ettei Tampereen pysäköinninvalvojalle kannata lähettää vastalausetta, se kuitenkin hylätään. On kuulemma "täysmulkku mies".

Tämän asian olen itse kysynytkin parkkipirkolta ja Tamperelaisilta kanssaSaabisteilta.
Kyseinen kaveri ei varmastikaan omista muuta liikkumavälinettä kuin polkupyörän. Ainakin tuntuvat kaupunkipäättäjät olla näitä ratikka-kauppa-kesäloma-juna-tyyppejä. Yksityisautoilu on pahan alku. Yleisönosastolta saa tasasin väliajoin lukea huvittavia kirjoituksia helsinkiläisiltä, jotka vaativat lisää veroa bensaan ja ympäristömaksuja autoihin. Suureen ääneen ihmetellään, että mihin täällä Suomessa yksityisautoja tarvitsee.... :lol:
Oli Hesarissakin viime syksynä esittelyssä kaveri, joka on laatinut suurimman osan nykyisistä autoon kohdistuvista maksuista, itse ei muistaakseni ollut edes ajanut ajokorttia. Ampus itteensä päähän.... :roll:

Entisen kämpän parkkiksella oli eläimellisen kova vahtiminen parkkikiekosta. Kolme kertaa sain siellä sakon, ja kaksi niistä kahen päivän sisällä. Sen toisen sakon jälkeen aattelin päivällä auton ohi kulkiessani, että pitäskö vääntää kiekolla lisää aikaa. En sit sitä tehny, ku aattelin, ettei ne kuitenkaan voi taas iskeä. No, kun tulin takas, niin sakkohan siinä lerpatti. Siin palo hermot, soitin sinne parkkivalvontaylivirastoon ja meuhkasin kohtalosta. Täti oli tiukkana, sakko mikä sakko. Lopuks sanoin, et ette ois saanu sakotettuun jos oisin siirtäny kiekkoo. Siihen se väitti, et se on laitonta ja niillä on konstit seurata sitäkin. Tivasin et mitä keinoja niillä siihen muka on. Kuulemma keinot löytyy. Kysyin vielä et kuvaako ne ne autot vai mitä. Ei kertonu. Toisaalta epäilen, et niillä mitään konsteja siihen oo... tai toisaalta virka-suomessa kaikki on mahollista :!:
Lopetin puhelun siihen, et kerroin alkavani rakentaa aurinkosähköllä toimivan kellokoneiston sisältävän parkkikiekon, jolla on aina oikea aika mittarissa. Täti totes, et jos ne semmosen havaitsee niin se on poliisiasia.

Just joo :wink:
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
miklaa
"Ruisku"
Viestit: 133
Liittynyt: To Elo 26, 2004 12:12
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja miklaa »

Isäni oli jättänyt auton tyhjälle vinoparkkipaikalle hetkeksi aamulla asioilla käydessään. Paikalla oli ilmeisesti sellaiset ei-tuplamittari ja oli lyönyt rahan kuskinpuoleiseen mittariin, kun se oli luonnollisesti lähempänä, mutta oikea mittari olikin pelkääjän puolella. Takaisin tullessa parkkipirkko oli jo kirjoittanut laskun. Ei voinut sitä enää itse peruakaan, vaan piti tehdä valitus. Valitus meni läpi, kun viereiset ruudut olivat edelleen tyhjiä ja maksu voimassa. Jonkun puoltavan selityksen p-pirkko ilmeisesti kirjasi maksumääräykseen tai johonkin (ihme kyllä). Olisi pitänyt mennä reunasta tarkastamaan, miltä puolelta ruutua mittarit lähtevät liikkeelle, kun parkkipaikka oli tyhjä. Kukahan sen systeemin on suunnitellut. Tämä tapahtui muistaakseni Raumalla.
SAAB 9-5 2.3T A Wagon Vector (-05)
Vastaa Viestiin