Paljonko Saabeilla maksimaalisesti ajettu? Jos saisi tietoa mallikohtaisesti, niin ei olisi pahitteeksi. Yksi saabisti väitti, että on luultavasti päästy lähelle miljoonaakin. Entä tiedä pitääkö paikkansa. Jos netistä löytyy tähän tietoa, niin antakaa nettiosoite.
Yhellä farmari Volvolla oli kuulemma ajettu yli miljoonan. Oliko jopa 1 800 000 km. Ja se oli dieseli.
Sillä oulussa pyörivällä limusiini-mersu taksillakinhan on ajettu kuulemma jotain 1,5 miltsiä.. Ja se on yksityinen. On siinä saanu rullailla pitkin kyliä.
Joo, olen nähnyt kolme kertaa ja se on siisti auto kyllä. Hyvinhän tuo näytti liikahtavan, vaikka sillä olisi niin paljon ajettu. Kuinka iso moottori siinä lienee?
Mutta mun entisellä panssarivaunulla (Saab 9000 2.0 T -88) ajettiin 440.000 km ilman vaikeuksia ja ajo jatkuu edelleen kaverin toimesta Tampereella. Tosin 80-luvun lopulla noi ZF:n automaattilaatikot olivat herkkiä hajoamaan, niinpä panssarivaunuun vaihdettiin laatikkoakin 2 kertaa.
Eli kyllä ovat kestäviä autoja....
....varsinkin kun vertaa aiempaan autoon Madza 323 1.5 SDX -83, jolla ajettiin about 220 thkm, jonka suorituksen jälkeen japski oli aivan loppu ; )))
Siinä Oulun taksilimusiinissa on 250d kone. Muistaakseni siittä oli juttua yhessä ilmaisjakelussa viime talvena.
Sitä mietin että kestääkö nämä 90 luvun Gm tekeleet samoja kilometrejä niin kuin aiemmin valmistetut mallit. Vai meneekö hermot noiden sähköjärjestelmien kanssa, ennen kuin mekaaniset osat loppuu. Koneethan on kuitenki ollut tuota valurautaa sportsedaniin mennessä.
Kerran oli meiän talossa ooppeli, ensimmäinen ja viimeinen. Kyseessä 96vuoden surunkuuluisa vectra, joita valmistettiin pelkästään maanantaisin
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Juu, eihän sitä voi vielä varmaksi tietää, että kestävätkö GM Saabit ollenkaan, mutta ei nuo mitenkään huonoilta vaikuta. Minä ainakin olen ERITTÄIN tyytyväinen autooni! Pitäisi jonkun ottaa jossakin päin maailmaa projektiksi testata vaikka GM900:ta ja GM9000:ta niiden kestävyyden osalta!
Minua kyllä epäilyttää hieman tuo 9-3SS, koska siina alkaa ehkä olemaan sitä Opelin paskaa joka paikassa!
Tuo mun aero on vasta sisään ajettu (n.315t.km), En kyllä tiiä mitä siihen on laitettu mut moottorin puolelle kunnosta ja äänistä päätellen ei ole konetta avattu kertaakaan eikä turboo tarkastettu ennenkun oon ite sen kattonu. Turbonhan tosin on ollu pakko vaihtaa jossain 150-180tkm jälkeen ku kuulemma ne ei meinaa kestää tota enempää. Vai oonko ihan väärässä??? Onko kellää tietoa kauanko ahdin kestää katu autossa?
Edellinen -84 3D alunperin kaasarivehje, sittemmin turbo, kerkesi nähdä korinsa osalta tietä n.750tkm kunnes outokummun paikalliset suuruudet varastivat ja polttivat sen. Kori oli kilometrimäärästä huolimatta ihan ok, ainoat hitsatut paikat koko kulkineessa oli molemmin puolin konepeltiä saab(turbo) merkin kohdalla.
Saab 900 Aero -88, kilometrejä mittarissa 473tkm ja 330tkm kohdalla vaihdettu kansipahvi ja venttiilin ohjurinkumit. Samalla kertaa ahdin uusittu isompaan alkuperäisen jäädessä ehjänä hyllyyn. Muutoin kone ja laatikko avaamaton. Aikanaan huollettu ja myös laatikkoöljytkin vaihdettu säännöllisesti.