Kutostiellä Utissa pahan näköinen onnettomuus 19.7.2005

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Juu-juu..mutta tapaus kerrallaan.
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Kuva

Tosi pahan näköistä jälkeä.
Stene
"Hirsch"
Viestit: 952
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 21:00

Viesti Kirjoittaja Stene »

curry
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

nef kirjoitti:Niiden kalustokin on yleensä semmoista mikä ei suomessa enää mene katsastuksesta läpi.
Muuhun en puutu, mutta pakko on huomauttaa että kyllä sitä kotimaisetkin kuljetusliikkeet taitaa vaarallisen paskan kaluston käytön..

Ekana tulee mieleen jo vähintään 3 vuotta perkeleesti puoltaneet jarrut yhdessä laitteessa, toinen näin äkkiseltään: joskus oli useamman päivän liikenteessä käytännössä jarrutonkin auto, kun kolmesta akselista vain yksi jarrutti, ja sekin oli teliakseli..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Stene
"Hirsch"
Viestit: 952
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 21:00

Viesti Kirjoittaja Stene »

Haza kirjoitti: Ekana tulee mieleen jo vähintään 3 vuotta perkeleesti puoltaneet jarrut yhdessä laitteessa, toinen näin äkkiseltään: joskus oli useamman päivän liikenteessä käytännössä jarrutonkin auto, kun kolmesta akselista vain yksi jarrutti, ja sekin oli teliakseli..
Itse olin bussitallilla kesätöissä ja siellä näin kuinka paskassa kunnossa olevilla autoilla ajetaan. Joka päivä oli jossain bussissa hitsattavaa jne.
(itse olin maalaushommissa)
curry
janppa90
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Ke Heinä 06, 2005 12:56
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja janppa90 »

mielestäni punainen on opel ja harmaa peugeot
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Harmaa oli 406:n... ja oli siinä kolarissa muistaakseni osallisena myös keltainen 306:kin...
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
tamtami
"Aero"
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:35

Viesti Kirjoittaja tamtami »

Joo, itse kans kuskina noin 6 vuotta olleena voin sanoa ettei tarvita venäläisiä jotta autoissa olisi vikoja. Kyllä suomessa niin paljon kusetetaan katsastusukkoja ja poliisia ettei ole tosikaan.
MB E 200 CDIA -02
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
JuHem
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja JuHem »

Venäläiset rekat on nykyään melko hyvässä kunnossa koska ovat oppineet, että niitä valvotaan rajoilla. Ja jos auto ei ole kunnossa niin sakon kanssa takaisin. Alkaa bisnekset äkkiä kärsimään jos autot palaa aina lähtöpisteeseen.
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
persetinpersetti
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: Ti Elo 24, 2004 15:01
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja persetinpersetti »

Katsatuskonttorit saapivat rahaa mm katsastuksista.
Henkilöautopulella se näkyy jälkitarkastuksina :(
Autoliikkeestä ostin auton, joka käytiin katsastamassa kaupantekopäivänä, olin mukana. Veikkaanpa, että itse olisin joutunut auton uudestaan koonttoorilla käyttämään, mutta kun kyseessä oli autoliike, joka niitä autoja päivittäin "vakiasiakkaana" käyttää, ei mainintoja tullut. :? .
Samoin kuljetusliike, jonka naapurissa oli katsastuskonttori, käytti autonsa yli 30km päässä toisella konttorilla, koska sieltä tulee helpommin leima.
Oletteko muuten huomanneet, että lähiseudun konttoreissa on lähes samat hinnat. Oikeastaan koko suomessa on lähes samat hinnat.
Yli 50E on mielestäni kova raha puolen tunnin hommasta. Vaikkakin se kattaa pajan laitteet, palkat ja vuokrat, olihan katsastuksen hinta 10v sitten 50mk ja alani tuntipalkka 36mk nyt on palkka noin 10E.
Yleensä kun se aiheuttaa vielä 10E lisälaskun jälkitarkastusesta.
Ymmärrän, jos jarruista tms turvallisuusviosta hylkäävät, vaan jos vähän savuttaa ja polttimo on palanu niin saatte uskoa, että
KYLLÄ VITUTTAA.
Vuoden ajelin katsastamattomalla autolla kun oli siinä reikä.
Ei paljoo haitannu. Tai yritinhän mie sen katsastaa vuan kun oli se reikä.
Empä arvellu kiinni jääväni kun ihmisiksi ajelen.
Sillon kyllä vähän pelotti kun se volskinpaska särky tienpäälle ja polliisit pysähty kyselemään, että tarviinko apua.
Nyt tunnustan kaiholla, että en enää aja saabilla.(klonksvagen)(just se minkä se autoliike kävi katsastamassa); voi perkele mie oon tyhmä, sillä mulla oli välissä 4kpl saabeja ja ne MENI läpi leimasta ja muutenkin saappi miun taas piti ostaa, mutku mulla oli voorti (vm94)ja siitä piti päästä eroon ASAP. Nyt oon kyllä jo niin kännissä jotta pittää lopettoo, notta soromnoo!!
ps. elkee saappia vaihtako mihinkään paskoihin. "nim.en enää ikinä osta f..dia " lainatakseni tuulilasin yleisöosastolle kirjoittanutta.

HEII! ostakee saapin talvipyöriä. väsäilen ilmotuksen tuonne osto ja myyntiosastolle.

PPSS! ! on muuten erinomaisen hyvä foorumi, siis paras. nim muihinkin merkkeihin tutustunut. :D :D :D :D :D :D :D :D kaikille kaikkee hyvää :D :D :D :D
Ennen koiralta kusi loppuu kun saappi hajoo
3600
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: La Kesä 18, 2005 15:25
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja 3600 »

Ja lopputulos: Kovin on halpa ihmishenki.

Yle 8.9.: "Venäläismies sai yhden vuoden ja neljä kuukautta ehdollista vankeutta. Tuomiosta vähennetään vajaat kaksi kuukautta, jonka kuski ehti olla vangittuna. Miehelle määrättiin maksettavaksi korvauksia reilut 2 400 euroa ja hän pääsee heti palaamaan kotimaahansa Venäjälle.

Venäläismiestä syytttiin kolmesta kuolemantuottamuksesta, kolmesta vamman tuottamuksesta ja liikenneturvallisuuden vaarantamisesta."
9-3 NG 2.0t -> 9-3 SC 1.8t -> S60 2.4D
Ei kiire, odotan viime hetken paniikkia.
Vastaa Viestiin