Hiclone pyörrekiihdytin?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

mikkoimp kirjoitti:
mutta nyt asiaan joka tosin on hiukan ot..
tupla kaasarisesta gt corollasta mitattiin 50mm pitkillä kiihdytys suppiloilla 13hv enemmän samassa penkissä samana iltana kuin ilman suppiloita.
kyllä piti oikein muutama veto vetää että uskoi noin ison eron! penkittäjä sanoi että yleensä ero on luokkaa 5hv..
Ja mites kävi alapäässä väännölle?
#1730
500whp.net member
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

Vigge kirjoitti:
mikkoimp kirjoitti:
mutta nyt asiaan joka tosin on hiukan ot..
tupla kaasarisesta gt corollasta mitattiin 50mm pitkillä kiihdytys suppiloilla 13hv enemmän samassa penkissä samana iltana kuin ilman suppiloita.
kyllä piti oikein muutama veto vetää että uskoi noin ison eron! penkittäjä sanoi että yleensä ero on luokkaa 5hv..
Ja mites kävi alapäässä väännölle?
pieni notkahdus piikki siihen tuli mutta sillä ei nyt niin väliä ollut kun ralli autosta kyse oli, ala vääntöä pitäisi olla tommosessa 1,6 koneessa niin pirusti lisää että sitä voisi käyttää...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

mikkoimp kirjoitti:
Vigge kirjoitti:
mikkoimp kirjoitti:
mutta nyt asiaan joka tosin on hiukan ot..
tupla kaasarisesta gt corollasta mitattiin 50mm pitkillä kiihdytys suppiloilla 13hv enemmän samassa penkissä samana iltana kuin ilman suppiloita.
kyllä piti oikein muutama veto vetää että uskoi noin ison eron! penkittäjä sanoi että yleensä ero on luokkaa 5hv..
Ja mites kävi alapäässä väännölle?
pieni notkahdus piikki siihen tuli mutta sillä ei nyt niin väliä ollut kun ralli autosta kyse oli, ala vääntöä pitäisi olla tommosessa 1,6 koneessa niin pirusti lisää että sitä voisi käyttää...
Juu, en sitä tarkoittanutkaan, lähinnä vaan sitä että kiihdytyssuppilolla yleensä tehoalue siirtyy ylemmäs alapään kustannuksella, jolloin RMS teho säilyy suhtu ennallaan kierrosalueen läpi.
#1730
500whp.net member
nef
"Ruisku"
Viestit: 141
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 13:39
Paikkakunta: Porvoo, hamari

Viesti Kirjoittaja nef »

onpa hieno laite!!! :-[
ei luulisi suomalaisten menevän tähän halpaan paskaan?
jos tommoinen vehje asennetaan ennen kasutinta niin viimeistään siinä vaiheessä kun ilma tulee kaasuttimen läpän ohi niin kierre pysähtyy.
Se on vaikeaa pyöriä jos on seinät vastassa kahdella puolella aukkoa!!!!

Lisäksi moottorin ilmasaatavuus huononee kun pannaan kuristus letkuun, tämähän on ihan selvää pässinlihaa.

se on varmaan pakko olla katsojissa vikaa kun ei uskota mitä myyjä sanoo!! kuten lukee niiden kotisivuilla.
YT.
Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)
jannu huoleton
"Tuplakaasari"
Viestit: 98
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 18:26
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jannu huoleton »

Faijan turbotonnarissa (-89 2.0T) tuntuu ainakin toimivan. Pärstuntumalta ahtaisi aikaisempaa alempaa. Itse olen kyllä skeptinen noiden "ihmevekottimien" suhteen mutta empä jaksa uskoa, että faija alkais pajunköyttä vääntämään asian suhteen. Täytyy käydä testaamassa auto jossain vaiheessa. Hyvä, jos jossain toimii...
ah79
"Hirsch"
Viestit: 957
Liittynyt: Ma Touko 31, 2004 09:10
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ah79 »

jannu huoleton kirjoitti:alkais pajunköyttä vääntämään
Jos tuollaiseen on mennyt rahaa tunkemaan, niin kyllä 99% ihmisistä siinä vaiheessa vääntää muille ja ennen kaikkea itselleen vaikka minkälaista pajunköyttä ennemmin kuin myöntää tunkeneensa rahansa ns. kankkulan kaivoon. No, yritä itse kokeilla autoa ilman ennakkoasenteita ja kerro sitten kokemuksesi...
#1970
tamtami
"Aero"
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:35

Viesti Kirjoittaja tamtami »

Se on mulle ainakin ihan sama mitä persdyno kertoo koska ihmisen persdyno tahtoo olla aika pitkälti omien aivojen ohjailtavissa. Eli perse tuntee sitä mitä mieli haluaa tuntea. Eli oikeille rullille ja toistoja, härveli irti ja paikallaan, sitten sen näkee. :twisted:
MB E 200 CDIA -02
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
HM
"Aero"
Viestit: 417
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 08:47
Paikkakunta: Peräpönkkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HM »

Psykolokiaaa...

Kyllä siinä karvalakki heilahtaa kun tuommoisen asennuksen jälkeen pitää kaasupoljinta kokeilla yli sen jo lähes vaijeriin hankautuneen tuharipoljin pituuden yli ja todeta.. "kyllä se piru toimii" ... ja munat ja maidot saa kauppareissulla kyytiä.

No ei vaite... eniten äkkivilkaisulta tuo tulppaesimerkki laittoi naurattamaan niin että meinasi kahvit roiskahtaa paidalle.
#2274
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

TM 11/2005 on testannut laitteen Ford Zetecin 1.8 moottorilla.
Tulokset olivat yhtenevät tehon, väännön ja päästöjen osalta oli asennettuna tai ei. Joten eipähän siitä ole haittaakaan :roll:

Vähän sama homma, kuin se magneetti polttoaineletkussa. Kiinni vaan, jos tuntee saavansa vastinetta rahalleen. Tämäkin vihannesleikkuri maksaa 90/180€ riippuen halkaisijasta :)
900C -86
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Nyt on jälleenmyyjä reagoinut TM:n testiin...Paljon on lätinää, mutta vähän substanssia :lol: Alla vähän lainausta (kys. teksti löytyy tuolta http://www.kaasutinexpertti.fi sivulta kokonaisuudessaan)

"Uutisia:


Asennevamma vai tiukka pipo?

Valtakunnan suurilevikkisin yleisteknillinen julkaisu Tekniikan Maailma on julkaissut numerossaan 11.05 testin Hiclone-pyörrekiihdyttimestä.

Vaikka itse testin suoritus sinänsä saattaa olla asiallisesti tehty, niin kirjoittajan yhteenvedon loppulause, joka on kirjoitettu seuraavasti "Ainakin tämän kokeen ja moottorin perusteella uskallamme siis sanoa, että Hiclonesta ei saada luvattua hyötyä.", antaa aiheen muutamaan kommenttiin.

Jos toimittaja rukka olisi kysynyt asiaa meiltä etukäteen, olisimme voineet kertoa, että kyseisellä tavalla viritetyistä moottoreista, oissa hengitystä on jo parannettu nokka-akselia muuttamalla, Hiclone ei anna mitään hyötyä. Tämä on testattu ST-Motorsin rulladynamometrissä endurance-luokan sääntöjen mukaan viritetyssä BMW-autossa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

V.J.S kirjoitti:Jos toimittaja rukka olisi kysynyt asiaa meiltä etukäteen, olisimme voineet kertoa, että kyseisellä tavalla viritetyistä moottoreista, oissa hengitystä on jo parannettu nokka-akselia muuttamalla, Hiclone ei anna mitään hyötyä. Tämä on testattu ST-Motorsin rulladynamometrissä endurance-luokan sääntöjen mukaan viritetyssä BMW-autossa.
[/i]
Kerrankin myyjä on testaamalla varmistanut, ettei tuotteesta ole mitään hyötyä. :lol:
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

V.J.S kirjoitti:

Jos toimittaja rukka olisi kysynyt asiaa meiltä etukäteen, olisimme voineet kertoa, että kyseisellä tavalla viritetyistä moottoreista, oissa hengitystä on jo parannettu nokka-akselia muuttamalla, Hiclone ei anna mitään hyötyä. Tämä on testattu ST-Motorsin rulladynamometrissä endurance-luokan sääntöjen mukaan viritetyssä BMW-autossa.
Mitkäköhän ne muut poikkeukset ovat, jos Ficuksen kohdalla ei tuo tehoa.
Itse en ainakaan löytänyt sivuilta listaa, jossa olisi kerrottu modit joiden kanssa ei toimi. Saattaa tuo toimimattomien lista olla aavistuksen pidempi kuin mitä toimivien... :lol:

Oli miten oli niin IHMO suuremmat säätöt ja paremman suorituskyvyn saa kun poistaa autosta muutaman ylimääräisen kilon, kuten varapyörä jne...
#1730
500whp.net member
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Jokke A kirjoitti:
V.J.S kirjoitti:Jos toimittaja rukka olisi kysynyt asiaa meiltä etukäteen, olisimme voineet kertoa, että kyseisellä tavalla viritetyistä moottoreista, oissa hengitystä on jo parannettu nokka-akselia muuttamalla, Hiclone ei anna mitään hyötyä. Tämä on testattu ST-Motorsin rulladynamometrissä endurance-luokan sääntöjen mukaan viritetyssä BMW-autossa.
[/i]
Kerrankin myyjä on testaamalla varmistanut, ettei tuotteesta ole mitään hyötyä. :lol:
Huomaa myös korrelaation BMW:n ja Fordin välillä. :lol:
Kuulostaa varsin luotettavalta.
#1730
500whp.net member
Vastaa Viestiin