no päästöveron perusteena olisi sitten auton paino, moottorin koko ja teho.
AL"Päästöveroissa eniten rangaistaan massaltaan ja moottoritilavuudeltaan isoja autoja. Erityisen ympäristöystävällisiä ja siten halpoja olisivat hydridiautot, jotka käyttävät sekä sähkö- että polttomoottoria"
Ei siis puhettakaan esim. etanoliautojen tukemisesta kuten Ruotsissa.
Tarvii varmaan lobotomian että noihin hommiin pääsee. Siis se 900kg 80 luvun japsi jossa on 1.5l kone on ympäristöystävällisempi kuin 90-luvun 1500kg , 2+ litranen katilla ja muillla systeemeillä varustettu auto.
Turvallisuudella ei ole siis valtiolle esim mitään merkitystä.
AL:"Vero-oikeuden professori Esko Linnakangas pitää kestämättömänä, että Suomi voisi jatkossa kerätä yli kuusi miljardia euroa liikenteestä vuosittain"
Heh semmoista ookkaan etteikö vois verottaa, kyllä nää kuituset ja kumppanit pystyy.
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Suomi on pieni ja köyhä maa ja sellaiseksi jääkin.