Luulisin että sinulla on B205E silloin, eli matalapaineturbo, vaikea varmistaa asiaa koska minullas ei ole EPC:tä nyt käsillä. Viisammat valistakoot enemmän.Sabaman kirjoitti:Kertokaa mistä tuo mootorin malli tulee?
Oma on 150 hv -00 2.0-E-48C/270 jos mitään sanoo. Missä se lukee autossa/papereissa mikä se on? Foorumin perusteella kyseessä 205E?
9-3 ja 9-5:n moottoriongelma
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Luulisin että sinulla on B205E silloin, eli matalapaineturbo, vaikea varmistaa asiaa koska minulla ei ole EPC:tä nyt käsillä. Viisammat valistakoot enemmän.Sabaman kirjoitti:Kertokaa mistä tuo mootorin malli tulee?
Oma on 150 hv -00 2.0-E-48C/270 jos mitään sanoo. Missä se lukee autossa/papereissa mikä se on? Foorumin perusteella kyseessä 205E?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Eipä sitä mistään papereista näe, EPC:stä voi runkonumerolla varmistaa, mutta jos autosi on 150hv eli 110kW ja siinä on musta DI-kasetti, niin silloin se on B205 ja kuuluu tämän moottoritakuun piiriin. Vuosimallia 2000 löytyy myös Trionic5:lla ja B204-moottorilla varustettuja (154hv/113kW), joissa ei ole tätä huohotinongelmaa eikä näin ollen moottoritakuuta.Sabaman kirjoitti:Kertokaa mistä tuo mootorin malli tulee?
Oma on 150 hv -00 2.0-E-48C/270 jos mitään sanoo. Missä se lukee autossa/papereissa mikä se on? Foorumin perusteella kyseessä 205E?
Eski
Onko kysymyksessä 9-5 vaiko 9-3? 9-5:n nelisylinteriset ovat aina b2x5 -koneisia.Sabaman kirjoitti:Kertokaa mistä tuo mootorin malli tulee?
Oma on 150 hv -00 2.0-E-48C/270 jos mitään sanoo. Missä se lukee autossa/papereissa mikä se on? Foorumin perusteella kyseessä 205E?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab kävi äsken 50 tkm huollossa. Huollon yhteydessä peruutuspeilin varteen oli ilmestynyt maahantuojan (?) painama viestilappu merkkihuollon leimalla, jossa markkinointijargonilla:
”Noudattakaa autollenne suositeltuja huoltovälejä, jotka perustuvat joko ajomäärään tai aikaan. Tällöin varmistatte, että auto säilyttää oikean tason käyttömukavuuden, käyttötalouden, liikenneturvallisuuden ja pakokaasujen puhtausmääräysten suhteen.
Huomatkaa kuitenkin, että moottoriöljyn ja öljynsuodattimen vaihtaminen useammin (10 000 km välein) on välttämätöntä, jos autolla ajetaan yhdessä tai useammissa seuraavissa olosuhteissa:
- paljon joutokäyntiä
- pääasiallisesti kaupunkiajoa toistuvine käynnistyksineen ja pysäyttämisineen
- lyhyitä ajomatkoja (alle 20 km) talvella moottorin ehtimättä lämmetä kunnolla.
Tarkastakaa moottorin öljymäärä säännöllisesti. Öljyn laatu on ratkaiseva moottorin käyttöiän kannalta. Saab-myyjällänne on laadultaan ja viskositeetiltaan oikeaa öljyä juuri Teidän Saabiinne.”
Voiko tuota enää selvemmin sanoa? Niin, ja Mobil 5W-50 meni koneeseen. Aiemmin ensiasennusöljynä ja maahantuojan suosituksena oli kuulemma käyttää She**in öljyä, mutta tämän moottoriongelman yhteydessä tuli suositus Mobilin käyttöön.
”Noudattakaa autollenne suositeltuja huoltovälejä, jotka perustuvat joko ajomäärään tai aikaan. Tällöin varmistatte, että auto säilyttää oikean tason käyttömukavuuden, käyttötalouden, liikenneturvallisuuden ja pakokaasujen puhtausmääräysten suhteen.
Huomatkaa kuitenkin, että moottoriöljyn ja öljynsuodattimen vaihtaminen useammin (10 000 km välein) on välttämätöntä, jos autolla ajetaan yhdessä tai useammissa seuraavissa olosuhteissa:
- paljon joutokäyntiä
- pääasiallisesti kaupunkiajoa toistuvine käynnistyksineen ja pysäyttämisineen
- lyhyitä ajomatkoja (alle 20 km) talvella moottorin ehtimättä lämmetä kunnolla.
Tarkastakaa moottorin öljymäärä säännöllisesti. Öljyn laatu on ratkaiseva moottorin käyttöiän kannalta. Saab-myyjällänne on laadultaan ja viskositeetiltaan oikeaa öljyä juuri Teidän Saabiinne.”
Voiko tuota enää selvemmin sanoa? Niin, ja Mobil 5W-50 meni koneeseen. Aiemmin ensiasennusöljynä ja maahantuojan suosituksena oli kuulemma käyttää She**in öljyä, mutta tämän moottoriongelman yhteydessä tuli suositus Mobilin käyttöön.
9-3 NG 2.0t -> 9-3 SC 1.8t -> S60 2.4D
Ei kiire, odotan viime hetken paniikkia.
Ei kiire, odotan viime hetken paniikkia.
Minunkin auto oli eilen 50:n huollossa eräässä pääkaupunkiseudun merkkihuollossa. Laittoivat Shellin öljyt.3600 kirjoitti:Niin, ja Mobil 5W-50 meni koneeseen. Aiemmin ensiasennusöljynä ja maahantuojan suosituksena oli kuulemma käyttää She**in öljyä, mutta tämän moottoriongelman yhteydessä tuli suositus Mobilin käyttöön.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 12
- Liittynyt: Ke Heinä 27, 2005 10:37
Menee oo-teeksi, anteeksi: Jep. Mainitussa merkkihuollossa pönikkä maksoi 42,04e. Näytti olevan sama tavara 26,50e tuolla toisessa pisteessä.Urkki kirjoitti:3600:lle.. Jos sitä Merihenkisen 24h huoltiksen vieressä olevaa merkkihuoltoa käytit, niin enskerrallahan on hyvä hakea siitä Kyyhkyläkujan marketista mennessä edulliset Mobilin 5W - 50 - soossit. Näin taidan toimia tällä tiedolla itsekin.
9-3 NG 2.0t -> 9-3 SC 1.8t -> S60 2.4D
Ei kiire, odotan viime hetken paniikkia.
Ei kiire, odotan viime hetken paniikkia.
Jyväskylän Laakkosella taas sanottiin, että Shellin öljyt ovat paremmin peseviä kuin Mobilin ja suositeltiin nimenomaan Shellin öljyä... Saabin/GM:n suosituksen väitettiin olevan "hyvälaatuinen synteettinen öljy".3600 kirjoitti: Voiko tuota enää selvemmin sanoa? Niin, ja Mobil 5W-50 meni koneeseen. Aiemmin ensiasennusöljynä ja maahantuojan suosituksena oli kuulemma käyttää She**in öljyä, mutta tämän moottoriongelman yhteydessä tuli suositus Mobilin käyttöön.
Eski
En ole paljoa tätä topiccia seurannut mutta onko pahoja koneen hajoamisia tapahtunut?
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Onko muuten noiden modien suunnalta kuulunut mitään? Isäni 9-5 on menossa 130 000 huoltoon ja vähän mietittiin josko noita huohotusasioita pitäisi päivittää.
Onko olemassa mitään patevää modifikaatiota tällähetkellä?
Viime huollossa kyllä autoa oli tutkailtu ja muutama letku vaihdettu koska kovettumista oli kai havaittavissa...
Onko olemassa mitään patevää modifikaatiota tällähetkellä?
Viime huollossa kyllä autoa oli tutkailtu ja muutama letku vaihdettu koska kovettumista oli kai havaittavissa...
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17