
Hercules hitsikoneet?
-
- "Aero"
- Viestit: 403
- Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 17:31
- Paikkakunta: Hollolan ja Kärkölän välimaastossa
Jaapa, mulla toi telwinin kallein valovirtamalli.
Hitsattu on jo vaikka kuinka monta autoa, turbonpeltipakosarjoja, tehty putkistoja, palkkeja jne... ja tyytyväinen pitänyt olla... Nyt vielä kun uusi kaasusuuttimet, vetorullan ja virtasuuttimen niin kyllä palaa... Tarvittaessa huoltokin löytyy samasta kaupungista.
Toinen vaihtoehto tuota hankkiessani oli Kempin miggeri mutta oli pienempitehoinen tuohon aikaan. En kuitenkaan menisi vehjettä suinpäin haukkumaan, tuskimpa noissakaan on yksilöitä niin paljoa
Tai sitten kuten jussi sanoi, taitolaji 
Hitsattu on jo vaikka kuinka monta autoa, turbonpeltipakosarjoja, tehty putkistoja, palkkeja jne... ja tyytyväinen pitänyt olla... Nyt vielä kun uusi kaasusuuttimet, vetorullan ja virtasuuttimen niin kyllä palaa... Tarvittaessa huoltokin löytyy samasta kaupungista.
Toinen vaihtoehto tuota hankkiessani oli Kempin miggeri mutta oli pienempitehoinen tuohon aikaan. En kuitenkaan menisi vehjettä suinpäin haukkumaan, tuskimpa noissakaan on yksilöitä niin paljoa


R51 -10, Movano -11, Transit -12, Jumper -08
Ok, mulla ei olekaan kokemusta Telwinistä vaan tuosta Miggeristä, joka oli ilmeisesti sitten susi yksilö, sillä ei saanut syntymään kuin 2cm pituisen sauman ja sitten alkasi paukkumaan ja prätisemään, säädöistä huolimatta, ehkä aluksi toimi vähän aikaa paremmin. Taas kun antoi sen hetken jäähtyä niin jaksoi tehdä tuon saman tuuman pätkän. Olis voinu käyttää huollossa tietysti. Kuitenkin tuolla 15v vanhalla sujuu kuin leikki, aivan eri planeetalta ja säädöt paremmat, ja tuossa riittää potkua kunnolla paksummankin raudan "eldaamiseen".
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero kirjoitti:ostin Woikoskelta 20 litran pullon, se oli juuri katsastettu eli 10 vuotta saa käyttää ennen seuraavaa katsastusta, se oli vastaavaa kaasusekoitusta kuin Mison, pullo oli täynnä, ostohinta oli 250 euroa, ja sen täyttö maksaa about 40 euroa. Harmi vaan myin pullon vanhan hitsin mukana, täytyy hakea uusi tilalle. Nyt on käytössä Agan 5 litran pullo jonka täyttö maksaa 50 euroa, ja sillä ei tosiaankaan hitsaa kauaa, aika ryöstöhintaista tuo täyttöSvc kirjoitti:Mistäs ja millaisia pulloja olette käyttäneet? Kyselin hintoja AGA:lta:
Ainoastaan pienille 5-litran (vai 25?) MISON-pulloille saa ostettua käyttöoikeuden hintaan 250e + täyttö n. 60e kerta. Pikkupullolla hitsaa kuulemma 4-5 tuntia. Isommille pulloille saa ainoastaan vuokrasopimuksen n 100 e/vuosi + täytöt.
Woikoski näkyy myyvän kaikenkokoisia pulloja. Tietääkös kukaan hintoja?![]()
Suosittelen Woikoskea.
Hih
meikän työnantajasta puhuttu

juu eli kyllä woikoskelta saa kaikenkokoisia noita pulloja. 2l ei taida sekoa olla, mutta 5,10,20,40 ja 50 taitaa löytyä.
sitten hintaa vaikuttaa ottaako uuden pullon, vai käytetyn, mikä on katsastettu. kumpaakin näistä siis saa käyttää sen 10v ennenkuin uusi katsastus tulee eteen.
sitten noita kaasusekoituksia on vielä erilaisia, mutta yleisin taitaa olla sk-18.
ja voihan woikoskeltaki kysyä hitsikonetta, myyvät froniusta, ei huono kone.en tiedä sen tarkemmin minkälaisia mig koneita froniuksella on valikoimassa.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
-
- "Ruisku"
- Viestit: 105
- Liittynyt: Pe Kesä 03, 2005 11:13
- Paikkakunta: Helsinki
ei mielestäni nyt niin kovin suurta eroa ole kempillä ja esabilla, aika monessa metalli firmassakin kun esabbeja on...Saippualaatikko kirjoitti:Onko se kemppi todellakin niin paljon parempi, kuin Esab? Noita Esabin migejä on vaan aika paljon enemmän ja halvemmalla myynnissä, kun Kemppiä. Tietenkin halpa tarkoittaa hyvää vain kun puhutaan alkoholi pitoisista juomista , mutta tuota eroa näyttäisi olevan muutama sata euroa.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Ollaan (tai ainakin luullanmikkoimp kirjoitti:ei mielestäni nyt niin kovin suurta eroa ole kempillä ja esabilla, aika monessa metalli firmassakin kun esabbeja on...Saippualaatikko kirjoitti:Onko se kemppi todellakin niin paljon parempi, kuin Esab? Noita Esabin migejä on vaan aika paljon enemmän ja halvemmalla myynnissä, kun Kemppiä. Tietenkin halpa tarkoittaa hyvää vain kun puhutaan alkoholi pitoisista juomista , mutta tuota eroa näyttäisi olevan muutama sata euroa.

Myös koneiden hajoamiseen oli looginen selitys. Kortit ei tykkää pölystä ja kosteudesta. Ammattikäyttö on usein melko säälimätöntä, kun ei ole oma. Eli puhtaus ja huolenpito auttaa tässäkin.
Eilen hitsasin ensimmäisen kerran TIG:illä ja ihastuin heti

Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
-
- "Ruisku"
- Viestit: 105
- Liittynyt: Pe Kesä 03, 2005 11:13
- Paikkakunta: Helsinki
Piti käydä kurkkaamassa omaa Kemppiä, se on juurikin tuo Super Kempomat, ja on hyvä kaikin tavoin. On aika julmetun painava mutta sen sai kätevästi kötystettyä isopyöräisen nokkakärryyn kiinnni, ja kaasupullon niiden aisojen taakse.Saippualaatikko kirjoitti:Jatketaanpa samaan syssyyn niin ei täyty koko foorumi Mig topiceilla. Eli onkos kenelläkään kokemuksia Kempin super kempomatista? Tuota Kempomatia olen kuullut kehuttavan, mutta kun kysyminen on ilmaista eikä vara venettä kaada niin kysellään sitten tätäkin.
On varmaan yksi parhaista valovirtakoneista mitä markkinoilta löytyy.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98