Viggen !
Vielä niitä DIN-näyttöjen sivuja...
Tässäpä on sitten Clarionin sivu:
http://www.clarion-eu.com/uk/
Sieltä hakemaan vain multimedia-laitteita. Parempi valikoima ehkä kuin Pioneerilla.
http://www.clarion-eu.com/uk/
Sieltä hakemaan vain multimedia-laitteita. Parempi valikoima ehkä kuin Pioneerilla.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
TOSI HIENO HOMMA pade!
Olen kieltämättä katteuksien kieppuroissa (kuten kaikille joilla on saab merkkinen auto)
Tahtoisin kaikki, mutta lienee mahdoton missio!
Tuosta autossa nukkumisessa vielä sen verran että heräsin kerran hirveässä krapulassa erään oululaisen taloyhtiön kellarin autohallista kaverini 99 GL:n takapenkiltä, olin mennyt sinne nukkumaan railakkaan illan jälkeen!
Oli aika taasapainoinen rapula, morkkis mutta saipahan herätä ihanassa paikassa..
Olen kieltämättä katteuksien kieppuroissa (kuten kaikille joilla on saab merkkinen auto)
Tahtoisin kaikki, mutta lienee mahdoton missio!
Tuosta autossa nukkumisessa vielä sen verran että heräsin kerran hirveässä krapulassa erään oululaisen taloyhtiön kellarin autohallista kaverini 99 GL:n takapenkiltä, olin mennyt sinne nukkumaan railakkaan illan jälkeen!
Oli aika taasapainoinen rapula, morkkis mutta saipahan herätä ihanassa paikassa..
96 V4 Super ´79
96 V4 ´76
900i ´86
900tic ´86
9000t ´88
All rest in peace
96 V4 ´76
900i ´86
900tic ´86
9000t ´88
All rest in peace
-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
No saatan olla väärässä mut tarkistan vielä asian. Täällä, (missäs mää nyt asuinkaan) tuo auto hifi kkultuuri on joittenkin päähän kolahtanu vähä liiankin kovaa, subbarit vaihtuu useammin ku sukat ja autossa palaa enemmän sulakkeita ku bensaa.9kTA kirjoitti:???900aero-84 kirjoitti: Niin ja jos on liian pien vahvari niin palaa pian subi.
Eikä pala.
Saappiin on hyvä laitta poppi vehkeitä ku mullakin on koko hutlarin tilavuus hattuhylly paikoillaan yli 400L. Mut nyt sieltä on jo puolet menny. . Subbox ja akku vie n.210+10L, mut jäähän sinne vielä melkein toinen puolikas virvoitus juomille. Ku kotelo on vielä suunniteltu ja tehty niin että kaikki mahollinen tila on käytetty hyväks.juhokare kirjoitti:Juu, sinullahan on sitten KUNNON laitteet autossa!! Minulla oli, HEH , tuossa entisessä autossani, joka oli VW Golf CL 1.8 vm. -89, 120 litran mdf-kotelossa kaksi legendaarista Cerwin Vegalinea 12 tuumaisia. 240 WRMS-vahvistimella, joka oli jokseenkin pienitehoinen, sain sellaista painetta pienellä äänellä, että tuntuu!!
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Re: Subbarin palaminen
Elementtejä rikotaan just liian pienellä vahvistin teholla. Itse olen näiden laitteiden kanssa tekemisissä joka päivä työssä ja harrastuksessa. Mitä enemmän tehoa, sen parempi, niin oudoltako se kuulostaakin.juhokare kirjoitti:Juu, ei se taida välttämättä palaa, mutta ei se kyllä tee ylitehoilla ja ylisäädöillä välttämättä hyvää missään nimessä.
Jos sulla on suhteessa "vajaa" tehoinen vahvistin verrattuna elementin sähköisiä arvoja vastaan, niin tällöin vahvistin ei kykene ohjaamaan virralla elementtiä oikein ja ääni säröytyy. Tätä säröllä soittamista seuraa sit paskaksi mennyt puhekela. Kaikki on niin suhteellista.
Ja se "liika" teho ei sano sitä, että aina pitäisi olla voluumit kaakossa. Vaan kun sulla on tehoa/virrananto kykyä paljon, niin musa kuulostaa myös hiljaisemmalla kuuntelulla paremmalta. Ei tarvi aina pitää volaa kaakossa et saat vaikka sanoista selvää tai eroitat rumpalin yskäisyn... Mut täähän on tällainen harrastus, että aina löytyy parempaa..
Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
Lexus GS 300
Re: Subbarin palaminen
Siis eihän se liian pieni teho sitä elementtiä todellakaan riko, syyt on muualla. Pienempi vahvistin vaan menee särölle helpommin ja se taas voi aiheuttaa elementin hajoamisen. Eli elementit rikotaan huudattamalla liian pientä vahvistinta liian lujaa. Toisaalta joskus säröä nimenomaan haetaan...Make kirjoitti:Elementtejä rikotaan just liian pienellä vahvistin teholla. Itse olen näiden laitteiden kanssa tekemisissä joka päivä työssä ja harrastuksessa. Mitä enemmän tehoa, sen parempi, niin oudoltako se kuulostaakin.juhokare kirjoitti:Juu, ei se taida välttämättä palaa, mutta ei se kyllä tee ylitehoilla ja ylisäädöillä välttämättä hyvää missään nimessä.
Jos sulla on suhteessa "vajaa" tehoinen vahvistin verrattuna elementin sähköisiä arvoja vastaan, niin tällöin vahvistin ei kykene ohjaamaan virralla elementtiä oikein ja ääni säröytyy. Tätä säröllä soittamista seuraa sit paskaksi mennyt puhekela. Kaikki on niin suhteellista.
Ja se "liika" teho ei sano sitä, että aina pitäisi olla voluumit kaakossa. Vaan kun sulla on tehoa/virrananto kykyä paljon, niin musa kuulostaa myös hiljaisemmalla kuuntelulla paremmalta. Ei tarvi aina pitää volaa kaakossa et saat vaikka sanoista selvää tai eroitat rumpalin yskäisyn... Mut täähän on tällainen harrastus, että aina löytyy parempaa..
Siinä olen kyllä samaa mieltä, että kyllä sitä tehoa pitää mieluummin vähintään riittävästi olla, että musa kuulostaa hyvältä pienemmälläkin volumella.
9-5 Aero Wagon Hirsch -05 208/400 (KA)
#1856
#1856
Re: Subbarin palaminen
Siis tätähän tarkoitinkin Mutta kerro missä "muualla" ne syyt on, jos ei vahvistimessa ja/tai elementissä9kTA kirjoitti:Siis eihän se liian pieni teho sitä elementtiä todellakaan riko, syyt on muualla. Pienempi vahvistin vaan menee särölle helpommin ja se taas voi aiheuttaa elementin hajoamisen. Eli elementit rikotaan huudattamalla liian pientä vahvistinta liian lujaa. Toisaalta joskus säröä nimenomaan haetaan...
Siinä olen kyllä samaa mieltä, että kyllä sitä tehoa pitää mieluummin vähintään riittävästi olla, että musa kuulostaa hyvältä pienemmälläkin volumella.
Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
Lexus GS 300
Just näin9kTA kirjoitti:No siis eihän ne syys "muualla" ole, tarkotin vaan sitä et ei se liian pieni vahvistin mitään riko, jos ei sitä aja särölle.
Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
Lexus GS 300
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
No kyllä ne subit saa kyytiä jos vedetään maximille
Ammoisina aikoina serkkupoika kun harrasti painetouhuja, niin kokeiltiin mitä 10" Bostonin joku subikka kestää kun sitä ajetaan kisa-piireillä varustetulla 0.5 (nollavitosella) Cervin vega sarjan vehkeitä...
Saakos noita enää suomesta mitään uutena,,, maahantuonti lopetettu tai jotain ?
Eihän siinä mennyt aikaakaan kun saatiin savut Bostonista
Tossa muuten kuvia uudesta Strokerista :
Onkohan toi kupu tossa päällä jokin hypistelysuoja vai joku "high end" uutuus
Ammoisina aikoina serkkupoika kun harrasti painetouhuja, niin kokeiltiin mitä 10" Bostonin joku subikka kestää kun sitä ajetaan kisa-piireillä varustetulla 0.5 (nollavitosella) Cervin vega sarjan vehkeitä...
Saakos noita enää suomesta mitään uutena,,, maahantuonti lopetettu tai jotain ?
Eihän siinä mennyt aikaakaan kun saatiin savut Bostonista
Tossa muuten kuvia uudesta Strokerista :
Onkohan toi kupu tossa päällä jokin hypistelysuoja vai joku "high end" uutuus