Ruotsissa vakuutus ylinopeussakkojen varalle
Ruotsissa vakuutus ylinopeussakkojen varalle
Eilen oli uutisissa juttu vakuutuksesta, jonka voi ottaa sakkojen varalle. Oli n. 90 e/vuosi ja korvaa kolmet sakot maanteillä, jos asiaan ei liity alkoholia tai muuta rikosta. Vakuutusfirman johtajalla oli itsellään Saab.
Tämä siis Ruotsissa.
Tämä siis Ruotsissa.
jussi
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
Onhan Suomessakin tämä Pummikassa, joka on mielestäni rinnastettavissa tuohon sakkovakuutukseen.
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00
Niin aika outo juttu kun ottaa seuraavat asiat huomioon:
-ruotsissa on maanteilla rajoitus 110 km/h
-ruotsissa EI ole talvirajoituksia
-rike sakko raja on + 30 km/h
eli jos ajat talvikelillä maantiellä 140 km/h selviät 160 euron rikesakolla. Jos neuvosto-suomessa erehdyt ajamaan tuollaista nopeutta talvikelillä(eli silloin kuin talvirajoitukset on voimassa oli keli kuinka kesäinen tahansa) lähtee kortti hyllylle varmasti ja päiväsakkoja satelee.
-ruotsissa on maanteilla rajoitus 110 km/h
-ruotsissa EI ole talvirajoituksia
-rike sakko raja on + 30 km/h
eli jos ajat talvikelillä maantiellä 140 km/h selviät 160 euron rikesakolla. Jos neuvosto-suomessa erehdyt ajamaan tuollaista nopeutta talvikelillä(eli silloin kuin talvirajoitukset on voimassa oli keli kuinka kesäinen tahansa) lähtee kortti hyllylle varmasti ja päiväsakkoja satelee.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ruotsissa vakuutus ylinopeussakkojen varalle
Joo, ja ylinopeutta sai olla enintään 30 km/h.MtSound kirjoitti:Eilen oli uutisissa juttu vakuutuksesta, jonka voi ottaa sakkojen varalle. Oli n. 90 e/vuosi ja korvaa kolmet sakot maanteillä, jos asiaan ei liity alkoholia tai muuta rikosta. Vakuutusfirman johtajalla oli itsellään Saab.
Tämä siis Ruotsissa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Tota mä ihmettelinkin Ruotsissa ollessani kun aina ajettiin +20-30km/h yli rajoitusten ja se tuntui olevan ihan normaalia. Kuuden auton jono ajoi Kalmarista Norrköpingin
70 alueella 130
90 alueella 130
110 alueella 130
eli varsin reipasta matkanopeutta
70 alueella 130
90 alueella 130
110 alueella 130
eli varsin reipasta matkanopeutta

Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Jep. Suomessa rikesakkoraja on muistaakseni +20 km/h yli rajoitusten. Sepä se on sitten se nopeus, jota tulee ajeltua maanteillä ja motarilla.potkuhousu kirjoitti:Tota mä ihmettelinkin Ruotsissa ollessani kun aina ajettiin +20-30km/h yli rajoitusten ja se tuntui olevan ihan normaalia. Kuuden auton jono ajoi Kalmarista Norrköpingin
70 alueella 130
90 alueella 130
110 alueella 130
eli varsin reipasta matkanopeutta
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Aero"
- Viestit: 323
- Liittynyt: Su Kesä 22, 2003 10:18
- Paikkakunta: Porvoo
^Rikesakkoraja on +1 km/h, jos oikein tarkoiksi ruvetaan
Sen vähintään 115 euroa saa kun ajaa +16 km/h ja päiväsakkoja rapsahtaa +21 km/h ylityksestä, kortti alkaa heilua +30 km/h ja lähtee varmasti +40 km/h nopeuksista. Että siihen malliin. Esim. ensi viikolla koulujen läheisyydessä jo +10 km/h saattaa aiheuttaa sen pienemmän rikesakkorapsun, joten ne omat laskukaavat kannattaa kyllä unohtaa. Eivät päde.
Tuo Ruotsin käytäntö on kyllä arveluttava, osa kansasta ostaa itselleen oikeuden ajella +29 km/h nopeuksia rajoituksiin nähden ja varmasti käyttävät "vakuutusta" hyödykseen. Jostain syystä tulee mieleen, että se porukka joka tuon 90 egee maksaa, ajelee muutenkin miten sattuu.
Tässä asiassa ei tarvitse ottaa Ruotsista mallia.

Sen vähintään 115 euroa saa kun ajaa +16 km/h ja päiväsakkoja rapsahtaa +21 km/h ylityksestä, kortti alkaa heilua +30 km/h ja lähtee varmasti +40 km/h nopeuksista. Että siihen malliin. Esim. ensi viikolla koulujen läheisyydessä jo +10 km/h saattaa aiheuttaa sen pienemmän rikesakkorapsun, joten ne omat laskukaavat kannattaa kyllä unohtaa. Eivät päde.
Tuo Ruotsin käytäntö on kyllä arveluttava, osa kansasta ostaa itselleen oikeuden ajella +29 km/h nopeuksia rajoituksiin nähden ja varmasti käyttävät "vakuutusta" hyödykseen. Jostain syystä tulee mieleen, että se porukka joka tuon 90 egee maksaa, ajelee muutenkin miten sattuu.
Tässä asiassa ei tarvitse ottaa Ruotsista mallia.
Volvo 850 GL Stw 2.4 10v -1994 ml. 321 292
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713
Jotain keinojahan sitä pitää yrittää keksiä kun näissä pohjolan kehitysmaissa ei saa autollakaan ajaa kuin taajama nopeuksia. Minun mielestäni kaikki yli 60 km/h nopeudet tulis nostaa vähintään 20 km/h kovemmiksi ja 120 km/h tuonne 150-160km/h. Ei tarvitsisi enää ajella juurikaan ylinopeuksia. Nämä ylihitaat nopeusrajoitukset tekevät lähes kaikesta kansasta rikollisen kun joudutaan köröttelemään tuolla motareillakin. Taajamissa varsinaisesti en toivo nopeuksien nostamista.
MB E 200 CDIA -02
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1032
- Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
rajoitusten nosto vaatisi teiden kunnon HUOMATTAVAA parannusta. Nykyisillä kärrypoluilla ja kirkkoteillä ei juuri 80 km/h kovempaa ajella. Sitten kun ohitusmahdollisuudet ovat rajalliset, varsinkin jos tielle rekan ja sinun väliin sattuu niitä "turvallisia" kuljettajia, jotka pelkäävät nopeusrajoituksen rikkomista jopa yhdellä kilometrillä/h. Näin ainakin itä-suomessa.
Minulle rajoitusten nosto ei aiheuttaisi paniikkia, mutta enemmistö voi olla erimieltä.
Minulle rajoitusten nosto ei aiheuttaisi paniikkia, mutta enemmistö voi olla erimieltä.
Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
No, minä ainakaan en kuulu enemmistöön tässä asiassa. Täysin samaa mieltäruohonet80 kirjoitti:rajoitusten nosto vaatisi teiden kunnon HUOMATTAVAA parannusta. Nykyisillä kärrypoluilla ja kirkkoteillä ei juuri 80 km/h kovempaa ajella. Sitten kun ohitusmahdollisuudet ovat rajalliset, varsinkin jos tielle rekan ja sinun väliin sattuu niitä "turvallisia" kuljettajia, jotka pelkäävät nopeusrajoituksen rikkomista jopa yhdellä kilometrillä/h. Näin ainakin itä-suomessa.
Minulle rajoitusten nosto ei aiheuttaisi paniikkia, mutta enemmistö voi olla erimieltä.

Huomattavaa alkoholin väärinkäyttöä: Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t Biopower -06
Täällä liisahyssälä-yhteiskunnassahan on menty siihen että kun on riittävän kauan valtio kertonut mitä saa tehdä, niin oma harkinta alkaa olla nolla.ruohonet80 kirjoitti:rajoitusten nosto vaatisi teiden kunnon HUOMATTAVAA parannusta. Nykyisillä kärrypoluilla ja kirkkoteillä ei juuri 80 km/h kovempaa ajella. Sitten kun ohitusmahdollisuudet ovat rajalliset, varsinkin jos tielle rekan ja sinun väliin sattuu niitä "turvallisia" kuljettajia, jotka pelkäävät nopeusrajoituksen rikkomista jopa yhdellä kilometrillä/h. Näin ainakin itä-suomessa.
Minulle rajoitusten nosto ei aiheuttaisi paniikkia, mutta enemmistö voi olla erimieltä.
Tästä sitten päästään aiheeseen: kansa on opetettu ainakin täällä etelässä siihen että rajoitus on asetettu niin että missä tahansa tilanteessa sitten ajetaan justiinsa sitä nopeutta, eli tilannenopeus on asetettu merkillä. Oman järjen käyttöä ei siis rohkaista.
Kun kerran täälläkin on oikeasti hyviäkin teitä, mm. Tre - Hki ja Muurla - Tku -motarit, joissa rajoitus voisi pitkillä pätkillä kesällä olla ihan hyvin esim. 160 km/h lisämerkinnällä "sateella 120 km/h", niin em. syistä tätä ei käytännön ja kohta myös poliittisista syistä voida tehdä.
Lisäbonarina "kun yksi mokaa, niin kaikki kärsii"-politiikka: kun Helsingissä samalla tienpätkällä kaksi kertaa jäi kakara suojatiellä auton alle kun molemmilla kerroilla autoilija ajoi päin punaista, tästä rangaistiin kaikkia pudottamalla rajoituksia ko. tienosuudella ja sitä myötä myös koko kaupungissa. Voin hyvin kuvitella että kohta esim. talvinopeusrajoitukset pk-seudun motareilla ovat 80 km/h, koska viime talvena kolisi.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --