Uusi saabisti esittäytyy

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Ddeccard
"Tuplakaasari"

Uusi saabisti esittäytyy

Viesti Kirjoittaja Ddeccard »

Viikon verran olen nyt lurkannut täällä foorumilla, mutta nyt on aika esittäytyä. Tervehdys kaikille.

Tuli nimittäin 15 päivä tuollainen 900S vuosimallia 91 hankittua, ja täytyy sanoa nyt kymmenen päivän totutteluajon jälkeen että näin positiivisesti en olisi voinut kuvitella yllättyneeni. Ajotuntuma on yhtä terävä kuin...noh, vaikkapa terävä partaveitsi. Tehoja löytyy, jossei aivan tarpeeksi, niin tyydyttävästi kuitenkin (asia mikä tullaan lähitulevaisuudessa korjaamaan). Vaihteita ei tarvitse olla koko ajan vaihtamassa vaan hyvin rullaa vitosella ja nelosella kaupunkiajossa. Sitten on vielä se käytännöllisyys joka ei missään aikaisemmassa autossani ollut mainitsemisen arvoinen.

Vielä kaksi viikkoa sitten saab oli jokin täysi tuntematon suure minulle. Muuta kuin mutua ei ollut pääkopan sisällä, eli niitä peruskliseitä joita saabikuskille tulee vastaan. Parasta kertoa seuraavassa lyhyesti autohistoriaani.

Itse olen vuosimallia -81 ja saab on kolmas autoni. Kaksi ensimmäistä olivat nousevan auringon maan suurimmalta merkiltä, mutta mistään deksikorolloista ei ollut tosiaankaan kyse. Ensiauto oli MR2 kakkoskorilla vaparina ja ajelisin sillä varmaan vieläkin, on nimittäin niin pitkälle ajajan auto. 2 penkkiä ja sen massiivinen takaluukku (mahtuu nimittäin juuri ja juuri 1 kaljakori) oli loppujen lopuksi johtava auton vaihtoon.

Sitten tulikin alle se (imho) kaikkein paras urheiluauto, eli Supra mkIII turbo. Kulutuskin oli sitten jotain vallan omaa luokkaansa, varsinkin kun kyseessä oli automaatti, 17 litraa helposti kaupungissa. Ei tälläisestä ollut käyttöautoksi ja puolitoista vuotta sitten keskustaan muuton yhteydessä sai Supra lähteä.

Pitkään tuli ajeltua kahdella mitäänsanomattomalla mutta loppujen lopuksi yllättävän hyvillä (hinta/laatu) mammalainoilla, eli -99 corolla ja läpiruostunut farmari kadet -8x.

Ja kuukausi sitten alkoi auton metsäsätys. Nipponilaiset olivat poissa laskuista sillä eurooppalaista teki mieli. Gti golffia, satasta audia, 7- ja 9 satasia volvoja, jopa 605:sia mutta mikään ei istunut budjettiini. Sitten tuli eteen 900 ja tutun !volvomekaanikon! suosituksen perusteella mentiin sitä katsomaan. Ei siinä kauaa mennyt kun tukku monenvärisiä seteleitä vaihtoi kättä ja uusi saabisti oli syntynyt.

NYT VIIMEINKIN minä ymmärrän.
--
I thought what I'd do was, I'd pretend I was one of those deaf-mutes; Or should I?
You know what I'd like to be?
I mean if I had my goddam choise, I'd just be the catcher in the rye and all.
Vastaa Viestiin