Nyt v#####aa..!!!

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Topi71
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: To Elo 25, 2005 19:12
Paikkakunta: Kouvola

Nyt v#####aa..!!!

Viesti Kirjoittaja Topi71 »

Lainasin tuttavalta 9000 turbo ic saappia.. se oli elämäni suurin virhe!!
N.60km/h vauhdissa ihmettelin,ett mikäs nyt tuli,kun ohjaustehostin putospelistä..n.400-500m ajoin,sitten tajusin että laturin merkkivalokin palaa..
pysäytin pelkopian.. kattomaan mikäs vialla..nii ns.moniurahihna oli rullienvälissä tuhannen p*****päreinä.. samalla kuuntelin vikä v###u tääl porisee.. kerkes keittää..
Ihan kiva "työttömyyskassan" tuloilla repiä 300-500e tohon remppaan... :(
Sorry..oli pakko päästä "purkaa vihaa..." :oops:
Tää on erään klubilaisen tonnari täältä kouvolasta..
Vanhassa vara parempi.. :)
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4958
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Harmi että noin pääsi käymään. :? :?
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Ikäviä asioita, varsinkin laina-autolla, siksi en itse köyhänä uskalla autoja juuri lainailla. Eikö mittaristossa näkynyt mitään epäilyttävää lämpöjen suhteen jos kerran porisi? Tuon hihna-asian kyllä ymmärrän..
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Itse tein tonnariin kansiremontin, ja tarvikkeineen ja koneistuksineen
koko remppa tuli maksamaan 120,- euroa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Topi71
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: To Elo 25, 2005 19:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Topi71 »

Ilmastoinnin hihnan jouduin nostamaan kylläkin takas paikoilleen.. Mutta tuskinpa se siitäkään vois johtua.. :roll: Kattelin ett kaikki hihnat oli omilla paikoillaan..
Vanhassa vara parempi.. :)
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Re: Nyt v#####aa..!!!

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Topi71 kirjoitti:Lainasin tuttavalta 9000 turbo ic saappia.. se oli elämäni suurin virhe!!
N.60km/h vauhdissa ihmettelin,ett mikäs nyt tuli,kun ohjaustehostin putospelistä..n.400-500m ajoin,sitten tajusin että laturin merkkivalokin palaa..
pysäytin pelkopian.. kattomaan mikäs vialla..nii ns.moniurahihna oli rullienvälissä tuhannen p*****päreinä.. samalla kuuntelin vikä v###u tääl porisee.. kerkes keittää..
Ihan kiva "työttömyyskassan" tuloilla repiä 300-500e tohon remppaan... :(
Sorry..oli pakko päästä "purkaa vihaa..." :oops:
Tää on erään klubilaisen tonnari täältä kouvolasta..
Been there, done that, even bought the t-shirt :)

Lohdutuksena: Ei se nyt ihan 300-500€ maksa laittaa tuota kuntoon jos itsellä pysyy jakari kädessä ja jos ei polttanut kansipahvia.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
samsikki
"Hirsch"
Viestit: 716
Liittynyt: Su Elo 24, 2003 20:15
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja samsikki »

Juu tuo se on mukava tunne ko huomaa, että auto keittää... Itsehän yhden koneen keitin männä syksynä pilalle, muttei siitä sen enempää. :evil:

Remontti tuli maksamaan kannen oikaisuineen paikallisella korjaamolla n.400e, eli ei liian halpaa. Harmittaa etten kerinnyt remonttia itse tekemään opiskelujen takia...
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Pistäisin ton kyllä auton omistajan piikkiin. Eihän sille mitään voi jos remmi katkee, varsinkin jos se on jäänyt omistajalta vaihtamatta. Itse en ainakaan kehtaisi korjauttaa lainanneella. Vanhassa autossahan voi käydä mitä tahansa.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
öljysormi
"Aero"
Viestit: 390
Liittynyt: Ma Elo 18, 2003 17:38

Viesti Kirjoittaja öljysormi »

Joo eipä se todellakaan auton lainaajan vika ole jos omistaja ei vaivaudu hihnaa vaihtamaan....
Viimeksi muokannut öljysormi, To Elo 25, 2005 20:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4958
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja Tuha »

peinu kirjoitti:Pistäisin ton kyllä auton omistajan piikkiin. Eihän sille mitään voi jos remmi katkee, varsinkin jos se on jäänyt omistajalta vaihtamatta. Itse en ainakaan kehtaisi korjauttaa lainanneella. Vanhassa autossahan voi käydä mitä tahansa.
Olen samaa mieltä asiasta. :!: :!: :!: :!:
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Remmi katkeaa kun kiristin ja/tai väli-/kiristinpyörät hajoaa... ei liene sen vika kuka autoa sillä hetkellä ajaa. Remmi ja pyöräthän pitäisi uusia 110000 km välein vaikka sitä ei lue kuin uusimpien tonnareiden huolto-ohjelmissa. Kiristimen iskari/jousipaketillekkin pitäisi olla vaihtoväli, sekään ei ole ikuinen ja varsin v**mäinen hajotessaan.

Pari kertaa on tullut jäätyä tielle tuon saabismin vuoksi...
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Huono homma. Yritä nyt edes sitten päästä jonkinmoiseen kompromissiin omistajan kanssa, eli joutuisit maksamaan vain osan (pienen sellaisen) tuosta korjauksesta. Näyttäisi kuitenkin tuo olevan kiinni enemmänkin auton huolloista kuin sen väärinkäytöstä alaisuudessasi.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
volvo
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 18:11
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja volvo »

täähän valitti just volvolandias samaa asiaa.
E39 525tds touring - 99
Volvo S 40 T4-98 se toinen Ruotsalais auto
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Eihän se kone voinut keittää, jos vain puoli kilsaa ajoi ilman vesipumppua. Pirinää ja porinaahan voi kuulua siitä paisuntasäiliön korkista, vaikka kaikki olisikin ihan ok. Eikai se sylkäissyt nesteitä kankaalle? En jaksa uskoa, että kone olisi mennyt noin pienestä.

Yksi työkaveri ajoi audilla 150km ilman vesipumppua. Akseli katkesi ohituksessa! Matkavauhti tosin olikin sitten tapahtuman jälkeen 30-40km/h lämpömittaria seuraillen ja mäissä piti pitää jäähdyttelytaukoja. Kansipahvi ei edes palanut.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Topi71
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: To Elo 25, 2005 19:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Topi71 »

volvo kirjoitti:täähän valitti just volvolandias samaa asiaa.
Volvolandiassa on Hirvee V#tus topic ...sinne purin kans sieluntuskaa.. 8O
Vanhassa vara parempi.. :)
Vastaa Viestiin