Huurtumisongelma???

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
9000 2.3 turbo
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: Ke Loka 01, 2003 09:10

Huurtumisongelma???

Viesti Kirjoittaja 9000 2.3 turbo »

Viisaammat kertokaas, mistä kannattais aloittaa vianetsintä/korjaukset. Autoni (9000 + aut.ilmastointi) lasit huurtuvat tosi pahasti, varsinkin 0-keleillä mutta kyllä ne huurtuu kovemmillakin pakkasilla.

Omat epäilyni ovat:
1. Lämmityslaitteen kenno, tosin sisällä ei kyllä haise jäähdytysneste eikä sitä juurikaan häviä paisuntasäiliöstäkään.

2. Ilmastointi; järjestelmästä on "kylmäaineet" aika vähissä (tämä on fakta).

3. Sisätilan lämpötilan tunnistin; "rutisee" kun painan jarrua ja joskus jopa vilkkuakin käytettäessä??? maadoitusvika, paskainen vai joku muu vika??? Voiskos tämän "temppuilu" vaikuttaa tuohon huurtumiseen?

4. Joku muu, mikä???

Kiitoksia vastauksista jo etukäteen.
ajn
"Hirsch"
Viestit: 904
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:58
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ajn »

vaihtoehto 4) Onko poistoilmalla esteetön reitti ulos? Ainakin CD:ssa venttiili on niin susipaikassa, että toiminta kannattaa tarkistaa. Mulla ei alkuun koko venttiili toiminut, piti laittaa takaikkuna raolleen, ettei tuulilasikin huurtunut.
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Sisäilmansuodatin... itselläni hävisi suurimmat huurtumisongelmat kun sai sen vaihdettua. Jos ei saada ulkoa riittävästi ilmaa niin ei ne lasit oikein voi huurteettomina pysyäkään.

-J-
Turbiini
"Saabisti"
Viestit: 170
Liittynyt: Ke Syys 03, 2003 08:48
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Tarkista takaisinkierrätysläpän toiminta. Mulla tuppasi juuttumaan kiinni, vaihdoin kennonkin sen takia :oops:
kari
"Turbo"
Viestit: 280
Liittynyt: Ma Heinä 07, 2003 20:54
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja kari »

Mulla teki saamaa. Mulla ei toi lämpömittarikin näytti vähän mitä sattuu. Kuitenkin meni ohi, ku vaihdoin termostaatin. En tiiä johtuko tosta vaiko sattuiko "ihmeparantuminen"? :P
9-3 2.8 xwd -09
9-3 Cab -04
Vastaa Viestiin